וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "הכנסת החרדים לממשלה? לא יקרה"

10.7.2014 / 11:02

שר האוצר דחה על הסף את האפשרות שבמסגרת ממשלת חירום לאומית בשל מבצע "צוק איתן" יצטרפו גם המפלגות החרדיות לקואליציה. דרעי: "רק אם ישונו הגזרות יהיה על מה לדבר"

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים של "יש עתיד", פברואר 2014. דרור עינב
יאיר לפיד/דרור עינב

שר האוצר יאיר לפיד הגיב אמש (רביעי) לשמועות בנוגע לאפשרות שבשל המבצע "צוק איתן" יצטרפו החרדים לממשלה, ואמר באופן חד-משמעי: "לא יקרה". התגובה של לפיד באה בעקבות יוזמה שמאחוריה עומדים בכירים בש"ס המנסים לקדם הקמת ממשלת חירום לאומית בצירוף המפלגות החרדיות ומפגלות נוספות לממשלה באופן זמני, כדי לחזק אותה בתקופה של משבר ביטחוני.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
צפו: שברי רקטות שיורטו נופלים בשכונת פלורנטין
מטח רקטות לעבר גוש דן, יירוטים מעל תל אביב
מחצות: 24 פלסטינים נהרגו ביותר מ-100 הפצצות

בכירים במפלגות החרדיות אמרו הבוקר לוואלה! חדשות כי מדובר ב"דיבורים" אך לא במגעים ממש, והיוזמה טרם התקדמה. הם ציינו כי הנושא עלה בימים האחרונים בשיחות בין ראשי המפלגות החרדיות לגורמים בכירים בקואליציה. יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר הבוקר כי אסור לשכוח את גזרות הממשלה והרדיפה של עולם התורה, וכי רק אם ייפתחו מחדש קווי היסוד וישנו אותם, "יהיה על מה לדבר".

לפיד מגיב לשמועות על ממשלה עם החרדים בעמוד הפייסבוק שלו. פייסבוק, צילום מסך
"לא יקרה". עמוד הפייסבוק של השר לפיד/צילום מסך, פייסבוק

"לא נחתום על הסכם עם נתניהו"

יו"ר ש"ס לשעבר ח"כ אלי ישי הבהיר לוואלה! חדשות כי חברי הכנסת החרדים העניקו, וימשיכו להעניק, לממשלה רשת ביטחון של תמיכה בכל המהלכים הנוגעים לצורכי המבצע בעזה. עם זאת, הוא הדגיש כי אין בכוונתם "לחתום על הסכם עם נתניהו".



הקמת ממשלת אחדות תתאפשר, כך נראה, רק בתנאי שמפלגות נוספות באופוזיציה, בהן העבודה או יהדות התורה, יצטרפו למהלך. ביהדות התורה נשמעים יותר ויותר קולות נגד המהלך, ואומרים כי בשלב זה הניסיון להוציא אותו אל הפועל הוא רק בגדר "גישושים" אך לא מעבר לכך. אם הדבר אכן יקרה, ש"ס תצטרף לקואליציה ולממשלה באופן זמני יחד עם מפלגות נוספות מהאופוזיציה. לאחר סיום המבצע יוחלט אם להמשיך בשיתוף פעולה או להחזיר את הממשלה למתכונתה הנוכחית.

הפורום לשוויון בנטל מסר בתגובה: "סבב הלחימה הנוסף שוב מדגיש בצורה חדה את הפער הבלתי נתפס שיש בישראל האוכלוסייה המשרתת, לבין ציבור כה גדול שלא תורם דבר, ואף פלגים קיצוניים שלו מסיתים ללא הרף למיליטריזם למרות שהם לא נוטלים חלק בהקרבה. אנחנו מברכים את לפיד על כך שלא תהיה כניעה מהירה "בשם האחדות" לעוד הטבות והקלות לציבור החרדי-אך גם חייבים להדגיש: דווקא השנה האחרונה שבה לפיד הוא שר דומיננטי בממשלה היא שנה שבה היה שפל גדול בגיוס החרדים לשירות צבאי או אזרחי (על פי נתונים רשמיים שפרסם צה"ל) וגם על פי חוק לפיד-לא יהיה גיוס משמעותי בשנים הקרובות-זה הזמן שהממשלה תתעשת ותתחיל לפעול לחוק שירות לכולם-עוד לפני שבג"ץ יאלץ להתערב שוב באי השוויון ובאפליה הכה בוטה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully