וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: צה"ל תוקף יעדים ברחבי רצועת עזה

9.7.2014 / 10:09

ארבעה בני אדם, בהם פעיל חמאס שהיה אחראי לירי לעבר ישראל, נהרגו בתקיפות צה"ל מהבוקר. חיל האוויר הפציץ 161 פעם ברצועה במהלך הלילה, וכ-450 פעם מתחילת המבצע

עריכה: גדי וינסטוק

ארבעה בני אדם נהרגו מהבוקר (רביעי) בתקיפות צה"ל ברצועת עזה - כך דיווחו כלי תקשורת בעזה. הבוקר דווח כי צה"ל תקף רוכב אופנוע שנסע בבית לאהיא בצפון הרצועה. לפי הדיווחים המקומיים, ההרוג, כבן 30, זוהה כרפיק אל-כפארנה. אדם נוסף נפגע מהירי. במקביל דווח כי צה"ל מפגיז מטרות באש תותחים.

בהמשך חוסל עבדאללה דיפאללה, פעיל טרור מחמאס, בעת שרכב על אופנוע בבית חאנון. הפעיל היה אחראי על ירי לעבר שטח ישראל. עוד הרג צה"ל שני בני אדם בתקיפה במחנה הפליטים נוסיראת שבמרכז הרצועה.

עוד דיווחו כלי התקשורת הפלסטיניים כי צה"ל הפציץ הבוקר בתים בעיר חאן יונס שבדרום הרצועה. גורם במשרד הבריאות הפלסטיני מסר כי הותקפו יעדים בסמוך לבית החולים האירופי בעיר עזה, ובשל כך מאושפזים רבים לקו בחרדה.

חורבות בתים שהופצצו על ידי צה"ל בעיר עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 9 ביולי 2014. רויטרס
מכתש שנוצר בעיר עזה אחרי הפצצת צה"ל בלילה/רויטרס

במהלך הלילה תקף חיל האוויר 161 פעמים ברצועת עזה, והרס עשרה בתים של בכירי חמאס, ובהם ביתו של מפקדי הזרוע הצבאית ברפיח ובחאן יונס. כמו כן, הותקפו עשר מנהרות, שישה מוסדות שלטון וכן המשרד לביטחון הפנים והמשרד לביטחון לאומי ברצועת עזה.

עד כה מתחילת מבצע "צוק איתן" הפציץ צה"ל כ-450 מטרות ברחבי הרצועה. הפלסטינים דיווחו כי חאפז חמד, מפקד בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, נהרג יחד עם חמישה מבני משפחתו בתקיפת צה"ל בבית חנון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 9 ביולי 2014. אסור להשתמש
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה/אסור להשתמש

במקביל, ירי הרקטות למרכז הארץ נמשך גם הבוקר, אחרי שבלילה שוגרו כמה רקטות לעבר באר שבע ויישובי עוטף עזה. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. אזעקה נשמעה סמוך לשעה 08:30 בתל אביב וברחבי גוש דן, וכן באשקלון ובאשדוד. חמש רקטות יורטו על ידי סוללת כיפת ברזל. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, קיבלה אחריות על הירי.

גורם צבאי העריך הבוקר כי חמאס התחמש בעשרות רקטות בעלות טווח הכולל את יישובי מרכז הארץ. אתמול התפוצצה במפעל בחדרה רקטה מסוג M-302, מהסוג שאותר בספינת המשא האיראנית "קלוז סי", שנלכדה על ידי חיל הים בחודש מרץ. לרקטה זו יש טווח של יותר ממאה קילומטרים.

חיילים ישנים מחוץ לרצועת עזה במבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
חיילים תופסים תנומה בשוחה בגבול רצועת עזה, הבוקר/רויטרס
עשן מיתמר מעל מבנים ברפיח בדרום רצועת עזה במבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
עשן מיתמר מאזור רפיח, אחרי תקיפת חיל האוויר הבוקר/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully