וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחות הגרעין הסתיימו ללא הסכם: "זקוקים לזמן"

15.7.2014 / 23:15

סבב השיחות בין איראן והמעצמות, שהיה אמור להיות האחרון, הסתיים כשהפערים בין הצדדים עדיין מכבידים על המשא ומתן. זריף: "לא סביר שיגובש הסכם סופי עד תאריך היעד"

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, במסיבת עיתונאים בווינה. רויטרס
"חסר תועלת להתעקש על מספר הצנטריפוגות". זריף, היום/רויטרס

בתום סבב שיחות נוסף בנוגע לתכנית הגרעין האיראנית, כשתאריך היעד – ה-20 ביולי, יום ראשון הקרוב – מתקרב בצעדי ענק, גורמים איראניים, כמו גם נציגי המעצמות, מסרו היום (שלישי) כי ככל הנראה יהיה צורך להאריך את השיחות בכמה חודשים לפחות.

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, התייחס במסיבת עיתונאים בווינה, לאחר פגישה עם מקביל האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, לסלעי המחלוקת המרכזיים בין הצדדים: "הבהרנו ש-19 אלף הצנטריפוגות שמהוות חלק מתכנית הגרעין הן יותר מדי". במסיבת עיתונאים נפרדת, ענה זריף לטענה: "חסר תועלת להתעקש על מספר הצנטריפוגות".

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
סקר בארה"ב: 51% תומכים בישראל במבצע "צוק איתן"
אפגניסטן: 89 הרוגים בפיגוע התאבדות בשוק הומה
כאוס במוסקבה: 20 הרוגים בתאונה ברכבת התחתית

ג'ון קרי במסיבת עיתונאים בווינה. AP
"המטרה היא לקבע את הסטטוס קוו". קרי, היום/AP

קרי הדגיש כי נעשתה התקדמות בשיחות, אך פערים עמוקים נותרו בין הנציגים האיראנים לנציגי ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין. "ברור שיש לנו עוד עבודה לעשות, והצוותים שלנו ימשיכו לעבוד קשה מאוד על מנת להגיע להסכם מקיף שמפיג את חששות הקהילה הבינלאומית".

מוקדם יותר היום, מסר זריף כי הוא "ממליץ" על הארכת תאריך היעד שנקבע להגעה להסכם עם המעצמות בנוגע לתכנית הגרעין. במסיבת עיתונאים שכינס בתום סבב השיחות שהיה צפוי להיות האחרון עם נציגי המעצמות, אמר: "אנו אולי זקוקים לזמן נוסף".

זריף הוסיף כי נציגי המעצמות "נוטים" להסכים כי נחוץ זמן נוסף. עם זאת, הוא הביע תקווה כי הצדדים יצליחו להגיע להסכם קבע עד לתאריך היעד המקורי. הוא הדגיש כי טרם התקבלה החלטה סופית.

דיפלומט אירופי המעורה בפרטי השיחות מסר כי "לא סביר" שהסכם קבע עם איראן בנוגע לתכנית הגרעין ייחתם עד ה-20 ביולי. "בהינתן שגיבוש סופי של הסכם לא סביר עד יום ראשון, ההערכה היא כי השיחות ימשיכו בחודשים הקרובים", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, במסיבת עיתונאים בווינה. רויטרס
"התקדמנו מספיק". זריף/רויטרס

בהתאם להסכם הביניים שנחתם בין הצדדים בחודש נובמבר, הארכה של עד חצי שנה אפשרית. "המטרה היא לקבע את הסטטוס קוו", הוסיף הגורם הדיפלומטי, "התנאים יישארו דומים למצב הנוכחי, אולם דבר לא הוחלט, וזו המטרה של הדיונים בשעות הקרובות".

שרי החוץ שהגיעו לווינה וקיימו מספר פגישות ביניהם, צפויים לשוב למדינותיהם ולדווח לנשיאים ולחברי הפרלמנט שלהם על ההתקדמות. "התקדמנו מספיק על מנת לשוב לבוסים המדיניים שלנו ולומר להם שזה תהליך ששווה להמשיך", אמר זריף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully