וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי המועצות בדרום: לא נשלח את הילדים ללימודים

פיקוד העורף פרסם הנחיות חדשות, לפיהן היישובים בקו העימות עד 40 ק"מ יכולים לשוב לפעילות סדירה בלימודים ובקייטנות. ברוב הערים ויישובי הדרום מתנגדים, והילדים ישארו בבית

צילום: טל אנגלנדר, שי מכלוף, אבי כהן, ישראל ארזי, חדשות 10, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: לירון בארי

פיקוד העורף פרסם אמש (שני) הנחיות מחודשות להתגוננות, בהן הקל מעט והסיר כמה מהאיסורים שהיו עד כה. על פי ההנחיות, בתי הספר של החופש הגדול והקייטנות בישובים הנמצאים בקו העימות עד 40 ק"מ יכולים לשוב מחר לפעילות, בתנאי שיוכלו להגיע למרחב מוגן בזמן המוקצב ובתנאי שיפתחו את הבוקר בתרגול כניסה למרחבים המוגנים. היישובים בקו העימות 7-0 ק"מ יכולים לשוב לפעילות במרחבים מוגנים.

אך בניגוד להנחיות פיקוד העורף, חלק מראשי המועצות והערים בדרום, כמו גם ועדי הורים, הודיעו כי לא יחזירו את מערכות הלימודים והקייטנות לשגרה היום. בערים אשדוד, אשקלון, קריית גת, קריית מלאכי, ובמועצות האזוריות מרחבים, גן יבנה וחוף אשקלון, הודיעו העיריות וועדי ההורים על התנגדותם.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
תיעוד מפחיד: רקטה מתפוצצת בלב שכונה בנתיבות
ג'ון קרי: מגבים את ישראל, מודאגים מההסלמה
חמאס הפיץ מסרון שקרי: מחבל בדרכו למקלט בתל אביב
מבצע "צוק איתן", היום השישי: עדכונים שוטפים

גם בבאר שבע ועד ההורים התנגד, והעירייה הודיעה כי יפעלו רק בתי הספר של החינוך המיוחד וביום שלישי ישובו כולם לפעילות. בתום הערכת מצב שהתקיימה במועצה המקומית עומר הוחלט כי המועצה חוזרת לשגרה והיום יחזרו לפעול הקייטנות וגני הילדים. במועצה האזורית שדות נגב החליטו גם כן להשיב לפעילות את הקייטנות וגני הילדים במרחבים המוגנים. באופקים, ישובו לפעילות רק במוסדות שבהם מרחבים מוגנים על פי הנחיות פיקוד העורף.

מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, אמרה אמש כי בתי הספר ערוכים לקבלת הילדים. "אנו מזמינים את ההורים לשלוח את הילדים לבתי הספר של החופש הגדול. אנו מקפידים לתרגל ירידה למקלטים גם בשגרה וכך ייעשה גם מחר בבוקר עם הגעת הצוותים החינוכיים בהתאם להנחיות פיקוד העורף", אמרה. אשר לחינוך המיוחד, במשרד החינוך מציינים כי הלימודים מתקיימים כסדרם בתוך המרחבים המוגנים התקניים בהתאם להנחיות.

בפיקוד העורף הסבירו כי ההחלטה לחזור לשגרת לימודים מוגנת ככל האפשר ביישובי הדרום, מורכבת מהערכות של רמת התרגול של הילדים, המדריכים וכלל התושבים. עם זאת, ביקשו בפיקוד העורף להבהיר כי הדבר נתון להחלטות ראשי הערים וראשי המועצות בימים הקרובים, וכי אם הם חשים שהתושבים לא ערוכים ורוצים להשבית את מערכות הלימודים, החלטותיהם יכובדו.

לפניות לכתבת: revital.blumenfeld@walla.com

(עדכון ראשון: 22:23)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון, יולי 2014. משטרת אשקלון, מערכת וואלה! NEWS
רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, משטרת אשקלון
תושבי באר שבע מתפנים למרחב מוגן בעת אזעקה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. AP
תושבי באר שבע בזמן אזעקה/AP
רקטה פגעה בכביש בנתיבות וגרמה נזק לבית. 12 ביולי 2014. עידו סופר, מערכת וואלה! NEWS
פגיעת רקטה בבית בנתיבות/מערכת וואלה! NEWS, עידו סופר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully