וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר: "נמשכת ההשתלטות על שג'אעיה, 20 נעצרו"

21.7.2014 / 10:15

לדברי קצין בכיר בצה"ל, כוחות הצבא המשיכו הלילה לגבש אחיזה על יעדים מרכזיים בשכונה שבמזרח עזה ומנהלים חילופי אש עם מחבלי חמאס במקום. ראש מערך התצפיות של הארגון חוסל

צילום: דובר צה"ל, שי מכלוף, בני ואינר, יותם רונן, ניב אהרונסון, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד; קריינות: אביב אברמוביץ'

הפעילות המאומצת של כוחות צה"ל בשכונת שג'אעיה שבמזרח רצועת עזה נמשכו במהלך הלילה (שני) באופן משמעותי, במסגרת היום ה-14 למבצע "צוק איתן". לדברי קצין בכיר, הלוחמים המשיכו את "ההתקדמות וההשתלטות על יעדים ויש אחיזה באזור זה. אנו נמשיך העמקת הטיפול במנהרות שטרם הושמדו, ונוסיף לחפש אמצעי לחימה". הקצין ציין כי נחשפה מנהרה נוספת במהלך פעילות הכוחות, שפעלו תוך שהם מנהלים חילופי אש עם מחבלי חמאס, אשר 20 מהם אף נעצרו על ידי החיילים.

לצד הפעילות הקרקעית ברצועה, נמשכו הלילה התקיפות האוויריות של כלי הטיס של חיל האוויר. במהלך תקיפות אלו חוסל ראש מערך התצפיות של חמאס. במקביל, תקפו כלי טיס של חיל האוויר יעדים בשכונת זיתון שבדרום העיר עזה, ובאל-בוריג' ובדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה, כמו גם משגר רקטות בסמוך לאוניברסיטה האיסלאמית בעזה. לא דווח על נפגעים בתקיפות אלה. מאז תחילת המבצע, ביצע צה"ל יותר מ-2,800 תקיפות לאורך הרצועה.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
חוסלו 15 מחבלים שחדרו לישראל; נפגעים לכוחות צה"ל
הותרו לפרסום שמות שישה לוחמי גולני שנהרגו בעזה

כוחות צנחנים בעזה במבצע צוק איתן. יולי 2014. דובר צה"ל
לוחמי צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

אמש התיר דובר צה"ל לפרסם את שמותיהם של חמישה מבין 13 לוחמי גולני שנהרגו אתמול ברצועת עזה. רב-סרן צפריר בר-אור, סגן מפקד גדוד הסיור של גולני, בן 32 מחולון, נהרג בשג'אעיה. סרן צביקה קפלן, קצין מגדוד הסיור, בן 28 מקיבוץ מירב, נהרג בשג'אעיה. סמל ראשון גלעד יעקבי, לוחם בחטיבת גולני, בן 21 מקריית אונו. סמל ראשון עוז מנדלוביץ', לוחם בחטיבת גולני, בן 21 מעצמון וסמל ראשון ניסים שון כרמלי, לוחם בחטיבת גולני, בן 21 מרעננה. הבוקר הותר לפרסם את שמו של חייל נוסף: מקס שטיינברג, בן 24, חייל בודד שגדל במקור בלוס אנג'לס שבארצות הברית, ומתגורר כעת בבאר שבע.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי במסיבת עיתונאים בשגרירות ארה"ב בבגדאד. 23 ביוני 2014. רויטרס
יגיע לאזור לסייע במאמצי התיווך. קרי/רויטרס

במקביל ללחימה ברצועת עזה, נמשכים המאמצים בקרב גורמים בכירים בקהילה הבינלאומית לגבש מתווה מוסכם להפסקת אש בין ישראל לבין חמאס. מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, מקדם יוזמה החדשה, המבוססת על היוזמה המצרית להפסקת אש. לפי היוזמה החדשה, יינתנו ערבויות לפתיחת מעבר רפיח בעתיד, ויוצבו בו כוחות מטעם הרשות הפלסטינית. כמו כן, תושבי רצועת עזה יזכו להקלות בהכנסת סחורות לרצועת עזה במעברים מישראל.

על מנת לקדם את היוזמה, צפוי באן להגיע מחר לישראל. זאת, לאחר שנפגש אתמול עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ועם אמיר קטאר, חמד בן חליפה השני. קודם לכן, יגיע כבר היום המזכ"ל לקהיר וייפגש עם נשיא מצרים, עבד אל-פתח סיסי, במקביל להגעתו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, למקום. "ארצות הברית ושותפותיה בעולם מודאגות מהאפשרות של הסלמה נוספת ומאובדן חיי חפים מפשע", אמרה היום דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי. "אנחנו מאמינים כי יש להחיל הפסקת אש בהקדם האפשרי – כזו שתשחזר את הבנות נובמבר 2012". היא הוסיפה כי "ג'ון קרי פועל על מנת לקדם את היוזמה המצרית להשגת ההבנות האלה, והוא יגיע לאזור לשם כך".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully