וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שעות לפני הפסקת האש: צה"ל תוקף ברפיח ובחאן יונס

17.7.2014 / 6:06

כוחות צה"ל תוקפים באש טנקים ובאמצעות כוחות של חיל הים מטרות בדרום הרצועה. קודם לכן הופצץ ביתו של בכיר חמאס במזרח עזה, שלא נכח במקום. הפסקת האש תיכנס לתוקף ב-10:00

שי מכלוף, גדעון צנטנר, דו"צ, רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

צה"ל תקף הלילה (חמישי) באש טנקים מטרות ברפיח שבדרום רצועת עזה, וכן מטרות בחופי חאן יונס באמצעות כוחות של חיל הים. כמו כן, ספינות של חיל הים תקפו בחוף סודניה, מצפון לנמל של עזה. קודם לכן הפציץ חיל האוויר את ביתו של בכיר חמאס וחבר הלשכה המדינית של הארגון, חליל אל-חיא, במזרח העיר עזה. אל-חיא לא היה בביתו בשעת ההפצצה.

במהלך הלילה הודיע דובר חמאס, סמי אבו זוהרי, כי לאחר התייעצויות עם פלגים אחרים, ארגונו נענה גם כן לבקשת האו"ם להפסקת אש, וכי הוא לא ישגר רקטות ופצמ"רים לעבר ישראל במהלך השעות 15:00-10:00 בבוקר. זאת, כדי לאפשר הכנסת סיוע הומניטרי לרצועת עזה. הדרג המדיני בישראל קיבל את הבקשה אתמול, לאחר שהועברה באמצעות מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי.

מבצע "צוק איתן", היום העשירי: עדכונים שוטפים

חיילי צה"ל מחוץ לרצועת עזה, מבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
צה"ל תוקף יעדים בדרום רצועת עזה/רויטרס

על אף הפסקת האש המוסכמת, ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר הדרום ולעבר אזור בית שמש נמשך גם היום. במהלך שעות הלילה התפוצצו שלוש רקטות בשטחים פתוחים במועצה האזורית מטה יהודה. קודם לכן יורטו שלוש רקטות בשמי הערים קריית גת וקריית מלאכי. לא דווח על נזק או נפגעים.

בהפצצות של כוח צה"ל אתמול בחוף עזה נהרגו ארבעה ילדים בני 11-9. לדברי אשרף אל-קידרה, דובר משרד הבריאות הפלסטיני ברצועת עזה, ירי מספינת טילים של חיל הים הביאה למותם של הילדים - כולם בני משפחת אחת - ולפציעה באורח אנוש של ילד נוסף.

מדובר צה"ל נמסר כי לפי תחקיר ראשוני, עולה כי באזור "הותקף יעד שבו שהו פעילי טרור, ושמננו התבצעה פעילות טרור. אם אכן נפגעו באירוע אזרחים בלתי מעורבים, הרי שמדובר באירוע טראגי. השימוש הציני שעושה חמאס באזרחי הרצועה המוחזקים על ידו כבני ערובה מביא לא פעם לביטול תקיפות יעדי טרור, כפי שהוכח מספר רב של פעמים בימים האחרונים. לצה"ל אין כל כוונה לפגוע באזרחים שנקלעו למציאות הלחימה בחסות ארגון חמאס".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
מטח לעבר הדרום: 3 יירוטים בשמי קריית גת וקריית מלאכי
ישראל וחמאס הסכימו להפסקת אש בת חמש שעות
"משרד הביטחון מפקיר את החקלאים בדרום לגורלם"

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully