וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

206 יעדים הותקפו בעזה; "13 נהרגו בתקיפת בית ספר"

30.7.2014 / 8:39

הפלסטינים מגדירים את הלילה האחרון כקשה ביותר מאז החל מבצע "צוק איתן" בעזה. 20 מחבלים נהרגו ביממה האחרונה, ושלוש מנהרות טרור הושמדו. סיכום אירועי הלילה

צילום: רויטרס, שי מכלוף, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

- חיל האוויר תקף 206 יעדים ברחבי הרצועה
- 3 מנהרות הושמדו
- 20 מחבלים חוסלו בהיתקלויות שונות
- הפלסטינים: 20 הרוגים בבית הספר לבנות של אונר"א בג'בליה
- גורם בטחוני: לא התקבלה החלטה על הרחבת המבצע
- מוחמד דף שחרר הודעה מוקלטת: "הבסנו את הצבא הציוני"


הלילה הקשה ביותר ברצועת עזה מאז החל מבצע צוק איתן – כך טענו פלסטינים רבים הלילה (רביעי) ברשתות החברתיות. בסך הכול תקף חיל האוויר 206 יעדים ביממה האחרונה, 80 מתוכם הלילה, ובהם מפקדות, מחסני אמצעי לחימה, משגרי רקטות וכן בנקים. הפלסטינים גם דיווחו כי 13 בני אדם נהרגו בתקיפת צה"ל בבית הספר לבנות של אונר"א בג'בליה. סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי נזק נגרם לשתי כיתות בבית הספר כתוצאה מירי טנקים של צה"ל. בצה"ל לא אישרו את דבר התקיפה, אך אמרו כי מאונר"א נמסר שבמקום מאוחסנים אמצעי לחימה.

ביממה האחרונה השמיד צה"ל שלוש מנהרות ברצועת עזה. נוסף על כך, אותרו עוד כמה מנהרות, וכוחות ההנדסה פועלים בשטח לנטרולן. כוח מחטיבת הצנחנים חשף פיר מנהרה ובו נשק מסוג קלצ'ניקוב ומצבור רימונים. כוח שריון חשף בתוך מסגד אמצעי לחימה, ובהם טיל נ"ט מסוג "קורנט" המוכן לשיגור, מטען חבלה, מכשיר קשר ומפות. כוחות חיל הים תקפו ביממה האחרונה מתחם שיגור שממנו נורו פצצות מרגמה לעבר כוח שריון, בתים של מעורבים בפעילות טרור בצפון רצועת עזה ומחסן אמצעי לחימה.

פצצות תאורה שירה צה"ל בשמי רצועת עזה, 29 ביולי 2014. AP
עשן מיתמר מעל עזה/AP

מצה"ל נמסר עוד כי ביממה האחרונה הרגו כוחות של חטיבה 401 וחטיבת גבעתי 20 מחבלים בהיתקלויות שונות. קצין בכיר בצה"ל הסביר הבוקר בשיחה עם וואלה! חדשות כי לא נכנסו לעזה כוחות חדשים למעט תגבורים.

כמו כן, דווח כי צה"ל תקף יעדים גם במחנה הפליטים אל-בוריג' שבמרכז רצועת עזה, ובמחנה הפליטים שאטי הופצצו שלושה בתים. לפי דיווחים בעזה באחד הבתים שהו פעילי חמאס ויש נפגעים במקום. בשכונת א-תופאח דיווחו פלסטינים על ילד בן 11 שנהרג מתקיפת חיל האוויר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הרס בשכונת שג'אעיה – עזה, 27-25 ביולי 2014. רויטרס
הרס בשכונת שג'אעיה, שלשום/רויטרס

אמש חצה חיל האוויר את רף 200 יעדי הטרור שהותקפו בשטח הרצועה בתוך ביממה, זאת לעומת 40 יעדים שהותקפו ביממה שקדמה לה. ברקע הירי הארטילרי שמבצע צה"ל לאורך כל הרצועה, וכן הפעילות הקרקעית נגד מספר רב של יעדים, גורם ביטחוני בכיר טוען כי לא התקבלה החלטה על הרחבת המבצע לשלב השלישי, שתכליתו כיבוש שטחים פלסטיניים בעזה.

ראש אגף המבצעים בצה"ל לשעבר אלוף (במיל') ישראל זיו מתח במשדר וואלה! חדשות ביקורת על האסטרטגיה הנוכחית של צה"ל במבצע. לדבריו, נוצר מצב שהכוחות אינה יכולה להפעיל את הלחץ במלוא העוצמה על חמאס. "יש שחיקה דרמטית, ומכל שחיקה חמאס נהנה ובונה את עצמו", אמר זיו. "לכן אני חושב שהמצב הזה לא יכול להימשך, זה לא רק עניין של לחץ מהתושבים. אין ספק שממשלת ישראל צריכה לקבל החלטה ולשנות את האסטרטגיה שהיא נכנסה אליה. יש תכניות מוכנות, וצה"ל באמת מוכן לזה. הוא צריך לקבל את ההוראה".

במערכת הביטחון מעריכים כי יש לחץ מצרי אינטנסיבי על יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לשמש כנציג כלל הפלגים הפלסטיניים בעזה במטרה להביא להפסקת אש של 72 שעות, שלאחריה תיערך הסדרה מחודשת בין מצרים לחמאס, שתכלול רגיעה ממושכת עם ישראל.

"אנחנו מבינים שמצרים לא רוצה את חמאס בתמונת המשא ומתן, ומעוניינת שהכול ייעשה דרך אבו מאזן", הוסף הגורם הבכיר. "קיימת איבה ברורה בקהיר כלפי חמאס, ובייחוד כלפי חאלד משעל (ראש הזרוע המדינית של חמאס - א"ב), שניתן לאפיין בכך שלו היה נוחת במצרים היום - הוא היה נעצר מיד". במערכת הביטחון דחו את ההערכות שלפיהן עלה הסיכוי להפסקת אש של כמה ימים ואמרו כי בשלב זה כל הערכה בנוגע להתקדמות המאמצים הדיפלומטיים תיחשב להימור.

מוחמד דף: "הבסנו את הצבא הציוני"

מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, העביר אמש הודעה מוקלטת ברשת הטלוויזיה של חמאס בעקבות פעולת צה"ל ברצועת עזה. בהודעה נשמע דף אומר: "הבסנו את הצבא הציוני, הצלחנו לנצח אותו גם במהלך המתקפה הקרקעית. אנחנו רואים את המתקפה הברברית של האויב עלינו, הוא הורס את בתינו – וניצחנו אותו".

דף הצהיר שלא תהיה הפסקת אש עם ישראל ללא הסרת המצור והפסקת התוקפנות על עזה. לדבריו, גדודי עז א-דין אל-קסאם לא יקבלו פשרות. "אנחנו מעריכים את עמידת בני עמנו לצד ההתנגדות. לא תהיה תחושת ביטחון אלא כאשר תהיה לבני עמנו תחושת ביטחון". דף אמר כי על האויב להבין שהוא "שולח את חייליו לשואה".

לאחר הודעתו של דף, הפיץ חמאס גם סרטון ובו הציג תיעוד של אירוע החדירה לנחל עוז, שבו נהרגו חמישה חיילי צה"ל. מערכת וואלה! חדשות החליטה שלא להראות באתר את התמונות הקשות.

(עדכון ראשון 7:05)

תיעוד: כוח צנחנים מאתר פיר מנהרה ומשגרים מוטמנים. דובר צה"ל
איתור פירי מנהרות ברצועה/דובר צה"ל
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין מבקר את משפחת החייל סמ"ר יובל דגן ז"ל. יולי 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה ראובן ריבלין מבקר את משפחתו של סמ"ר יובל דגן/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן
הלווייתו של ברקאי שור שנפל במבצע צוק איתן בעזה, בחלקה הצבאית הר הרצל. יולי 2014. נועם מושקוביץ
הלוויתו של ברקאי שור בחלקה הצבאית של הר הרצל, אתמול/נועם מושקוביץ
הלווייתו של סמל ארז שגיא שנפל במבצע צוק איתן בעזה, בית העלמין הצבאי בחיפה. יולי 2014. ערן גילווארג
הלוויתו של ארז שגיא, אתמול/ערן גילווארג
עשן מיתמר אחרי הפצצה ברצועה כפי שנראה מישראל. ניב אהרונסון
עשן מיתמר לאחר הפצצה ברצועה/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully