וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

45 אלף הפגינו נגד ישראל בלונדון, עשרות נעצרו בפריז

27.7.2014 / 1:57

בלונדון צעדו רבבות לעבר שגרירות ישראל. בצרפת התעלמו המפגינים מצו המשטרה, התפרעו במשך שעות ופוזרו בגז מדמיע. גם בז'נבה ובסן פרנסיקו צעדו מאות מפגינים

מפגינים נגד מבצע צוק איתן – פריז, 26 ביולי 2014. GettyImages
מפגינים בפריז, אמש. ההפגנה יצאה לדרך למרות שהמשטרה אסרה על קיומה/GettyImages

עשרות אלפי אנשים הפגינו אמש (שבת) נגד ישראל ונגד המבצע הצבאי ברצועת עזה. הפגנות דומות נערכו בעוד כמה מוקדים קטנים באנגליה, כמו גם בפריז ובז'נבה.

המפגינים בלונדון נאספו מול שגרירות ישראל שבשכונת קנזינגטון, והניפו דגל פלסטין ענק מחוץ למתחם השגרירות. לפי דובר משטרת לונדון, מספר המפגינים נאמד בכ-45 אלף, ולא דווח על עימותים. בשבת שעברה, צעדו אלפי אנשים ממשכן ראש הממשלה אל בניין השגרירות הישראלית.

ההפגנה התקיימה במהלך ההפוגה ההומניטרית עליה הכריזה ישראל במהלך השבת, ושמאוחר יותר הוארכה בעוד 24 שעות. דוברי חמאס והגי'האד האיסלאמי אמרו כי הם אינם מסכימים להפוגה אלא אם ישראל תסיג את כוחותיה הקרקעיים מהרצועה.

כ-4,000 מפגינים פרו-פלסטינים התקהלו גם בפריז כדי למחות על המבצע בעזה. משרד הפנים בצרפת הוציא כבר שלשום צו נגד ההפגנה, אחרי שכמה הפגנות קודמות הידרדרו לאלימות ולגילויי אנטישמיות קשים. המפגינים הגיעו בשעות אחר הצהריים לכיכר הרפובליקה שבמרכז העיר, והתעמתו עם המשטרה במשך כמה שעות. הם פוזרו בגז מדמיע וברימוני הלם וכ-50 מהם נעצרו. שני עיתונאים נפצעו במהומות ונגרם נזק רב לרכוש. מפגין אחד שניסה להצית את דגל ישראל נתקל בקריאות בוז.

בזנ'בה נערכה הפגנה קטנה נגד מבצע "צוק איתן". אחת המפגינות, שהגיעה למקום מטעם ארגון פרו-פלסטיני, פרצה בבכי בשיחה עם כתב של סוכנות הידיעות רויטרס. "כואב לי על האנשים שרואים את הבתים שלהם נהרסים", אמרה. "זה בלתי נסבל. זה מפלצתי להביט בזה, ולהביט בשתיקה שאופפת את המעשים האלה".

בסרטון: ההפגנה בסן פרנסיסקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully