וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: 7 קצינים וחיילים נהרגו ברצועה ביממה האחרונה

כתבי וואלה! חדשות

21.7.2014 / 19:46

שני לוחמים נהרגו הלילה, ארבעה באירוע שבו חדרו מחבלים במנהרה ליד ניר עם הבוקר, ולוחם נוסף נהרג בהיתקלות בצהריים. מתחילת השלב הקרקעי נהרגו 25 חיילים

צילום: יותם רונן

השלב הקרקעי של מבצע "צוק איתן" גבה בשעות האחרונות קורבנות נוספים מקרב לוחמי צה"ל: הערב (שני) הותר לפרסם כי שבעה קצינים וחיילים נהרגו ביממה האחרונה בלחימה ברצועת עזה. שני לוחמים נהרגו הלילה, ארבעה לוחמים נהרגו בחדירת המחבלים ליד ניר עם הבוקר, ולוחם נוסף נהרג בהיתקלות בצהריים.

אלה שמותיהם של הלוחמים: סגן-אלוף דולב קידר, סמל-ראשון טל יפרח, סמל-ראשון יובל דגן, סמל נדב גולדמכר, רב-סמל בכיר בייניסיאן קסהון, סגן-משנה יובל הימן וסמל-ראשון ג'ורדן בן סימון. הודעות נמסרו למשפחותיהם.

מתחילת הלחימה ברצועת עזה נהרגו 25 קצינים וחיילים. מדובר צה"ל נמסר כי ביממה האחרונה נפצעו שלושה חיילי צה"ל באורח קשה, שמונה חיילים נפצעו בינוני ו-19 חיילים נפצעו באורח קל ברצועת עזה וסביב לה.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
צה"ל מציג: כך יורה חמאס מגן משחקים ומבית חולים
דיווח: התקדמות במגעים לקראת הסכם הפסקת אש
היום ה-14: עדכונים שוטפים, דקה אחר דקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
דולב קידר. באדיבות המשפחה
סא"ל דולב עם רעייתו ובנו/באדיבות המשפחה

סגן-אלוף דולב קידר, בן 38 ממודיעין, נהרג בתקרית חדירת המחבלים, הבוקר ליד ניר עם. סא"ל דולב, מפקד גדוד גפן בבית הספר לקצינים בה"ד 1, הוא החייל הבכיר ביותר שנהרג עד כה במבצע "צוק איתן".

דולב התגייס לפלחה"ן (פלוגת חיל הנדסה) גבעתי במרץ 1995. אחרי שיצא לקצונה, הוא שימש בכמה תפקידים בפלוגה ובחטיבה. מאוחר יותר חזר לפלחה"ן כמפקד הפלוגה ובהמשך שימש כמג"ד גדוד רותם של החטיבה. לאחרונה שימש קצין אג"ם אוגדתי של אוגדת אילת ולפני שבועיים החל תפקיד נוסף, מג"ד בבה"ד 1. קידר יובא למנוחות מחר ב-17:00 אחר הצהריים בחלקה הצבאית של בית העלמין במודיעין.

סמ"ר יובל דגן. באדיבות המשפחה
התעקש לחזור לצוות למרות פציעה. סמ"ר יובל דגן, שנהרג הבוקר/באדיבות המשפחה

סמל יובל דגן, לוחם חטיבת גולני, בן 22 מכפר סבא, נהרג בהיתקלות עם מחבלים בשעות הבוקר המוקדמות. במותו הוא הועלה לדרגת סמל-ראשון. דגן הותיר אחריו הורים, עובדיה ורחל, ואח, ירדן, בן 25. הלווייתו של סמ"ר דגן נערכה הערב בחלקה הצבאית של בית העלמין בעירו. לבקשת המשפחה, כלי התקשורת לא נכחו בטקס.

יוסי דגן, דודו של יובל, סיפר: "יובל גדל והתחנך בכפר סבא. ילד מקסים, ומאז היותו נער חלם להתגייס ליחידה שבה לחם, וכך עשה. הוא התעקש להמשיך ביחידה למרות שנפצע במהלך אימון. הוא היה אמור להשתחרר בקרוב. כל המשפחה שלנו שירתה בגולני, אחיו ואביו היו לוחמים בסיירת גולני. יובל אהב לעזור לזולת ולקהילה והוא עשה שנת שירות בדרום ובמהלכה תרם רבות". קרוב משפחה אחר הוסיף וסיפר על בחור חייכן, יצירתי ושאפתן שחלם להתגייס, ובמהלך השירות נפצע והתעקש לחזור לצוות שלו כלוחם. קרוביו של דגן סיפרו כי הוא שימש כקשר של מפקדו והיה צמוד אליו בקו הלחימה הראשון.

טל יפרח. באדיבות המשפחה
היה ספורטאי, ניגן בגיטרה והתנדב. סמ"ר טל יפרח/באדיבות המשפחה

סמ"ר טל יפרח, לוחם חטיבת גולני, בן 21 מראשון לציון, נהרג בהיתקלות ברצועת עזה בשעות הבוקר המוקדמות. הוא הותיר אחריו הורים, אביבה ושלום, ואחות גדולה, נוי, בת 23, וכן בת זוג, נעם. יפרח למד בתיכון מקיף ח' בראשון לציון. קרוביו סיפרו כי הוא היה ספורטאי, ניגן בגיטרה והתנדב בתנועת מכבי הצעיר.

"אי אפשר היה להבין את זה, אני עד עכשיו לא מבינה איך אני אחיה בלעדיו", סיפרה אחותו של יפרח, נוי. "ממש קשה לי לדבר עליו בזמן עבר, זה לא נתפס. טל הבן אדם הכי מדהים שקיים בעולם. הייתה לו תמימות של ילד והרבה שאיפות שהתנפצו. הוא תמיד שמח והיה היחיד שהעלה לנו את המורל". על השירות שלו בצה"ל, היא אמרה: "הוא הכי פייטר בעולם. הוא הקדיש את עצמו כדי שכולנו נחיה פה, וזה רק עושה אותו נעלה יותר. הוא לא סתם נהרג, הוא לא סתם מת, על כל חלל שלנו המדינה נושמת ומדממת".

בת זוגו של יפרח בארבע שנים האחרונות, נעם בר, התקשתה לקבל את בשורה. "הוא היה אמור להשתחרר בעוד שלושה חודשים. הוא אהב מאוד את הצבא", אמרה נעם. על שיחתם האחרונה היא סיפרה: "בפעם האחרונה שדיברתי איתו זה היה בשבת בבוקר, 'אני לא יכול לדבר, אנחנו נכנסים, אני אוהב אותך ומבטיח שאחזור', הוא אמר לי. הוא היה החבר הכי טוב שלי, באמת האמנו שנתחתן, לא משנה כמה זמן זה ייקח. מי יחבק אותי עכשיו, יעודד אותי ברגעים הכי קשים? אף אחד לא ישתווה לו".

חבריו הקרובים סיפרו על השירות הצבאי של יפרח, שבו שימש כצלף ביחידת אגוז, והיה אמור להסתיים בנובמבר: "הוא לא התלונן אף פעם. הוא היה חוזר בשבתות חבול והיה תמיד אומר שהוא נהנה בשירות. צנוע ושקט. הוא היה הכי קרבי מכל השכבה, אבל מעולם לא התרברב בזה. הוא היה מאוד מוערך בקרב כל החברים שלו. אומרים שתמיד לוקחים את הטובים: המשפט הזה הוא עליו. זו לא קלישאה. עכשיו אנחנו מרגישים את זה על הבשר".

יובל היימן. באדיבות המשפחה
אח נוסף משרת בקרבי. סגן משנה יובל הימן/באדיבות המשפחה

סגן-משנה יובל הימן, בן 21 מאפרת, נהרג גם כן בחדירת המחבלים הבוקר לשטח ישראל. הוא הותיר אחריו הורים, אח צעיר ושתי אחיות צעירות. כמו כן, הוא הותיר סב שבגיל שנה התייתם מאביו, שנהרג במלחמת השחרור. הימן היה לוחם בחה"ן צנחנים ולאחרונה היה צוער בבה"ד 1, שם שימש כקשר מג"ד. במותו הוא הועלה מדרגת סמל לדרגת סגן-משנה.

מכרי המשפחה סיפרו כי אביו משה שירת בסיירת מטכ"ל ולאחר מכן בסיירת צנחנים, וגם כיום משרת בצבא בתחום המודיעין. כמו כן, סיפרו כי אחיו של הימן משרת בצה"ל כלוחם. אחד השכנים מאפרת סיפר על "משפחה שקטה ומאוד נחמדה, עושים את תפקידם בלי הרבה רוח. משפחה מאוד צנועה, הכול בשקט. מאירי פנים ומאוד נחמדים, וככה גם הילדים". תושבת אפרת, בת גילו של הימן, סיפרה כי הוא למד בתיכון דרך אבות בעיר והיה מדריך בבני עקיבא באפרת. "הוא היה מאוד מוצלח ושקט", תיארה.

עודד רביבו, ראש מועצת אפרת, אמר הערב כי העיר "עטופה בצער כבד וביגון עמוק על מותו של אחד מטובי בניה, דור רביעי לבוני אפרת ולמשפחה שורשית שכל ההיסטוריה שלה פוסעת בנתיבי בניין העם, הארץ ובביסוס ביטחון המדינה.

בייניסיאן קסהון. באדיבות המשפחה
הותיר אישה בהיריון ושלושה ילדים קטנים. בייניסיאן קסהון/באדיבות המשפחה

רב-סמל בכיר בייניסיאן קסהון, בן 39 מנתיבות, נהרג גם הוא בתקרית חדירת המחבלים. קסהון, גשש בקבע בחטיבה הצפונית של אוגדת עזה, הותיר אחריו אישה בחודש התשיעי להריונה ושלושה ילדים קטנים. עשרות בני משפחה וחברים באו לבית משפחתו עם היוודע הבשורה המרה.

"הוא איש צנוע ושקט, בן אדם טוב שעזר לכולם", סיפרו בני משפחתו. "כל מי שביקש עזרה הוא נתן לו, תמיד הוא חייך לכולם, איש טוב עם לב גדול". ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, אמר היום כי עירו ותושביה "מרכינים ראש וממשתפים באבלה הכבד של המשפחה על אובדן האב היקר". הוא הוסיף: "אנחנו נושכים שפתיים וממשיכים לחזק את כוחות הביטחון, באמונה שיעשו את כל מה שצריך לעשות כדי להביא שקט לאזור".

נדב גולדמאכר. באדיבות המצולמים
עשרות מנחמים באו לבית המשפחה בבאר שבע. סמל נדב גולדמכר/באדיבות המצולמים

סמל נדב גולדמכר, בן 23 מבאר שבע, הוא הרוג נוסף מאירוע חדירת המחבלים הבוקר. גולדמכר, לוחם בבה"ד 1, הותיר אחריו הורים ושלושה אחים. עשרות מנחמים באו הערב לבית המשפחה בבאר שבע בעיניים דומעות. הוא יובא למנוחות מחר ב-11:00 בבוקר בחלקה הצבאית של בית העלמין החדש בבאר שבע.

ג'ורדן בן סימון , נפל במבצע צוק איתן, יולי 2014. באדיבות המשפחה
סמל ראשון ג'ורדן בן סימון/באדיבות המשפחה

סמל-ראשון ג'ורדן בן סימון, לוחם בחטיבת גולני, בן 22 מאשקלון, נהרג בהיתקלות עם מחבלים, באירוע שנסיבותיו עדיין נבדקות. במותו הוא הועלה מדרגת סמל לדרגת סמל-ראשון. ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, אמר הערב: "השכול לא פסח גם עלינו. לבנו ומחשבותינו עם משפחת בן סימון ששכלה היום את בנה ג'ורדן. יהי זכרו ברוך".

חדירת מחבלים הבוקר בקיבוץ בעוטף עזה, יולי 2014. דובר צה"ל
חדירת המחבלים, הבוקר ליד קיבוץ ניר עם/דובר צה"ל

בבוקר נודע כי צה"ל חיסל כעשרה מחבלים שחדרו לשטח ישראל באזור קיבוץ ניר עם, בשתי חוליות שונות, דרך שתי מנהרות טרור. חלק מהמחבלים חוסלו על ידי כוח חי"ר, וחלק בתקיפה של חיל האוויר. במהלך האירוע נפגע כלי רכב של צה"ל מירי טיל נגד טנקים שירו המחבלים. בשל האירוע, חסמה המשטרה כבישים מרכזיים במועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב, שדות נגב ואשכול והתושבים הונחו להישאר בבתיהם. אחרי כמה שעות הם הורשו להמשיך בשגרת חייהם.

מתחקיר האירוע עלה כי המחבלים שחדרו לשטח ישראל במנהרה היו מחופשים לחיילי צה"ל. בתחקיר נמצא כי חטיבת הנח"ל חשפה מנהרה התקפית בצפון הרצועה, בשטח הפלסטיני, ובעקבות זאת היא הותקפה. ההערכה היא שחמאס הבין כי צה"ל נערך להשמדה כללית של המנהרה ולכן הוציא פיגוע אסטרטגי לשטח ישראל.

חסימת כבישים מחשש לאירוע בטחוני בעוטף עזה הבוקר, יולי 2014. נועם מושקוביץ
כוחות צה"ל באזור התקרית ליד ניר עם, הבוקר/נועם מושקוביץ

שירות הביטחון הכללי העביר התרעה על אפשרות לפיגוע באופן ממוקד, אך בשעות הבוקר, כשזוהו החשודים בשטח הישראלי, זמן קצר לאחר שיצאו מהמנהרה, הם נראו כשהם מחופשים לחיילי צה"ל: הם חבשו קסדות עם מצנפות, גומיות בנעליהם ומדי צבא לגופם. הדבר הקשה מאוד על זיהוים. לאחר שאש נורתה לעבר הג'יפ הצה"לי, הבינו הכוחות כי מדובר במחבלים הנושאים רובי קלצ'ניקוב. יותר מעשה מחבלים השתתפו באירוע. לדברי קצין בכיר בצה"ל, בידי צה"ל תשע גופות, וכפי הנראה, שאר המחבלים חזרו לשטח הפלסטיני דרך המנהרה.

חיילים בסמוך לשדרות במהלך מבצע צוק איתן 21 ביולי 2014. רויטרס
לוחמים בעוטף עזה, הבוקר/רויטרס

מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן, התייחס אחר הצהריים לאירוע החדירה בבוקר. "יש לנו הישגים רבים בלחימה", אמר בתדרוך לכתבים. "חשפנו מנהרות שחוצות לתוך שטחנו, חשפנו מנהרות בתוך השטח, פגענו במאות לוחמי חמאס שהתבצרו ביישובים בחסות האוכלוסייה האזרחית והרסנו תשתית מבצעית. רק היום בבוקר, כמו בימים האחרונים, חווינו את איום המנהרות בזמן שבו עשרות מחבלים לבושים במדי צה"ל יוצאים מבטן האדמה ומאיימים על היישובים בעוטף עזה. כוחות צה"ל שהיוו חוצץ בין המחבלים ליישובים הצליחו לפגוע בהם, ולהשמיד את המחבלים שחדרו לישראל".

קצין בכיר בצה"ל התייחס אחר הצהריים לתקיפה המסיבית של צה"ל ברצועת עזה, בפרט בימים האחרונים. לדברי הקצין הבכיר, "מאות אנשים נהרגו בשג'עאיה בעקבות התקיפות האוויריות והאגד הארטילרי שיורה במשך ימים למרחב הזה". הקצין הבכיר הוסיף ואמר כי רק הבוקר "הרגה יחידת אגוז עשרה מחבלים. יש הרוגים בתוך הבתים ומחוץ לבתים. נעשה הכול כדי להגיע לאזור המנהרות בשג'עאיה על מנת לטפל בהן".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והרמטכ"ל, בני גנץ, בביקורם היום בחפ"ק עוצבת הפלדה בדרום. יולי 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יעלון, גנץ ונתניהו מבקרים בחפ"ק עוצבת הפלדה בדרום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בצהריים ביקרו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ בחפ"ק של עוצבת הפלדה בדרום. "צה"ל מתקדם בשטח בהתאם לתכניות, והמבצע ילך ויתרחב עד שיושג היעד - השבת השקט לאזרחי ישראל לתקופה ממושכת", אמר נתניהו. לדברי ראש הממשלה, "ההישגים בלחימה בשטח מובהקים. אני מתרשם מהפעולה לפגיעה במנהרות, היא משיגה תוצאות מעבר למה שציפינו".

מתחילת השלב הקרקעי של מבצע "צוק איתן" ביום חמישי בלילה, הרג צה"ל יותר מ-150 מחבלים וחשף 16 מנהרות טרור וכ-45 פירי מנהרות. 587 יעדי טרור הותקפו, ולפי שעה יש שמונה עצורים בידי כוחות הביטחון. בפרק הזמן הזה שוגרו מרצועת עזה 362 רקטות ופצצות מרגמה לעבר ישראל. 267 מהן התפוצצו בשטחים פתוחים. שש מהן התפוצצו בשטח מיושב, ו-76 נוספות יורטו באמצעות סוללות של "כיפת ברזל".

בהכנת הידיעה השתתפו אמיר בוחבוט, שבתי בנדט, יניר יגנה, יקי אדמקר, שלומי גבאי, דנה ירקצי ומור שמעוני

טנק ליד רצועת עזה, יולי 2014. בן קלמר
טנק של צה"ל ליד הרצועה/בן קלמר
חשיפה והרס מנהרות התקיפה של חמאס ופגיעה בתשתיות הטרור על ידי חטיבת הצנחנים ברצועת עזה. דובר צה"ל
אחת מעשרות המנהרות שצה"ל חשף/דובר צה"ל
הלווייתו של משה מלקו שנהרג ברצועת עזה, בהר הרצל. יולי 2014. נועם מושקוביץ
הלווייתו של סמ"ר משה מלקו, שנהרג בלילה שבין שבת לראשון, היום בהר הרצל/נועם מושקוביץ
חייל גולני מתפלל בתחנת דלק בעוטף עזה, יולי 2014. בן קלמר
חייל גולני מתפלל, היום בדרום הארץ/בן קלמר
נפילת רקטה באשקלון. יולי 2014. קבוצת רדיו דרום, מערכת וואלה! NEWS
זירת התפוצצות של רקטה באשקלון/מערכת וואלה! NEWS, קבוצת רדיו דרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully