וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה ביקשה לערער על קיצור עונשו של בן-איבגי

8.7.2014 / 8:09

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות ביקשה מהעליון רשות לערער על ההחלטה לנכות מעונשו של רוצח דרק רוט את התקופה שבה היה עצור בארגנטינה לצורך הסגרה. הוא אמור להשתחרר בחודש הבא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נושא 'בשורה' לעבריינים נמלטים". בן-איבגי מוסגר לישראל, בנובמבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט העליון בקשת רשות ערעור על החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע, לנכות 1,553 ימי מעצר מתקופת מאסרו של משה בן-איבגי, אחד מרוצחיו של נהג המונית דרק רוט ב-1994. במרבית הימים היה בן-איבגי עצור בארגנטינה לצורך הסגרה לישראל, במקביל למאסרו בגין עבירות פנים שביצע בארגנטינה.

המדינה, באמצעות עורכי הדין יובל קפלינסקי וגלית גרינברג, טוענת כי פסק הדין "נושא 'בשורה' לעבריינים נמלטים בדמות חסינות מעונש, וזאת בפרט ביחס לאסירים המסוכנים יותר אשר נידונו לתקופות מאסר ארוכות". במקביל, מבקשת המדינה לעכב את ביצוע שחרורו של בן-איבגי עד להכרעת בית המשפט העליון בסוגיה.

ב-20 בנובמבר 2013 הוסגר בן-איבגי מארגנטינה לישראל כדי לשאת עונש של חמש שנות מאסר בגין עבירות שוד שביצע בארץ. על אף שנידון ל-16 שנות מאסר בגין רצח דרק רוט, הסגרתו לישראל התאפשרה רק לנשיאת העונש בגין עבירות השוד.

בן-איבגי עתר לבית המשפט בדרישה לנכות מעונש המאסר שעליו לשאת בישראל את כל הימים שבהם היה נתון במעצר ובמאסר פנימי בארגנטינה, ובהחלטה תקדימית קיבל בית המשפט את עמדתו. משמעות ההחלטה היא שבן-איבגי ישוחרר ממאסרו ב-19 באוגוסט, עוד מעט יותר מחודש.

עוד בוואלה! חדשות:
צה"ל תקף "30 יעדים" ברצועה; חמאס מאיים ב"רעידת אדמה"
אשת בנט ללפיד: איזו רפורמה של בעלי תנכס לעצמך?
בגלל הרקטות: איפה לא ילכו היום לקייטנות?

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully