וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבדלנים "גנבו" את הגופות מהמטוס שהתרסק באוקראינה

המורדים באזור שבו התרסקה טיסת "מלזיה אירליינס" העמיסו לרכבת את מאות הגופות. יעדה אינה ידוע. ארה"ב: הבדלנים משבשים ראיות, סוללת הנ"מ שהפילה את הבואינג נמלטה לרוסיה

פינוי גופות הנספים מהתרסקות מטוס מלזיה אירליינס – טורז, אוקראינה, 20 ביולי 2014. AP
מורדים פרו-רוסים ליד הרכבת שעליה הועמסו הגופות, הבוקר. "צחנת מוות"/AP

בדלנים חמושים אילצו את עובדי ההצלה בזירת ההתרסקות של מטוס "מלזיה אירליינס" למסור לידיהם את גופות הנספים. הבדלנים הפרו-רוסים, שבאו לזירת האסון בעיר טורז שבמזרח אוקראינה, איימו בנשק על העובדים, ולקחו מהם את 196 הגופות שאותרו עד כה. המטוס התרסק ביום חמישי אחרי שנפגע מטיל, והיו בו 298 נוסעים ואנשי צוות.

הפינוי הפיראטי של הגופות רק מוסיף לתוהו ובוהו בזירת ההתרסקות, אחרי שראיות רבות כבר נעלמו ממנה בסוף השבוע, ובכלל זה הקופסאות השחורות של המטוס. הגופות הועלו הבוקר (ראשון) לרכבת שיעדה הסופי אינו ידוע. כמה מקורות בקרב הבדלנים אמרו כי הרכתת תצאה בהמשך אל העיר אילובייסק, כ-35 קילומטרים מזרחה לעבר הגבול הרוסי. ואולם, נהג הקטר אמר כי לא נמסר לו יעד הנסיעה.

עיתונאים במקום העידו על "צחנת מוות" בתחנת הרכבת, ואמרו כי לא ניתן למנות באופן עצמאי את הגופות בשל מצבן המרקיב. הטמפרטורות באזור הגיעו אמש ל-28 מעלות, והגופות היו מפוזרות בשדה פתוח. בתמונות שצולמו הבוקר, נראים הבדלנים סותמים את אפם כשהם מעמיסים את הגופות לקרונות.

חיפושים אחר גופות הרוגי המטוס המלזי שהתרסק במזרח אוקראינה – 19 ביולי 2014. AP
כורי פחם מחפשים אחר שיירי גופות, בסוף השבוע בעיר טורז/AP

במקום שורר בלבול רב. עיתונאים שבאו הבוקר לזירת ההתרסקות של טיסה MH17 לא הצליחו לגלות גופות אחרות מלבד אלה שהועמסו על הרכבת. כ-400 עובדי הצלה עדיין עורכים חיפושים אחר השיירים, שככל הנראה התפזרו ברדיוס של 15 ק"מ. לא ברור היכן נמצאים חלקי הגופות האחרים, שהתפזרו לכל עבר, ושנראו בתצלומים שפורסמו בסוף השבוע.

כלי תקשורת בשפה הרוסית דיווחו כי הגופות יועברו בהמשך לעיר דונייצק, הנתונה גם היא בשליטת המורדים הרוסים. גורמים בממשלת אוקראינה אמרו כי הם מצפים שהגופות יועברו, בסופו של דבר, לעיר חרקוב, אך לא ברור אם המורדים ידרשו דבר-מה בתמורה.

ביום שבת, פקחים בינלאומיים הגיעו למקום כדי לבחון את ההריסות ולבצע רישום של מספר הגופות. חמושים שהיו בזירת ההתרסקות התירו לפקחים לסייר בה רק חצי שעה. כמה מהם, לדברי עדי ראייה, היו שיכורים. אנדריי פרוביי, ראש המועצה לביטחון לאומי של אוקראיינה, אמר כי המורדים הגיעו למקום כדי להשמיד ראיות. "יהיה קשה לבצע חקירה מלאה אם חלק מהחפצים יוסרו מהזירה", אמר אמש. "אבל נעשה כמיטב יכולתנו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חיפושים אחר גופות הרוגי המטוס המלזי שהתרסק במזרח אוקראינה – 19 ביולי 2014. AP
נוסעים רבים אותרו על הארץ כשהם עדיין ישובים בכסאותיהם/AP

במטוס היו 193 אזרחי הולנד (בהם הישראלי איתמר אבנון, שהחזיק בדרכון הולנדי ואמריקני), 43 מלזים (כולל 15 אנשי הצוות), 27 אוסטרלים, 12 אינדונזים, 10 בריטים, 4 גרמנים, 4 בלגים, 3 פיליפינים, אזרח קנדה ואזרח ניו זילנד.

רוסיה מכחישה מעורבות בהפלת המטוס של "מלזיה אירליינס", והקרמלין ביטל את ההאשמות שהושמעו במערב לפיהן הוא מלבה את המשבר באוקראינה.

גורם אמריקני בכיר אישר בסוף השבוע כי רוסיה סיפקה לבדלנים הרוסים מערכות נ"מ מתקדמות, מהסוג שככל הנראה שימש להפלת הבואינג המלזי. "אנחנו מאמינים שהם ניסו להחזיר לרוסיה לפחות שלוש סוללות של טילי בוק (SA-11)", אמר.

ראש שירותי המודיעין המסכל בקייב, ויטאלי נייאדה, אמר כי גם לאוקראינה יש ראיות לפיהן שלוש הסוללות הוחזרו ביום שישי מהשטחים שבשליטת המורדים, אל שטח רוסיה - פחות מ-12 שעות אחרי שהמטוס הופל. באחת הסוללות היה חסר טיל. לפי תמלולי שיחה בין המורדים לקצינים רוסיים, מסתמן שהמטוס הופל בשוגג, אחרי שנחשב בטעות למטוס של צבא אוקראינה.

שר החוץ של בריטניה, פיליפ האמונד, הזהיר אתמול את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ואמר כי "עיני העולם נשואות לרוסיה, ומקוות שהיא תמלא את מחויבויותיה לקורבנות האסון". לדבריו, "הרוסים לא מספקים את התמיכה הדרושה. רוסיה לא משתמשת בהשפעה שלה כדי להגיע לבדלנים, ששולטים בשטח, ולגרום להם לפתוח את הזירה".

חיפושים אחר גופות הרוגי המטוס המלזי שהתרסק במזרח אוקראינה – 19 ביולי 2014. AP
בדלנים פרו-רוסים, כמה מהם שיכורים, מנעו מפקחים להיכנס לזירת ההתרסקות/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully