וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותקף בית חולים בעזה ששימש כמפקדה של חמאס וג'יהאד

23.7.2014 / 12:18

ההחלטה לתקוף את בית החולים וואפא שבשג'אעיה התקבלה אחרי שצה"ל זיהה ירי מתמשך של נ"ט ונשק קל מתוכו לעבר הלוחמים בשטח. טרם התקיפה התריע צה"ל על כוונתו להפציץ. לא ידוע על נפגעים

צילום: שי מכלוף, ניב אהרונסון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

צה"ל תקף הבוקר (רביעי) את בית החולים "וואפא" באזור שג'אעיה שברצועת עזה. זאת, בשל ירי טילים נגד טנקים לעבר כוחותינו מתוך בית החולים, וכן בשל העובדה שהמתחם שימש כחדר פיקוד ושליטה לאנשי החמאס והג'יהאד האיסלאמי. טרם ההפצצה באזור, הודיע צה"ל ליושבי בית החולים להתפנות מהמקום. עד כה לא התקבלו דיווחים על נפגעים.

"צוק איתן": עדכונים אחרונים
יחימוביץ: "אי אפשר לגמור את הסיפור בשדה הקרב"
הניצול של אל על? מלונדון לישראל ב-1,250 דולר לכיוון
דעה: החמאס בעזה הוא אויב של כל אוהבי החיים

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי העביר התראות חוזרות ונשנות לארגונים בינלאומיים, למנהל בית החולים הפלסטיני באופן ישיר ואף לגורמים פלסטינים נוספים - אולם ככל הנראה זה לא הועיל להפסקת האש. לפי דובר צה"ל, הירי הוסיף והתגבר גם בשעות האחרונות תוך סיכון הלוחמים הפועלים במרחב, ועל כן הוחלט לתקוף מוקדי טרור פעילים במתחם בית החולים.

אחרי ההפצצה נשמעו במתחם בית החולים פיצוצי משנה, דבר המעיד על אפשרות שבמקום אוחסנו אמצעי לחימה.

בית חולים אל אקצה שנהרס במהלך הפצצה בעזה. יולי 2014. רויטרס
בית חולים פלסטיני שהופצץ/רויטרס

במקביל, נמשך הירי הרקטי מרצועת עזה לעבר ישראל, והוא מתרכז בעיקר ביישובים בעוטף עזה, ביישובי הדרום ובערים אשקלון, אשדוד ובאר שבע. מחצות נורו כמה עשרות רקטות, ופגיעה אחת הייתה בשטח בנוי בבירת הנגב. עם זאת, לא היה נזק. מעל העיר יורטו בצהריים ארבע רקטות, ויירוטים היו גם מעל אשקלון ואשדוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תיעוד: שיתוף פעולה בין כוח צנחנים לחיל האוויר. דובר צה"ל
אחת התקיפות כפי שצולמה מכלי טיס בלתי מאויש של חיל האוויר/דובר צה"ל

הפעולה הקרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה נכנסה הבוקר ליומה השישי, ונדמה שהמאמץ מתרכז, פרט לשג'אעיה, בין היתר בפגיעה ביעדי טרור בדיר אל-בלח. סוכנויות הידיעות הפלסטיניות דיווחו על נזק רב שם, כמו גם במחנה הפליטים אל-מע'אזי - כתוצאה מתקיפות ארטילריה מוגברות על האזורים הללו. לפי הדיווחים, הותקפו בין היתר בתים וגם שטחים חקלאיים. הפלסטינים מדווחים על הפגזות גם בבית להיא ובחאן יונס.

לדברי גורמי רפואה ברצועה, עד כה נהרגו 639 אנשים ונפצעו 4,060. הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, הודיעה הלילה כי לוחמיה הצליחו לפגוע במטוס קרב ישראלי בשמי דיר אל-בלח, אולם לדבר אין כל אישור רשמי, וצה"ל דחה את הפרסום בתוקף.

עשן מיתמר משכונת שג'אעיה בעיר עזה – מבצע צוק איתן, 20 ביולי 2014. AP
עשן מיתמר משג'אעיה/AP
הלווייתו של סמל מקס שטיינברג בהר הרצל. יואב דודקביץ'
הלווייתו של החייל הבודד מקס שטיינברג בירושלים, היום/יואב דודקביץ'
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה 22 ביולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס

מרחב שג'אעיה, שהיה יעד מרכזי בתחילת הלחימה ואליו נשלחה חטיבת גולני, הותקף גם הלילה בצורה משמעותית ומטוסי קרב של חיל האוויר הטילו שם 20 פצצות במשקל טון כל אחת על מה שהוגדר "מערכי לחימה".

"חמאס ספג בשג'אעיה מכה משמעותית", כך אמר הבוקר דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז. "אני לא אומר שהקרב הזה הסתיים - יש לנו מספיק חיילים ומספיק כוח בשטח, אבל התיאור שבו מערך ההגנה של חמאס נמצא במצב קשה הוא תיאור מדויק", הוסיף אלמוז בראיון למשדר המיוחד בוואלה! חדשות. "חיילים רואים את ההישגים מול העיניים, רואים מנהרות, חושפים אותן, רואים מחבלים ופוגעים בהם. לוחמים במצב כזה רוצים להישאר בשטח ולהמשיך את הפעילות".

הוא התייחס להרס מנהרות חמאס ואמר כי הארגון רואה כעת כיצד מערך שהוא השקיע בו שנים של עבודה וכסף "יורד לטמיון". לדבריו, "חמאס מתוסכל שמערך הירי הרקטי, שהוא הכין במשך 15 שנה לא הביא להישגים, וגם זה צובר תסכול".

בסך הכל, מתחילת התקיפה האווירית לפני יומיים, הוטלו על השכונה רוויית המנהרות 120 פצצות במשקל של רבע טון עד טון. קצין בכיר הדגיש כי הלחימה במרחב זה נמשכת למרות שגולני שהצליחה לייצב קו הגנה בשטח, מה שמאפשר לכוחות ההנדסה לאתר ולפגוע במנהרות. הבוקר נודע כי לוחמי גולני חשפו מנהרה עם תשתיות במרכז הרצועה, ובסך הכל מתחילת הלחימה - 29.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully