וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניאל כתב למשפחתו: אם תקראו, סיימתי את הקריירה

24.7.2014 / 20:51

בהלווייתו של סמ"ר פומרנץ, לוחם גולני בן 21, הקריאה אמו פתקים שכתב בטלפון למקרה שלא ישוב מהקרב. "תגידו לחיילים שלי שאני אוהב אותם". אביו של סגן פז אליהו הצדיע לו מעל קברו

צילום: קובי אליהו, אדריאן הרבשטיין; עריכה: קשת סידי

אלפי בני אדם, בהם בני משפחה, חברים וחיילים מחטיבת גולני ליוו את סמל-ראשון דניאל פומרנץ בדרכו האחרונה. הלווייתו התקיימה בבית העלמין בכפר אז"ר, אשר נחנך לאחר שהוריו של פומרנץ ביקשו מראש העיר רמת גן להקים בית עלמין ביישוב, על מנת שבנם ייקבר שם. פומרנץ בן ה-21, נהרג באסון הנגמ"ש יחד עם עוד חמישה חיילים בלילה בין שבת ליום ראשון כאשר טיל נגד טנקים נורה לעבר הנגמ"ש בו נסע בשכונת שג'אעיה.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
המג"ד ספד לדמיטרי בקשר: "לקח את הפלוגה על כתפיו"
משפחות נעדרים על אורון שאול: "לא לאבד תקווה"
שחר הובא למנוחות: "אין לי אח קטן יותר"

סמ"ר דניאל פומרנץ, בן 20 מכפר אז"ר, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, יולי 2014. מתוך הפייסבוק, צילום מסך
"לא משנה מה קרה, אני אוהב אתכם". סמל-ראשון דניאל פומרנץ/צילום מסך, מתוך הפייסבוק

הפתקים האחרונים משדה הקרב

"אחרי שפרשתי מצה"ל, אחרי שאזלו כוחותיי לטפל בנפגעים שבויים, ידעתי, דניאל, ידעתי כל הזמן שיבוא יום וידפקו בדלתותיי כל מבשרי הרעות לובשי המדים", ספדה לבנה אמו של דניאל, אלופת-משנה במילואים ורדה פומרנץ, אשר הייתה בעברה ראש מחלקת נפגעים בצה"ל. "למרות החשש שליווה אותי, גיביתי את רצונך להתקבל ליחידות המובחרות והפכת לגולנצ'יק שרוף. אהבת את החיילים שלך ללא גבולות".

"ידעתי ביום שישי שימייך ספורים והקלטתי ללא ידיעתך את שיחתנו", התוודתה ורדה פומרנץ מעל קבר בנה. "כאן, כולם יוכלו לשמוע את קולך בפעם האחרונה". בהקלטה, נשמעת אמו מבקשת ממנו שיהיה חזק ובתגובה שואל אותה דניאל אם היא רוצה שיכתוב משהו "למקרה ו...". "בתוך הטלפון יש תיקייה של פתקים ואני אכתוב שם מלים אחרונות", אמר לאמו בשיחה. מעל לקבר היא הקריאה מתוך אחד הפתקים שכתב: "למשפחה האהובה שלי. אני לא יודע מה לכתוב, כי אמרתי הכול בטלפון. אם אתם קוראים את זה סימן שסיימתי את הקריירה שלי. (...) לא משנה מה קרה, אני אוהב אתכם. דניאל פומרנץ, הילד הקטן שלכם. ותגידו לחיילים שלי שאני אוהב אותם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הלווייתו של דניאל פורמנץ שנפל בעזה במבצע צוק איתן, בבית הקברות בכפר אז"ר. יולי 2014. דרור עינב
אל"מ במיל' ורדה פומרנץ, אמו של דניאל, בהלווייתו של בנה/דרור עינב

"דניאל, למה?" שאלה בבכי דודתו, יפה אלכסנדר, בהספדה. "שיפתחו שערי שמיים ויסבירו, למה בחור בן עשרים צריך להילחם?". אביו של דניאל, אבי פומרנץ, ספד לבנו והביע את מורת רוחו על החלפת כלי הרכב בה נהגו הלוחמים, לכלי המיושן שבו נהרג בנו. "סיפרת לנו על התרגולים שביצעת על כלי הנמ"ר, אך בסופו של דבר בעת הלחימה הכלי הוחלף בכלי מיושן שהביא למותך ומות חברייך."

הלווייתו של דניאל פורמנץ שנפל בעזה במבצע צוק איתן, בבית הקברות בכפר אז"ר. יולי 2014. דרור עינב
"ותגידו לחיילים שלי שאני אוהב אותם". חיילי החטיבה בהלווייתו של פומרנץ/דרור עינב

"היית חלק בלתי נפרד מחיינו", ספד לפומנץ חברו, אדם. "היית אח, אבא, איזה תפקיד שצריך – היית. בכל קושי ובעיה ידעת להסתכל על חצי הכוס המלאה. תודה כל החסדים שעשית. איך נפלו גיבורים". המורה של נדב, אשר למד בתיכון "בליך" ברמת גן, נשא דברים גם הוא מעל הקבר של תלמידו לשעבר. "פקחת את עינינו שהדברים החשובים זה משפחה וידידים לעשות את הדברים שהכי מהנים בחיים".

הלווייתו של דניאל פורמנץ שנפל בעזה במבצע צוק איתן, בבית הקברות בכפר אז"ר. יולי 2014. דרור עינב
"שיפתחו שערי שמיים ויסבירו, למה בחור בן 20 צריך להילחם?"/דרור עינב

גם סגן פז אליהו, לוחם צנחנים בן 22 מקיבוץ עברון אשר נהרג אתמול בשעות הבוקר מפיצוץ מטען בחאן יונס, הובא היום למנוחות. "ילד שלי, שוכב שם, עטוף בדגל הלאום שהוא כה אהב", ספד לו אביו, אורי אליהו. "הוא התגייס לפני שנתיים ושמונה חודשים לצנחנים ועבר מסלול לא קל. את הכומתה האדומה, הוא קיבל בהצטיינות ממפקד החטיבה".

הלוויתו של סגן פז אליהו שנפל בעזה במבצע צוק איתן, בעברון. יולי 2014. אדריאן הרבשטיין
"עטוף בדגל הלאום שכל כך אהבת". הלווייתו של סגן פז אליהו/אדריאן הרבשטיין

אביו המשיך לספר בבכי על צניעותו של בנו. "אמרתי לך אז, 'בוא נכתוב כמה מילים לקיבוץ, לא בכל פעם לוחם כמוך מקבל ממח"ט את הכומתה האדומה'. אמרת לי, 'אבא, חינכתם אותי להיות צנוע, עניו, וככה אני. אני מבקש שזה יישאר בתוך המשפחה'". לאחר מכן, אביו הצדיע מעל קברו של פז, ואמר: "מול כל הנוכחים, אני מצדיע לך בפעם האחרונה".

פניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully