וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעת התמוז: הטיל שמשנה את כללי המשחק בעזה

24.7.2014 / 15:14

כשמצלמה מתקדמת מותקנת על גבו, טיל התמוז מסוגל להשתחל דרך חלונות המבנים בדיוק רב. בצה"ל מספרים כי מאז החל המבצע בעזה 200 טילים מסוג זה שוגרו לעבר מטרות ברצועה

כתבתו של אמיר בוחבוט, צילום: רומן ואינר, דו"צ, עריכה: יאיר דניאל

(הצצה ליכולות טיל התמוז)

מאז החל מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה פגעו כוחות צה"ל בחוליות חמושים, תקפו מבנים וערכו פעולות "הקש בגג" טרם הריסת בתי בכירי חמאס. במסגרת התמרון הקרקעי נעשה שימוש נרחב בטיל הנ"ט מסוג "תמוז", המסוגל להשמיד טנקים במרחק של 20 קילומטרים, וקצינים בצה"ל סיפרו כי מדובר בשימוש הנרחב ביותר שנעשה בטיל מאז החל השימוש בו - כ-200 טילים מסוג זה שוגרו לעבר מטרות ברצועה.

מבצע ”צוק איתן” | היום ה-17: עדכונים שוטפים
מבצע להחזרת אלפי ישראלים התקועים בטורקיה
תיעוד: חיל האוויר תוקף תשתיות טרור ברצועה
צה”ל פועל ברחבי הרצועה: פירי מנהרות נוספים נחשפו

הצצה נדירה לתוך תא ההפעלה של טיל התמוז. ספק 500
מטרה ברצועה מ"נקודת המבט" של טיל תמוז/ספק 500

במלחמת לבנון השנייה נעשה השימוש המבצעי הראשון בטיל, אשר מהירותו 220 מטרים בשנייה, ומאז הרחיב צה"ל את השימוש בו. "תמוז" מוגדר כטיל חימוש מונחה מדויק (חמ"מ). עד למלחמת לבנון השנייה הוא כונה "נשק יום הדין" ונחשב לאחד הסודות הכמוסים של מערכת הביטחון.

"אין עוררין על היעילות שלו ועל הדיוק הרב", סיפר אחד הקצינים. "השימוש בטיל מאפשר לצה"ל לפעול בכירורגיה ולמנוע נזק אגבי בבלתי-מעורבים בטרור".

תקיפות צה"ל בעזה 23 ביולי 2014. רויטרס
תקיפות צה"ל ברצועה/רויטרס

מאז המלחמה ב-2006 חלו שינויים בתפיסה בנוגע להפעלת הטיל. מעופו השקט מסייע לו לשמר את גורם ההפתעה עד לשנייה לפני הפגיעה במטרה. הטיל מתביית גם על מטרות נעות והוא משמש לתקיפת טנקים, נגמ"שים, חוליות מחבלים ומבנים לצורכי טרור. יתרונו של "תמוז" הוא ביכולתו לעקוב אחר מטרות באמצעות מצלמה מתקדמת המותקנת על גבו וביכולת המפעיל להשחיל אותו דרך חלונות המבנים בדיוק רב.

מאז החלה הלחימה בסוריה בין המורדים לכוחות משטרו של הנשיא בשאר אסד נדרש צה"ל להגיב על זליגת הרקטות ופצצות מרגמה לישראל. גם במקרים אלו נעשה שימוש בטילי "תמוז" כדי לתקוף עמדות של צבא סוריה.

הרס ברצועת עזה לאחר תקיפות צה"ל. רויטרס
בית שנפגע בתקיפות צה"ל ברצועה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully