וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה לוחמים בצה"ל קראו לנקום בערבים - וייכלאו

3.7.2014 / 16:20

הלוחמים מחטיבת כפיר העלו לפייסבוק תמונות עם הכיתוב: "ביבי, תן לנו לחסל את המחבלים" ונשלחו ל-10 ימי מחבוש. פרקליטיהם: "אין פה עבירה, אלו חיילים למופת"

חיילים דורשים נקמה בערבים. פייסבוק, צילום מסך
"ביבי, תן לנו לחסל את המחבלים". החיילים עם שלט הנקמה/צילום מסך, פייסבוק

ארבעה לוחמי צה"ל מחטיבת כפיר נשלחו הבוקר (חמישי) לעשרה ימי מחבוש לאחר שפרסמו בפייסבוק תמונות בהן קראו לחיסול מחבלים. הארבעה, לוחמים בגדוד החרדי ברובו "נצח יהודה", הצטלמו לעמוד פייסבוק הקורא לנקום את רציחת שלושת הנערים כשהם אוחזים בשלט המסתיר את פניהם עליו כתוב "ביבי, תן לנו לחסל את המחבלים". הם נשפטו בידי סגן מפקד הגדוד בגין עבירה של פגיעה במשמעת.

מדובר צה"ל נמסר: "חיילים אלה נשפטו למספר ימי מחבוש לאור העובדה שפעלו בניגוד להוראות הצבא. מדובר באירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם המצופה מחיילי צה"ל. כל מקרה שייוודע למפקדים יטופל במלוא החומרה, כך גם במקרה המדובר".

"המערכת הצבאית מנסה לטפל במחאה האינטרנטית עם המקרה הלא נכון, והחליטה לעשות חשבון עם החיילים הלא נכונים", אמר עורך הדין עדי קידר מארגון "חננו" המסייע משפטית לחלק מהחיילים שנשפטו. "הדברים שהלוחמים העלו אינם מגלמים שום עבירה. מדובר בלוחמים טובים ובחיילים למופת. אנחנו קוראים לשלטונות הצבא לבטל לאלתר את ההליך המשמעתי שהתקיים נגדם ולהשיבם לפעילות המבצעית בהקדם".

עוד בוואלה! חדשות:
חשד להסתה: המשטרה תחקור את "קמפיין הנקמה"
אלפי לוחמי צה"ל קוראים לנקמה ורצח של ערבים
אבי הנער שנרצח: "כך חטפו את בני". צפו

לוחמים בצה"ל קוראים לנקמה בערבים בעקבות רצח שלושת הנערים החטופים. יולי 2014. באדיבות אתר 0404, מערכת וואלה! NEWS
"הצבא מטפל במחאה האינטרנטית עם המקרה הלא נכון"/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות אתר 0404

מיד אחרי שנמצאו גופותיהם של שלושת הנערים, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח, החלו להישמע קולות רבים בציבור שדרשו "נקמה" על רציחתם. בין היתר, אל המערכת של אתר החדשות 0404 הגיעו בתוך שעות ספורות תמונות של אלפי חיילים, רובם לוחמים, ובהן קריאות לנקמה. בכמה מהן אף דרישה מפורשת לרצוח ערבים. קבוצת הפייסבוק "עם ישראל דורש נקמה" צברה בתוך יממה יותר מ-30 אלף לייקים. הקבוצה כוללת בין היתר תמונה של תינוק הקורא לנקמה ואימרות קיצוניות בעד שנאת ערבים, כולל קריאות כמו "לשנוא ערבים זה לא גזענות, זה ערכים!".

צה"ל הגיב אתמול על פרסומן של תמונות בהן נראים חיילים ומסר כי "אם חיילים מעורבים בשליחת תמונות גזעניות ובקריאה לפגיעה בחפים מפשע, הרי שמדובר באירוע חמור שאינו עולה בקנה אחד עם המצופה מחיילי צה"ל וכי כל מקרה שייוודע למפקדים יטופל במלוא החומרה". עוד נמסר כי המפקדים "הונחו לנקוט יד קשה נגד המעורבים ולפעול למניעת התופעה בהמשך". גם היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה שי ניצן פנו אמש לבכירי המשטרה וביקשו לפתוח בחקירה בחשד לעבירות של הסתה לאלימות והסתה לגזענות.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully