וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכרונות מהאינתיפאדה

רחל עזריה

8.7.2014 / 13:01

המהומות שפרצו בירושלים בעקבות רצח הנער מוחמד אל חדיר מזכירות לתושבי העיר את הימים הקשים בתחילת העשור הקודם. סגנית ראש העיר מבטיחה: התושבים מספיק חזקים

ימים לא קלים עוברים על עירנו האהובה ירושלים. אירוע רודף אירוע, אנחנו לא יודעים למה לצפות ובאוויר מורגש חשש גדול מהתלקחות. הימים האחרונים מחזירים לתודעה את מאורעות האינתיפאדה - המילה שתופסת את כולנו בבטן. מאיימת. שוב נזכרים בפחד הגדול ששיתק אותנו ובמאמץ לחיות חיים נורמליים, למרות הכול, בתוך הקושי.

אחרי האינתיפאדה הקודמת השתקמנו. זה אמנם ארך כמה שנים להחזיר את מרכז העיר לחיוניותה, אבל זה קרה, ויש סצנה נפלאה במרכז העיר. שוק מחנה יהודה שידע אינספור פיגועים, הפך להיות אחד המקומות הכיפיים. בירושלים בפרט ובארץ בכלל. זה קרה בעזרת סוחרים בעלי מעוף, שפים מצוינים, ציבור מחויב ואנשי תרבות. החזרנו את שוק מחנה יהודה למרכז העניינים, והוכחנו, כמו תמיד, שיש לעיר שלנו כוחות פנימיים חזקים יותר מכפי שניתן לתאר.

אל תאמינו לווטסאפ

ירושלים היא עיר שמחולקת בין ציבורים שונים. לאורך שנים כל מגזר הלך לישון כל לילה בתקווה שבבוקר מגזר אחר יעלם. למדנו עם השנים שזה לא באמת קורה. אף קבוצה לא הולכת להיעלם. זאת העיר שלנו, על המגוון שלה, על המגזרים שבה. זאת ירושלים. את התובנה הזאת חשוב לזכור בימים הקשים האלו - בסוף, אחרי כל המהומות, אחרי כל הבלגן, אחרי שהדם והאש ותימרות העשן ייעלמו, כולנו נמשיך לחיות פה. איש לא יעלם, אף אחד לא הולך לשום מקום. ירושלים המורכבת והמגוונת היא העיר שלנו. כך הייתה, כך תהיה.

צריך לזכור ולהזכיר לעצמנו – כמה כוח יש לנו כציבור להמשיך לחיות פה בתוך המהומה, ואת הכוח שלנו כציבור להחזיר את ירושלים לשגרה. בסופו של דבר, לנו הירושלמים יש כוחות לחיות בעיר המורכבת שלנו, ואת זה צריך לומר לכל המתפרעים, לאותם נערים, בעצם ילדים, שהתפרעו במרכז העיר, ולאותם נערים שבשכונות שונות במזרח העיר מנסים לעורר אינתיפאדה: די. אנחנו רוצים לחיות בעיר שלנו.

כמה שנאה שתציפו, כמה שתצעקו בקולי קולות, בסופו של דבר - החיוניות של העיר הזאת תנצח. העיר הזאת כאן כבר אלפי שנים, ולירושלמים יש כוח מופלא. אז זה פשוט לא יעבוד. ואם אתם חושבים שבעקבות המהומות מישהו ילך מפה, אז תדעו שזה לא יקרה. ניסו את זה לפניכם. כולם מנסים.

לכולנו יש כוח כציבור להקטין את המהומה. לפני הכול על ידי קיום שגרת חיים. לא להתבלבל. זה הכי חשוב. אל תאמינו לכל דבר שמסתובב בווטסאפ, ובטח אל תפיצו אותו. כבר גילינו שאלו קשקושים בלי כיסוי. לפני שאתם כותבים בפייסבוק, תבררו מילים. תורידו הילוך, כי ככל שנגדיל את המתח, את הלחץ, ככה הקיצוניים יצליחו יותר.

הכותבת היא סגנית ראש עיריית ירושלים מטעם תנועת "ירושלמים"

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully