וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבקשת היועמ"ש: שישה מעצירי שליט ישובו למאסר

16.7.2014 / 4:37

השישה, שנעצרו במבצע "שובו אחים", ישובו לשאת את עונש מאסר העולם שנגזר עליהם, ללא הקלות. הם ופרקליטיהם לא היו חשופים לסיבות להחלטה, וטענו כי "וינשטיין מונע מנקמנות"

חגיגות ברמלה בעקבות שחרור 550 אסירים ביטחוניים מישראל לגדה, דצמבר 2011. רויטרס
חגיגות שחרור האסירים בעסקת שליט, 2011/רויטרס

ועדת שחרורים מיוחדת הורתה אמש (שלישי) על החזרתם לכלא של שישה ממשוחררי עסקת שליט, אשר נעצרו מחדש במסגרת מבצע "שובו אחים" בגדה. השישה, תושבי מזרח ירושלים שנגדם עומד עונש של מאסר עולם, ישובו לשאת את מלוא תקופת מאסרם בעקבות בקשתו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, אשר הוגשה לוועדה. כל שש הבקשות שהוגשו על ידי וינשטיין לגבי העצירים נוסחו באופן זהה, מלבד שמותיהם.

הראיות שבהן השתמשה המדינה כדי לקבל את החלטת היועץ להחזיר את השישה לכלא הוצגו במעמד צד אחד, כלומר, האסירים ופרקליטיהם לא היו חשופים לסיבות שבידי המדינה להחלטה. הניסוח הזהה של שש הבקשות ועיתוי הגשתן – מיד לאחר רצח הנערים גיל-עד שער, נפתלי פרנקל, ואיל יפרח – הובילו לביקורת רבה על וינשטיין, והאסירים ופרקליטיהם אף טענו כי כל אלה "מלמדים על נקמנות". ועדת השחרורים התייחסה לטענה הזו ואמר כי אכן יש בה צדק, אך אין זה מתפקידה לבדוק טענות מהסוג הזה בהחלטותיה.

עוד בוואלה! חדשות:
לקראת כניסה? צה"ל קרא לתושבים בצפון הרצועה לפנות בתיהם
אחרי הביקורת - נתניהו פיטר את דנון: "חסר אחריות"
"ילדים לקו בזיהום משימוש בתמיסת הזנה של 'טבע'"

האסירים, העבירות והעונשים

עדנאן מראג'ה - תושב מזרח ירושלים אשר נידון למאסר עולם, בין היתר בגין עבירות של רצח וחברות בארגון טרור. מראג'ה, שהתגייס בשנת 1987 ל"חזית העממית לשחרור פלסטין", הקים בשנת 1988 חוליה בת שלושה חברים. במסגרת פעילות החוליה, תקפו אנשיה ודקרו שני בני אדם ויידו בקבוקי תבערה לעבר בית משפחה. לבסוף, הם גם רצחו חשוד בשיתוף פעולה עם ישראל.

לטענת וינשטיין, מראג'ה "הוכיח במעשיו, שנעשו לאחר שחרורו, כי הוא אינו נרתע מלשוב למעגל הטרור". עוד נכתב, כי הוא "הפר את תנאי שחרורו בכך, שבין היתר, הינו פעיל בחזית העממית לשחרור פלסטין ולקח חלק בפעילותה".

נאצר עבד רבו - תושב מזרח ירושלים אשר נידון למאסר עולם לאחר שהורשע, יחד עם אחרים, ברצח אסיר בכלא שיטה על רקע חשדם כי הוא משתף פעולה עם המודיעין הישראלי ועם הנהלת הכלא. לטענת וינשטיין, עבד רבו "הפר את תנאי שחרורו בכך, שבין היתר, ידוע כי שהה בגדה ועמד בקשר עם פעילי טרור".

יהודה וינשטיין היועמ"ש בטקס חילופי פרקליט המדינה. דצמבר 2013. טלי מאייר
"אופן ניסוח הבקשות של וינשטיין ועיתוי הגשתן מלמדים על נקמנות". היועמ"ש, יהודה וינשטיין/טלי מאייר

איסמעיל חג'אזי - תושב מזרח ירושלים אשר נידון למאסר עולם בגין רצח, ייצור וייבוא נשק שלא כדין, השתייכות לארגון טרור ורכישת נשק שלא כדין. לפי וינשטיין, הוא "הפר את תנאי שחרורו בכך, שבין היתר, עמד בקשר עם פעילי טרור וכן, ביצע עבירה נוספת שעניינה קבלת כספים מחמאס, לאחר שחרורו".

רג'ב טחאן - תושב מזרח ירושלים אשר נידון למאסר עולם בגין רצח, הובלת נשק שלא כדין וקשירת קשר לביצוע פשע. טחאן, פעיל חמאס, וכמה מחבריו, דקרו למוות את דוד קטורזה, שהיה בדרכו לבית הכנסת. בבקשה, כתב וינשטיין כי הוא "הפר את תנאי שחרורו בכך, שבין היתר, היה בקשר עם פעילי חמאס ברצועת עזה ויו"ש וכן, ביצע עבירה נוספת שעניינה קבלת כספים מחמאס לאחר שחרורו".

חגיגות בעזה לכבוד האסירים שחזרו, אוקטובר 2011. רויטרס
החגיגות ההמוניות בעזה לכבוד המשוחררים, 2011/רויטרס

עלא א-דין בזיאן - תושב מזרח ירושלים אשר נידון למאסר עולם בגין שורה של עבירות לאחר שרצח בדם קר את זהבה בן עובדיה. כמו כן, הוא ארגן ניסיון רצח של תיירים. לדברי וינשטיין, הוא "הפר את תנאי שחרורו בכך, שבין היתר, השתתף בארוע תמיכה בפעילות טרור".

ג'מאל אבו סאלח - תושב מזרח ירושלים אשר נידון למאסר עולם בגין רצח וקשירת קשר לביצוע פשע. אבו סאלח, שהיה אסיר בכלא שיטה, רצח - יחד עם אסירים אחרים - חשוד בשיתוף פעולה עם ישראל. "הוא הפר את תנאי שחרורו בכך, שבין היתר, ידוע כי הנו עומד בקשר עם פעילי טרור בירושלים, בגדה וברצועת עזה", טען וינשטיין.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully