וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכב עם מטען רב עצמה נתפס ליד ביתר עילית

27.7.2014 / 11:35

לוחמי משמר הגבול במחסום ביתר הבחינו ברכב חשוד שהתקרב למחסום, כאשר הנהג אף חבש פאה. לאחר שסירב להאט הוא נעצר וברכבו נמצאו כמה בלוני גז

צילום: ללא קרדיט, עריכה: גדי וינסטוק

ההסלמה בגדה בצל מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה נמשכת: לוחמי גדוד המעברים "תעוז" של המשטרה הצבאית יחד עם כוחות מג"ב המוצבים במחסום ביתר (חוסאן) שליד ההתנחלות ביתר עילית, עצרו לפני זמן קצר (ראשון) אדם שככל הנראה היה בדרכו לבצע פיגוע בשטחי ישראל. ברכבו של החשוד נמצאו כמה בלוני גז שביכולתם לגרום לפיצוץ רב עצמה. ?הוא התנהג בצורה מחשידה ולכן היינו חייבים לבדוק אותו?, סיפר מפקד המחסום. בשעה זו חבלני משמר הגבול מנטרלים את המטען.

עוד בוואלה! חדשות:
צה”ל שב לתקוף בעזה, סער: הפסקות האש - פארסה
אין הפסקת אש: מטחים למרכז ויישובי הדרום
הותר לפרסום: חייל מילואים נהרג מפגיעת פצמ”ר
כמעט לינץ': יהודים תקפו שני פלסטינים בירושלים

צומת ביתר עלית שם נמצא רכב החשוד שנושא חומרי נפץ. יולי 2014. ‏צילום בטחון ביתר, מערכת וואלה! NEWS
ברכב נמצאו שני מטעני צינור, בלוני גז, חומר נפץ ומתג הפעלה. מחסום ביתר, היום/מערכת וואלה! NEWS, ‏צילום בטחון ביתר

מאבחן בטחוני מגדוד "תעוז" זיהה רכב מסוג "ברלינגו" מתקרב לכיוון המחסום, ולאחר שסבר כי בעל הרכב מאט בצורה מחשידה לפני המחסום, סימן לו לעצור. כאשר נהג הרכב נעצר, זיהו הלוחמים פאה על ראשו של הנהג. הנהג התבקש לכבות את רכבו, אך התמהמה. לוחם משמר הגבול שבדק אותו שלח את ידיו לעבר מפתחות הרכב בכדי לכבות אותו על מנת לבצע חיפוש בתוך הרכב. בשלב זה הנהג התחיל בנסיעה כשחצי גופו של הלוחם בתוך חלון הרכב. כעבור נסיעה של מספר מטרים שלף הלוחם את נשקו האישי, דרך את נשקו וכיוון לעבר החשוד תוך שהוא מורה לו לעצור את הרכב.

החשוד עצר את הרכב במקום ונעצר על ידי הלוחמים. בתוך הרכב זיהו הלוחמים שני מטעני צינור, בלוני גז, חומר נפץ ומתג הפעלה. חבלנים הוזעקו למקום וכוחות נוספים של משטרה וצבא הגיעו לזירה. החשוד נלקח לחקירות שירות הביטחון. בעקבות האירוע נסגר חלק מכביש 375 לתנועה לשני הכיוונים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנה של פלסטינים ליד מחסום קלנדיה בצל מבצע צוק איתן. רויטרס, צילום מסך
מחסום קלנדיה בסוף השבוע האחרון/צילום מסך, רויטרס

שישה פלסטינים נהרגו ביום שישי מירי כוחות הביטחון בהפגנות שפרצו בכמה מוקדים ביהודה ושומרון. בכך, עלה לשישה מספר הפלסטינים שנהרגו באותה יממה בעימותים בשטחים. בכפר חווארה הסמוך לשכם ירו כמה צעירים זיקוקים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כלי רכב ישראלים שנסעו בכביש שליד הכפר. כוחות מג"ב וצה"ל הגיעו למקום וניסו לפזר את ההתקהלות. לאחר שחשו איום מוחשי לחייהם, ירו לעברם בנשק חם, הרגו שניים ופצעו שניים נוספים בינוני. קצין מג"ב נפצע באורח קל בעימותים מסלע שנזרק לעברו ונזקק לטיפול רפואי. לטענת הפלסטינים, העימותים החלו לאחר שמתנחל פתח באש לעבר שיירת מתפללים שיצאה ממסגד. אולם, במשטרה וצבא התעלמו מטענה זו ולא פתחו בחקירה בנושא.

גם בכפר בית אומר הסמוך לחברון אירעו התפרעויות של צעירים פלסטינים. כוח מג"ב וצה"ל הגיע למקום בכדי לפזר את ההתקהלות, ובמהלך העימותים עם המתפרעים נורו שלושה מהם למוות. באל-ערוב שבגוש עציון ניסה פלסטיני לחטוף את נשקו של חייל צה"ל במהלך הפרות סדר שאירעו שם. החייל שחש מאוים פתח לעברו באש, והפלסטיני נהרג במקום.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully