וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד מהלוחמים באסון הנגמ"ש נעדר

22.7.2014 / 9:47

פורסמו שמות שישה מלוחמי חטיבת גולני שנהרגו בנגמ"ש שלעברו נורה טיל שלשום. השביעי טרם אותר. "מאמצי הזיהוי והבירור באשר ללוחם השביעי ממשיכים להתבצע בכל הערוצים"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

אחד מהלוחמים שהיו בנגמ"ש שנפגע מירי טיל ביום ראשון נעדר ורק שש גופות זוהו בוודאות - כך נמסר הבוקר (שלישי) מדובר צה"ל. "עד כה זוהו בוודאות שישה חללים, וזאת לנוכח מורכבות האירוע. מאמצי הזיהוי והבירור באשר ללוחם השביעי ממשיכים להתבצע בכל הערוצים", נמסר.

עוד הוסיפו בהודעת דובר צה"ל כי אמש נמסרו הודעות לשבע משפחות הלוחמים שהיו מעורבים באירוע בשכונת שג'אעיה בעיר עזה. "צה"ל נמצא בקשר רציף עם המשפחות", נמסר.

אנשי הרבנות הצבאית וכוח של היחידה לאיתור נעדרים באגף כוח האדם (אית"ן) מנהלים ביומיים האחרונים מאמץ מוגבר לאיתור החייל הנעדר. היום בבוקר התקיימו התייעצויות נוספות על האפשרות לחפש ולאתר שרידים מהנגמ"ש.

נגמ"ש "נמר" של צה"ל. דובר צה"ל
"לו היו נוסעים בנגמ"ש מסוג נמר היו תוצאות אחרות". נגמ"ש נמר/דובר צה"ל

צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של חמישה הרוגים בתקרית:

סמל ראשון שחר תעשה, בן 20 מפרדסיה.
סמל ראשון דניאל פומרנץ, בן 20 מכפר אז"ר.
סמל ראשון אורן נח, בן 22 מהושעיה.
סמל שון מונדשיין, בן 19 מתל אביב.
סמל בן וענונו, בן 19 מאשדוד.

שמו של סמל מקס שטיינברג, בן 24 מבאר שבע, הותר לפרסום אתמול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ששת ההרוגים: סמ"ר אורן נח/מערכת וואלה!, צילום מסך

הלוחמים נסעו בנגמ"ש M-113, כלי מיושן בן עשרות שנים, שלא עומד בתנאי מיגון נגד רקטות אר-פי-ג'י מתקדמות, ובוודאי לא נגד טילים נגד טנקים מסוג קורנט ומטיס. זאת, בניגוד לנגמ"שי הנמר, שלאחר מלחמת לבנון השנייה הוחלט להאיץ את ייצורם כדי שיסופקו לכוחות הרגלים של צה"ל. על אף שחטיבת גולני נבחרה להיות הראשונה שתקלוט את הנגמ"שים הללו, הנהנים מתנאי מיגון גבוהים ביותר ותנאי העבירות הטובים ביותר, הכוח שנפגע נע בכלי מיושן.

"לו היו נוסעים הלוחמים בנגמ"ש מסוג נמר, המבוסס על טכנולוגיה שמותקנת בטנק מרכבה סימן 4, היו תוצאות אחרות לתקרית מאמש", .טען גורם במערכת הביטחון.

עשן מיתמר משכונת שג'אעיה בעיר עזה – מבצע צוק איתן, 20 ביולי 2014. AP
הקרבות בשכונת שג'אעיה בעזה/AP

ביום ראשון הודיעה הזרוע הצבאית של חמאס כי חטפה חייל ישראלי במהלך הלחימה בעזה בקרב בשג'עאיה. במסיבת עיתונאים שכינסה הזרוע הצבאית, היא אמרה את שמו של החייל ואף הציגה לכאורה את מספרו האישי. מיד לאחר הדיווח הכחיש גורם צבאי את השמועות שנפוצו על אירוע חטיפת חייל צה"ל.

מצה"ל נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה, אולם שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, דחה בתוקף את הטענות. בפתח כינוס חירום של מועצת הביטחון הבהיר פרושאור כי השמועות על חטיפת חייל הן שקריות. "אין חייל ישראלי חטוף", אמר פרושאור לכתבים במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully