וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדס"ר גולני איבד שניים מקציניו בקרבות בשג'אעיה

רב-סרן צפריר בר-אור, סגן מפקד הגדוד, וסרן צביקה קפלן, קצין אג"ם, נהרגו בקרבות ברצועת עזה. חברו של צפריר: "הוא היה אלוף העולם". "צביקה תמיד חיפש איפה אפשר לתרום"

צילום: אבי כהן, בני ואינר, יותם רונן, קובי אליהו, דו"צ, רויטרס, שי מכלוף; עריכה: מתן חדד; קריינות: לירון בארי

שני קצינים, רב-סרן צפריר בר-אור, סגן מפקד גדוד הסיור של גולני, וסרן צביקה קפלן, קצין אג"ם של הגדס"ר, היו בין לוחמי חטיבת גולני שנהרגו אתמול (ראשון) בלילה בקרבות בשכונת שג'אעיה שבמזרח העיר עזה. בסך הכל 13 לוחמים נהרגו באותו לילה בתקריות שונות.

רב-סרן בר-אור, תושב חולון בן 32, גדל בעכו. בשנת 2000 הוא התגייס לחטיבת גולני. "הוא רצה את זה מאוד. סיים בהצטיינות את הגיבוש ל'עורב', סיים מסלול והתאהב בצורה מוחלטת בצבא, בהווי ובגולני", סיפר בן, חברו, שהגיע לבית הוריו בחולון. "הוא היה בן אדם פשוט, מצחיק, תמיד עם חוש הומור, תמיד חיובי. הוא שרד כל כך הרבה דברים – הוא היה אלוף העולם".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
הרצוג ספד לאיתן ברק: "בגבורתך הצלת חיים רבים"
13 לוחמי גולני נהרגו בתקריות שונות ברצועת עזה
תיעוד נדיר: לוחמי גולני בקרב מול חמאס בשג'אעיה

צפריר בר-אור, לוחם חטיבת גולני שנפל במבצע צוק איתן , יולי 2014. באדיבות המשפחה
רב-סרן צפריר בר-אור/באדיבות המשפחה

בר-אור שירת בלבנון, בגדה ובעזה. "הוא רצה כל כך להגיע הכי גבוה שאפשר, בשתי ידיים ובשתי רגליים, ולא רצה שיקצרו לו הליכים", הוסיף בן, "הוא היה שקט מטבעו, צנוע. אם היית רואה אותו ברחוב, היית אומר שהוא תלמיד תיכון".

חברו סיפר על התחושות הקשות שמלוות את מי שהכיר את צפריר: "הוא השאיר אותנו עם חלל שאני לא יודע איך ומתי אפשר למלא אותו. הלוואי שהוא לא הלך לשווא. שיצא מזה משהו".

צפריר הותיר אחריו את רעייתו, סיון, בחודש השמיני להריונה, בתו בת שנה וחודש, הורים ואחות. הלווייתו תיערך היום בשעה 13:00 בחלקה הצבאית של בית העלמין בחולון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"בנו של צביקה יציין יום הולדת שלוש בלעדיו"

חברו לגדוד, סרן קפלן, תושב קיבוץ מירב שבגלבוע בן 28, נהרג גם הוא בקרבות בשג'אעיה. קפלן נולד וגדל בחיפה, ולמד בישיבה התיכונית "יבנה" בעיר. בהמשך הוא למד במכינה הקדם צבאית בעלי, התגייס לפלס"ר גולני והיה מ"פ הכשרות ביחידה. בעוד כמה שבועות אמור היה קפלן להתמנות לתפקיד מ"פ באחד מגדודי החטיבה, אך לפני שלושה שבועות הוא נענה לקריאתו של מפקד הגדס"ר ובא לתפקיד קצין האג"ם.

לפני כשנתיים עבר צביקה עם משפחתו לקיבוץ הדתי מירב שבגלבוע, שם שרר אבל כבד עם היוודע דבר מותו של קפלן. דובר היישוב, ניצן אבירם, סיפר כי הוא "התחבב על כולם". הוא הוסיף: "הוא היה בחור שורשי מאוד, אדם שמח וטוב".

"הם הגיעו לקהילה במירב כדי להתחבר לארץ ולאדמה, ומהר מאוד הרגישו את נוכחותם פה", סיפר אבירם. "למרות שהוא לא היה כאן הרבה במסגרת שירותו הצבאי, הוא הקפיד לעשות מעת לעת דברים עם הנוער ביישוב וזה גרם להרבה אנשים לאהוב אותו. צביקה היה פטריוט, אדם שחיפש תמיד מה אפשר לתרום לקהילה מעבר לרגיל".

כוח גולני בתדרוך ע"י מפקד החטיבה, אל"ם רסאן עליאן. יולי 2014. דובר צה"ל
כוח גולני בתדרוך עם מפקד החטיבה, אלוף-משנה רסאן עליאן/דובר צה"ל

אודי קורמו, שכנו של קפלן בקיבוץ שהיה כמו משפחתו המאמצת כשזה הגיע ליישוב, סיפר: "היה לו חשוב מאוד שבמהלך שנת הלימודים שלו, שבה היה לו יותר זמן פנוי, להשקיע לטובת היישוב. צביקה הוא אדם שנאמן לעקרונות שלו. הוא לא זכה לראות את ילדיו הרבה, אבל דווקא בשבועות האחרונים הוא היה יותר. הבן שלו יציין יום הולדת שלוש בשבוע הבא בלעדיו".

קפלן הותיר אחריו אישה, עדי, ושני בנים, אלקנה בן חמש ונדב בן שלוש. הלוויתו תיערך היום בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully