וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיכום אירועי הלילה במבצע "צוק איתן"

29.7.2014 / 7:29

חמישה חיילים נהרגו באירוע החדירה בנחל עוז, לראשונה נשמעה אזעקה בשעות הלילה בתל אביב ובמרכז, ביתו של איסמעיל הניה הופצץ והפלסטינים דיווחו על עשרות הרוגים

צילום: דובר צה"ל

- עשרה חיילים נהרגו במהלך היממה האחרונה
- לראשונה נורו רקטות בלילה לעבר תל אביב
- צה"ל הפציץ במהלך הלילה 150 יעדים בעזה
- ביתו של איסמעיל הניה הופצץ; עשרות נהרגו



בתקרית חדירת המחבלים באזור נחל עוז נהרגו חמישה חיילי צה"ל – כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום. החיילים, שנהרגו בחילופי אש עם מחבלים שחדרו ככל הנראה דרך מנהרה, היו לוחמים בקורס מפקדי כיתות. מתחילת מבצע "צוק איתן" נהרגו 53 קצינים, נגדים וחיילים.

אלה שמותיהם של חמשת הלוחמים: סמל דניאל קדמי, בן 18 מצופים; סמל ברקאי ישי שור, בן 21 מירושלים; סמל שגיא ארז, בן 19 מקריית אתא; סמל דור דרעי, בן 18 מירושלים; וסמל נדב ריימונד, בן 19 משדמות דבורה.

מדובר צה"ל נמסר כי "סוכל ניסיון חדירה של חוליית מחבלים דרך פיר מנהרה ליישוב נחל עוז. כוח צה"ל זיהה את החוליה ופתח לעברה באש, שממנה נהרג מחבל. כוחות צה"ל עורכים כעת סריקות באזור".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
בני אותה כיתה נהרגו בעזה; מורתם: "הלב שלי מרוסק"
חאלד משעל: "לעולם לא יהיה דו-קיום עם כובשים"
נתניהו: "עלינו להיות ערוכים למערכה ממושכת"

דור דרעי, נהרג בניסיון חדירת המחבלים לנחל עוז. דובר צה"ל
סמל דור דרעי/דובר צה"ל
סמל ארז שגיא, שנהרג בניסיון חדירת המחבלים לנחל עוז ב-28 ביולי 2014. דובר צה"ל
סמל שגיא ארז/דובר צה"ל

בפעם הראשונה מאז החל מבצע "צוק איתן" נשמעה הלילה אזעקה בתל אביב ובערים נוספות בגוש דן. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת בשמי האזור. חמאס קיבל אחריות על הירי לתל אביב. אזעקה נשמעה גם בראש העין, באשדוד, ביבנה, ברמלה, בגדרה, בקריית מלאכי וביישובים נוספים בשפלה ובדרום. "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת בשמי אשדוד ורקטה נוספת באזור גדרה. לא דווח על נפגעים ולא על נזק. אזעקות נשמעו לאורך כל הלילה ביישובי עוטף עזה.

פצצות תאורה שירה צה"ל בשמי רצועת עזה, 29 ביולי 2014. AP
פצצות תאורה שירה צה"ל בשמי רצועת עזה, הלילה/AP

במקביל, המשיך צה"ל לתקוף הלילה יעדים ברצועת עזה, כולל מטרות הקשורות לאישים בכירים בחמאס. 150 יעדים ברצועה הופצצו, בהם ביתו של ראש ממשלת חמאס לשעבר, איסמעיל הניה, שנמצא במחנה הפליטים שאטי.

עבד סאלם, בנו של הניה, כתב בפייסבוק כי "האויב הישראלי פגע בביתנו פעמיים". הוא טען כי הבית היה ריק בזמן התקיפה. גורם ביטחוני מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי הדיווח נבדק.

מתחם התקשורת של חמאס עולה באש לאחר הפצצת צה"ל, 29 ביולי 2014. AP
מתחם התקשורת של חמאס, שהופצץ הלילה/AP

בנוסף לכך, הופצצו משרדיה של רשת הטלוויזיה "אל-אקצא" של חמאס, אולם היא הצליחה להמשיך בשידוריה. חיל האוויר הפציץ גם את תחנת הרדיו של חמאס בשכונת שייח' רדואן בעיר עזה, והרס אותה כליל.

כמו כן, גורמי רפואה פלסטיניים דיווחו כי לפחות 32 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נפצעו במהלך תקיפות צה"ל ברחבי הרצועה. מתחילת מבצע "צוק איתן" דיווחו הפלסטינים על כ-1,100 הרוגים ועוד על אלפי פצועים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
חמשת הלוחמים שנהרגו אתמול/מערכת וואלה, צילום מסך

אמש הותר לפרסום כי חמישה חיילי צה"ל נהרגו בשני אירועים שונים. ארבעה לוחמים נהרגו מפגיעת פצצת מרגמה סמוך ליישוב במועצה האזורית אשכול. הארבעה הם סמל-ראשון אליאב אליהו חיים כחלון, בן 22 מצפת; רב-טוראי מידן מימון ביטון, בן 20 מנתיבות; רב-טוראי נירן כהן, בן 20 מטבריה; ורב-סמל עדי בריגה, בן 23 מבית שקמה. כל הארבעה השתייכו לעוצבת השריון "סער מגולן".

חייל נוסף, סמל-ראשון משה דוינו, בן 20 מירושלים, לוחם בחיל ההנדסה, נהרג בצהריים מירי נ"ט לעבר דחפור D-9 של החיל, בזמן פעילות מבצעית בחאן יונס. הודעות נמסרו למשפחות.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully