וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יפ נפגע מנ"ט: 3 חיילים נפצעו, אחד בינוני-קשה

19.7.2014 / 0:07

חמאס קיבל אחריות לירי אר-פי-ג'י לעבר הכוח, שהיה ברכב ממוגן בגבול הרצועה. הפצועים פונו במסוק לסורוקה. אחד סובל מפציעה בעיניו. במקרה נוסף שוגר טיל מבית החולים בשג'אעיה

צילום: יותם רונן, בני ואינר, אבי כהן, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: לירון בארי

שלושה חיילי צה"ל נפצעו אתמול (שישי) מירי רקטה נגד טנקים במהלך פעילות בגבול רצועת עזה. אחד נפצע באורח בינוני-קשה, אחד בינוני, ואחד קל. הכוח שנפגע היה בסיור בכלי רכב ממוגן על גדר המערכת עם הרצועה. הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה אחריות לירי ואמרה כי שיגרה רקטת אר-פי-ג'י לעבר ג'יפ צה"לי.

מסוק של חיל האוויר הוקפץ לזירת האירוע על מנת לפנות את הפצועים לבית החולים סורוקה שבבאר שבע. החייל שנפצע באורח הקשה ביותר סובל מחבלת ראש ומפציעת רסיסים והוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ כללי. הפצוע הבינוני סובל מפציעה בעיניו והוא הועבר לחדר ניתוח. פצוע נוסף במצב קל סובל מפציעות רסיסים והוא מטופל בחדר המיון. נכון לשעות הערב מאושפזים בסורוקה 13 חיילים פצועים, מתוכם חמישה במצב בינוני. ביום ראשון יובא למנוחות בהרצליה סמל איתן ברק שנהרג אתמול באזור בית חאנון.

הפעילות הצבאית של צה"ל ברצועת עזה מגובה בכל העת במידע שמוסר השב"כ ללוחמים בשטח בזמן אמת, מה שמאפשר יצירת מעטפת מודיעינית לכוחות הפועלים קרקעית, וסיוע במיקוד הפעילות לחשיפת פירי המנהרות ההתקפיות. מאז נכנס צה"ל לרצועה אותרו 21 פירי מנהרות. עד אחר הצהריים דווח כי יותר מ-20 מחבלים נהרגו בהיתקלויות עם כוחות צה"ל. בין היתר נהרגו שלושה מחבלים בחילופי אש שהתפתחו בין לוחמי גבעתי לאנשי חמאס.

"צוק איתן": עדכונים אחרונים
תיעוד: נחשפו 21 פירי מנהרות טרור בקרבת הגבול
חודש הירי לגוש דן: ארבע רקטות יורטו
הווטסאפ האחרון של החייל שנהרג בעזה

גם כוחות שריון גדולים נמצאים ברצועה, והם פועלים יחד עם לוחמי חטיבת הנח"ל. כחלק מהמאמץ הקרקעי סיכלו הכוחות ניסיון ירי נ"ט לכיוונם וחיסלו חוליה של שלושה מחבלים. על המחבלים נמצאו אמצעי לחימה נוספים.

חיילי צה"ל מסביב לרצועת עזה במבצע צוק איתן, יולי 2014. בן קלמר
כוחות צה"ל בקרבת הגבול עם הרצועה/בן קלמר
כוחות צה"ל בכניסה לרצועת עזה. נועם מושקוביץ
כוחות רפואה של צה"ל בדרכם לרצועה/נועם מושקוביץ

"איתרנו מנהרות רבות, בהן מספר גדול של מנהרות התקפיות, והן נבדקו וייהרסו", אמר אתמול קצין בכיר בצה"ל. עוד ציין כי חלקן אף מנהרות הגנתיות. לדבריו, "במהלך הלחימה נורו מספר טילי נ"ט מתקדמים לעבר הכלים של צה"ל. באחד המקרים נורה טיל מתוך בית החולים בשג'אעיה, ואף נראו מבוקשים עולים לאמבולנסים ובהם ילדים כדי להימלט מהמקום".

בנוגע לחיכוך המועט יחסית בין כוחות צה"ל לפלסטינים ב-18 השעות האחרונות לאורך הרצועה במסגרת הפעילות הקרקעית אמר: "אין לחמאס יכולת לעמוד מול היכולת של צה"ל שנכנס בכוחות מגוונים ומשולבים בתוך השטח הפלסטיני. יש חיכוך ויש חילופי אש, אבל התגובה של צה"ל קשה". בתשובה להימשכות המבצע הוסיף הקצין הבכיר כי לא מדובר בפעולה נקודתית שתסתיים בזמן קצר. "אין זבנג וגמרנו, יש אתגר שדורש דפוס פעולה מורכב. נדרשת סבלנות וזמן להגיע למאזן מול החמאס".

נוסף ל-48 אלף חיילי המילואים שגויסו עד הפעילות הקרקעית, גויסו עוד 4,000 ביממה האחרונה. לדברי הקצין, אם ישראל תידרש לממש את השלב השלישי של המבצע באופן מלא – יגויסו 14 אלף חיילים נוספים שאישרה הממשלה לגייס.

(עדכון ראשון: 18:41)

פירי מנהרות האמל"ח שנחשפו על ידי לוחמי גבעתי. דובר צה"ל
אחד מפירי המנהרות שחשפו לוחמי גבעתי/דובר צה"ל
פירי מנהרות האמל"ח שנחשפו על ידי לוחמי גבעתי. דובר צה"ל
פירי מנהרות האמל"ח שנחשפו על ידי לוחמי גבעתי/דובר צה"ל
פירי מנהרות האמל"ח שנחשפו על ידי לוחמי גבעתי. דובר צה"ל
פירי מנהרות האמל"ח שנחשפו על ידי לוחמי גבעתי/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully