וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כץ: "לא להפסיק את המבצע לפני הסרת האיום"

15.7.2014 / 14:13

הקבינט אישר את מתווה הפסקת האש של מצרים, אולם שר התחבורה הביע התנגדות: "צמרת חמאס כלל לא נפגעה. אני וראש הממשלה בעלי דעה שונה". סער דרש לדון בו בהרכב מלא של שרים

צילום: ניב אהרונסון, עומר מירון, דובר צה"ל, ערוץ 10, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שר התחבורה ישראל כץ קרא היום (שלישי) במשדר וואלה! חדשות להגברת התקיפות הישראליות ברצועת עזה. "אני דוגל בכך שלא נפסיק את המבצע לפני הסרת האיום. אני אומר זאת בשם תושבי הדרום וכל המדינה", אמר.

"אני וראש הממשלה בעלי ברית פוליטיים, אבל בעלי דעה שונה", הוסיף כץ, "צריך להגביר את התקיפות על מהנהרות. צריך ליצור מבנה אחר במשולש ישראל-עזה-מצרים". להערכתו, "צמרת חמאס כלל לא נפגעה במערכה הזאת".

כץ התייחס לסוגיית הכניסה הקרקעית: "אם מבצעים פעולות אופרטיביות, זה צריך להיות חלק מארסנל ההחלטות. אין מנוס, צריך להגדיר את זה כיעד - להסיר את האיום מעזה".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
צה"ל תוקף ברצועה, חמאס: "מאוחדים נגד הפסקת האש"
צפו: צה"ל מציג את כל הכישלונות של חמאס
מבצע "צוק איתן", היום השמיני: עדכונים שוטפים

בתוך כך, פנה הבוקר שר הפנים גדעון סער לראש הממשלה בנימין נתניהו ודרש ממנו לכנס את הממשלה כדי לדון בהפסקת האש בין ישראל לבין חמאס. הקבינט המדיני-ביטחוני קיבל הבוקר את הסכם הרגיעה שגיבשה מצרים, אך סער טוען כי יש לדון בהסכם בהרכב מלא של השרים.

"לנוכח משמעויות ההסדר להפסקת האש והירי החד-צדדי על ידי חמאס בשעות האחרונות, יש להביאו לדיון ובחינה במליאת הממשלה, שחבריה נושאים באחריות משותפת", כתב סער בהצהרה שפרסם.

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, מסרבת לקבל את הסכם הרגיעה, ומגדירה אותו "יוזמה של כריעה וכניעה". בחמאס מתעקשים על הדרישה שישראל תשחרר 56 אסירים ששוחררו במסגרת עסקת שליט, ונעצרו שוב בגדה המערבית לאחר חטיפת שלושת הנערים הישראלים. כמו כן, דורש הארגון לפתוח את מעבר רפיח ולהעביר באופן מוסדר את משכורותיהם של 40 אלף הפקידים של ממשלת חמאס לשעבר. "הקרב שלנו עם האויב ממשיך ויסלים בכל הכוח", אמרו דוברי הארגון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הגרמני פרנק-ולטר שטיינמאייר – תל אביב, 15 ביולי 2014. AP
ראש הממשלה נתניהו עם שר החוץ הגרמני שטיינמאייר, הבוקר/AP

משעות הבוקר נמשך הירי לעבר כל אזור הדרום והשפלה. בצהריים נשמעו אזעקות באזורים שונים בצפון, ובהם זכרון יעקב, יקנעם, חדרה, בנימין, אזור הכרמל ועמק יזרעאל. לא ידוע על נפילות. מאוחר יותר נשמעה אזעקה בראשון לציון, ברחובות, בנס ציונה ובאזורים נוספים באזור השפלה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שש רקטות בשמי השפלה. רסיסים נפלו בראשון לציון. לא דווח על נפגעים. חמאס דיווח כי צה"ל תקף בתגובה לירי יעדים ממזרח לעיר עזה.

בבוקר יירטה "כיפת ברזל" שתי רקטות נוספות בשפלה, ואחרות התפוצצו בשטחים פתוחים. חמאס קיבל אחריות לירי. מוקדם יותר נפגעו שני בתים באשדוד מירי רקטות, אחת מפגיעה ישירה של רקטה והשנייה מרסיסים. לא דווח על נפגעים. רקטה אחת פגעה בלול בשטח המועצה האזורית שער הנגב. גם במקרה זה קיבל חמאס אחריות לירי. בבוקר יורטו כמה רקטות בשמי המועצה אזורית שער הנגב וכמה נפלו בשטחים פתוחים באשכול. בסך הכול, מאז השעה 9:00 נורו לפחות 87 רקטות לעבר ישראל.

חיילי צה"ל מנמנמים על גבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן -  15 ביולי 2014. רויטרס
המתנה דרוכה בזמן שירי נמשך. חיילי צה"ל מנמנמים הבוקר בגבול רצועת עזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully