וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתיקתכם איננה מוסרית

דן מרגלית

3.7.2014 / 10:06

העיניים נשואות מעלה בתפילה, שרצח הנער הפלשתיני בן ה?17 מוחמד אבו חדיר נעשה על רקע חילול כבוד המשפחה או ממניעים אישיים אחרים, אם כי הנזק ליחסי שני העמים כבר נגרם כאילו מדובר בפשע לאומני. לטובת היהודים והפלשתינים גם יחד - מישהו צריך לפנות אל אבינו שבשמיים ולבקש שהפשע בירושלים לא בוצע כנקמה על רצח הנערים היהודים בחלחול.

בוודאי שכל ישראלי הגון מבקש להיפרע מרוצחי אייל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל?עד שער. יש חשבון דמים עם שני הפלשתינים שרצחו והחלו לשיר בעליצות, כפי שנחשף אמש בקלטת המלאה, ועם מי שסייע להם, וגם עם מי שמראש ולאחר מעשה נתנו להם גיבוי. על צה"ל ועל השב"כ לרדוף אותם ברוח "אריק חרבי, תורישמו ידי".

אך לא פלוגות פרועות של הפורשים מהציבור. גם לא הרבנים הקיצוניים, שבהיעדר מידע מי רצח את הנער הפלשתיני שמרו על זכות השתיקה. אין להם זכות שתיקה מבחינה מוסרית. יש להם מה ללמוד מההורים השכולים רחל ואבי פרנקל, שאין למעלה ממסירותם לעם ישראל ולמולדתו, אבל האם אמרה לי אתמול כי ברצונה לראות את צה"ל מונע את הרצח הבא אלא שהמניע אינו נקם.

המשטרה מעריכה: הנער הערבי נרצח על רקע לאומני. עומר מירון
הרבנים הקיצונים שמרו על זכות השתיקה. מוחמד אבו חדיר/עומר מירון

יש לומר דברים ברורים אם כי בזהירות הנדרשת: בכירים בממשלה מטעם הליכוד הביעו אתמול אכזבה מההסתה המהדהדת בדיוני הקבינט, מין רצון לגזור קופון בהטחת ביקורת כאילו מערכת הביטחון יכולה לעשות יותר.

בתום סידרת הדיונים בממשלה יתברר מה אפשר לעשות ומה היא סתם דמגוגיה צורבת בפי שרים חסרי אחריות. אבל עד כמה הדיבורים המופקרים האלה התיזו אתמול דם של נער פלשתיני על מרבד השושנים של שלושת הקדושים היהודים? עד כמה הרצח ביער ליד ירושלים סייע "לאזן" בעיני העולם, שממילא אינו אוהד את ישראל, את הדיוקן המפלצתי של רוצחי חמאס? זו לא רק עבירה על לא תרצח אלא גם מעשה מזיק, חסר תועלת ותוחלת, מקל בגלגלי כל החלטת ממשלה תקיפה נגד חמאס.

כבר כמה חודשים טוענים העוסקים בענייני ביטחון כי "השטח" - כך הם מכנים את הפלשתינים ביהודה ובשומרון - אינו מעוניין בחידוש האינתיפאדה. נכון העיר אמש הפרשן אהוד יערי כי האינתיפאדה הקודמת צרובה בזיכרון הפלשתיני ככישלון צורב. אבל אינתיפאדות אינן פורצות בשיקול דעת ובבחינת יחסי הכוחות. הן פרי הלוך רוח וחמת זעם ותחושת אין מוצא שאינה בת שליטה, והחל מאתמול היא קרובה יותר מאשר מאז 2002.

לא מבצע "חומת מגן 2" נחוץ עתה לישראל, למרות דעתו של אביגדור ליברמן, שעלולה להצית את המזרח התיכון. מה שנחוץ הוא להכריז על מצב חירום ולהפעיל את כל יכולות החקירה - גם "האמצעים המיוחדים" - נגד פלשתינים ויהודים המסכנים את כל התושבים בין הים התיכון לבין נהר הירדן, גם את החטיבה היהודית בשב"כ, כדי ללכוד כל רוצח ללא הבדל דת, גזע, מין ורוח עוועים מטורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully