וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המצב: הפגייה בסורוקה הועברה לאזור ממוגן

8.7.2014 / 3:26

בית החולים בבאר שבע נערך להסלמה נוספת והעביר את הפגים והיילודים למקום ממוגן, כפי שנעשה עם מחלקה פנימית: "הולכת להיות תקופה לא פשוטה". לפי שעה אין שינויים בפעילות

צילום: דוברות בית החולים סורוקה

בבית החולים סורוקה בבאר שבע נערכים להסלמה נוספת במצב הביטחוני: במבצע מורכב העבירו אמש (שני) את כל הפגים והיילודים המאושפזים בפגייה לאזור ממוגן בבית החולים. זאת לאחר שכבר במוצאי השבת האחרונה הועברה מחלקה פנימית שלא הייתה ממוגנת לאזור ממוגן. בבית החולים הדרומי מציינים כי לפי שעה אין ביטולים של ניתוחים והציבור מוזמן להמשיך להגיע למוסד הרפואי כבימי שגרה.

עוד בוואלה! חדשות:
צה"ל תקף יעדים ברצועה, מטח רקטות לעבר הדרום
מצב חירום: אלה ההנחיות של פיקוד העורף
בגלל הרקטות: איפה לא ילכו היום לקייטנות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצוות למוד ניסיון מתקופות קודמות. העברת הפגים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצוותים הרפואיים בסורוקה למודי ניסיון, שכן גם ב"עופרת יצוקה" בסוף 2008 וב"עמוד ענן" ארבע שנים אחר כך היה בית החולים בטווח הירי. אמש קיבלה הנהלת בית החולים החלטה להעביר 23 פגים, מתוכם חמישה מונשמים, וכן 34 תינוקות שנולדו בבית החולים. ד"ר אהוד דודסון, מנהל המרכז הרפואי סורוקה אמר כי "לאור ההסלמה במצב הביטחוני באזור הדרום התחלנו בהערכות מתוך הנחה שהולכת להיות תקופה לא פשוטה.

"תשומת לב מיוחדת ניתנת למחלקות בבית החולים שאינן ממוגנות", הסביר דודסון. "הפגייה בסורוקה אינה ממוגנת ומתוך דאגה לפגים הרכים, החלטנו שזו השעה להעבירם לאזור ממוגן באופן זמני. לצוות הפגייה בסורוקה ניסיון בהעברה מסוג זה במהלך מבצע 'עופרת יצוקה', 'עמוד ענן' והסלמות נוספות?, הוסיף.

חדר המיון בבית החולים הדרומי ממוגן וכך גם חלק מחדרי הניתוח. עם זאת, כמה חדרי ניתוח אינם ממוגנים, ואם המצב בדרום ימשיך להסלים, ייתכן שהם יוצאו מכלל שימוש עד לרגיעה. בבוקר יפעיל בית החולים מעון לילדיהם של העובדים שיצטרכו להפעיל את בית החולים בכוננות מוגברת.

בבוקר תכנס הנהלת בית החולים הערכת מצב בשיתוף עם פיקוד העורף, ואז יוחלט אם להעביר מחלקות נוספות בבית החולים לאזורים ממוגנים. הלילה המשיך בית החולים לפעול במתכונת רגילה עבור הציבור, אך אם יימשך מטח הרקטות לעבר יישובי הדרום ולכיוון באר שבע, ייתכן שיצמצמו בבית החולים את הפעילות שאינה דחופה.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully