וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט דחה פה אחד את הצעת הפסקת האש של קרי

25.7.2014 / 20:22

השרים שנפגשו בתל אביב החליטו לא לקבל את הצעתו של שר החוץ האמריקני, אך להשאיר פתח לדיון נוסף כדי לשפרה. זאת, כדי שתישמר לישראל הזכות לפעול נגד המנהרות ההתקפיות של חמאס

צילום: דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

חברי הקבינט המדיני-ביטחוני דחו הערב (שישי) פה אחד את הצעת הפסקת האש שגיבש שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי. גורמים מדיניים אמרו לוואלה! חדשות כי השרים, שנפגשו בתל אביב, החליטו אמנם לא לקבל בשלב הזה את הצעתו של קרי, אך להשאיר פתח לדיון בנושא כדי לשפר את ההצעה. לטענתם, ישראל מעוניינת שתישמר לה הזכות לפעול נגד המנהרות ההתקפיות המגיעות לשטח ישראל.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
מפקד פיקוד דרום: כל יום נוסף יאפשר להכות בחמאס
הותר לפרסום: חייל צה"ל נהרג בצהריים במרכז הרצועה
צפו: הכוחות המיוחדים פועלים בשטח עזה

בנימין נתניהו וג'ון קרי הערב בקריה בתל אביב, יולי 2014. דרור עינב
לא מקבלים את ההצעה, בשלב זה. נתניהו עם שר החוץ קרי, השבוע/דרור עינב

אחר הצהריים פורסמו לראשונה בוואלה! חדשות, מפי מקורות ערביים, הפרטים המרכזיים בהצעתו של שר החוץ האמריקני לישראל ולחמאס. לפי המתווה של קרי, הפסקת האש תיכנס לתוקפה מיד עם הכרזתו של שר החוץ על הסכמת הצדדים להצעה האמריקנית. 48 שעות מרגע כניסת הפסקת האש לתוקפה, יחלו מגעים בין שלוש משלחות: ישראלית, פלסטינית ומצרית בקהיר, סביב דרישות חמאס להסרת המצור. במקביל, כל הפעולות הצבאיות של שני הצדדים יוקפאו. על פי גורמים פלסטיניים, משמעות הדבר היא שגם הפעילות להריסת מנהרות תיעצר מיד. את עמדות חמאס במשלחת לקהיר תייצג המשלחת הפלסטינית שתורכב מנציגים של כמה מהפלגים הפלסטינים, ובהם פתח, חמאס והג'יהאד האיסלאמי. הדיונים יתקיימו בכל ימי הפסקת האש שיקצבו האמריקנים, בין חמישה לשבעה ימים.

הדיונים בין המשלחות לא יתקיימו בצורה של שיחות, כי אם בעקיפין. כלומר, המשלחת המצרית תיפגש עם נציגים של ממשלת ישראל ולאחר מכן בנפרד עם המשלחת הפלסטינית. במהלך השיחות, יידונו נושא פתיחת המעברים לישראל, מעבר רפיח, שחרור אסירי עסקת שליט שנעצרו שוב, שחרור אסירי הפעימה הרביעית, הרחבת התחום המותר לדיג ל-12 מייל וכן הקמת נמל ימי ברצועה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חשיפת מנהרות על ידי לוחמי חטיבת הנח"ל בשיתוף עם כוחות שריון והנדסה באזור בית חנון. יולי 2014. דובר צה"ל
ישראל מעוניינת שתישמר לה הזכות לפעול נגד המנהרות ההתקפיות. אחת המנהרות שחשפו לוחמי צה"ל/דובר צה"ל

חמאס מצדו טרם השיב למתווה הצעתו של קרי. גורם בכיר בארגון אמר אחר הצהריים כי ארגונו עדיין לומד את ההצעה האמריקנית, וכי התשובה הרשמית של הארגון תינתן עד מחר. לדבריו, האמריקנים הציגו ערבויות כלליות דרך קטאר להסרת המצור. עם זאת, הדגיש כי ההצעה מציינת מפורשות "שכל הפעולות הצבאיות יעצרו, ומכאן שגם פעילות הריסת המנהרות חייבת להיפסק".

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, השוהה בקטאר ומנהל את המגעים מטעם תנועתו בנוגע להפסקת האש, הבהיר בכמה הזדמנויות במהלך ימי הלחימה כי התנאי המרכזי לחתימה על הסכם הפסקת אש הוא הסרת המצור. אתמול, בראיון שהעניק לרשת בי-בי-סי, חזר משעל על תנאי זה. "אני קורא לאו"ם, לארצות הברית ולבריטניה ללכת לאנשים בעזה ולשאול אותם מה הם רוצים. אני מבטיח שהסרת המצור תהיה התשובה", אמר משעל.

"יש לנו 1.8 מיליון אנשים, הם צריכים לחיות ללא מצור. אנחנו רוצים נמל תעופה, נמל ימי ורוצים להיפתח לעולם", איננו רוצים להיות נשלטים על ידי מעבר גבול שהופך את עזה לבית הכלא הגדול בעולם. למה אנשי עזה נענשים במוות איטי בכלא הגדול בעולם?".

שכונת שג'אעיה בעיר עזה. AP
"יש לנו 1.8 מיליון אנשים, הם צריכים לחיות ללא מצור". בתים הרוסים בשכונת שג'אעיה שבמזרח רצועת עזה/AP

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully