וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר בחשד לרצח עקב תכנית טלוויזיה – ושוחרר

2.7.2014 / 12:06

שנתיים אחרי שגופת אישה נמצאה בתחנה המרכזית בתל אביב, פרסמה "כלבוטק" סרטונים ממצלמות האבטחה. שיחה מצופה הובילה למעצר חשוד, אך לאחר כחודש הודתה המשטרה: אין ראיות שרצח

התחנה המרכזית בתל אביב. אורי לנץ
גופתה של ילנה פלונטיקוב נמצאה בשירותי התחנה המרכזית עם סימני אלימות ודם/אורי לנץ

סרטון שפורסם בתכנית טלוויזיה שעסקה ברציחתה של אישה בתל אביב לפני שנתיים הוביל למעצרו של חשוד במעשה, אולם הוא שוחרר אחרי שהמשטרה לא הצליחה להציג ראיות והתברר כי לאדם אין קשר למעשה. החשוד שוחרר במוצאי השבת האחרונה לביתו - כמעט חודש לאחר שנעצר.

חקירת הרצח החלה ב-12 ביוני 2012, אחרי שגופתה של ילנה פלוטניקוב, בת 42, נמצאה בתא שירותים בתחנה המרכזית החדשה בתל אביב כשעליה סימני אלימות ודם. המשטרה בחנה את סרטוני מצלמות האבטחה מהמקום, שבהם נראה גבר הולך ליד פלוטניקוב ונכנס מיד אחריה לשירותים. זמן קצר אחר כך הוא נראה נמלט בבהלה מהשירותים, מנגב מה שנראה כדם מעל מעקה המדרגות הנעות ולאחר מכן חוזר לשירותים, כנראה כדי להעלים ראיה נוספת. חוקרי המשטרה היו משוכנעים שהאדם בסרטון הוא הרוצח והחלו במאמץ לאתרו. ראש צוות החקירה, פקד אסף ברנס, אף הצהיר שבידי המשטרה ראיות נגד אותו אדם וכל שנדרש כעת הוא להביאו לחקירה.

מאמצי החיפוש אחר האדם המצולם לא נשאו פרי, עד שבתחילת החודש נדמה היה שחלה התקדמות בחקירה. זאת לאחר שהעיתונאי בוקי נאה הציג את הסרטונים ממצלמות האבטחה בתכנית "כלבוטק" בערוץ 10, סיפר על הרצח וקרא למי שמזהה את האדם שבסרטון ליצור קשר עם צוות התכנית.

עוד בוואלה! חדשות
מחדל הטיפול בדיווח החטיפה: שורת הדחות במשטרה
"רינת נלחמה במפלצת, אנחנו נילחם שיירקב בכלא"
OECD: מחסור חמור במיטות אשפוז ובאחיות בישראל

לאחר התכנית התקבלה במשטרה שיחת טלפון, ובה טען המטלפן כי הוא זיהה את האדם. בעקבות השיחה, ב-19 ביוני עצרה המשטרה תושב נתניה על סמך הדמיון החיצוני לאדם שבסרטון. במהלך מעצרו נלקחו ממנו טביעות אצבע ודגימות די-אן-איי, אולם אלה הראו כי הוא לא היה בזירת הרצח. כמו כן, הוא עבר בדיקת פוליגרף. בחקירה התברר שבאותה תקופה הוא עבד כמאבטח באתר בנייה סמוך לתחנה המרכזית והייתה לו היכרות שטחית עם הנרצחת.

בדיון שהתקיים בבית המשפט השלום בתל אביב קבע השופט שמואל מלמד שמשקלו של האדם הנראה בסרטונים גדול יותר ממשקלו של החשוד, אולם לא ניתן לקבוע בוודאות שלא מדובר באותו אדם. בשל כך הוא שלח את החשוד לבדיקה ביומטרית הכוללת די-אן-איי, טביעות אצבע וטביעות נעליים נוספות, ואמר: "לתשומת לב היחידה החוקרת: במידה והבדיקה הביומטרית לא תעלה דבר, הרי שעל היחידה לשקול את המשך צעדיה בתיק".

לאחר שהבדיקות הושלמו, הודה נציג המשטרה שתוצאות הבדיקות לא תואמות לראיות שנמצאו בזירה. בנוסף לכך, אישרו במשטרה כי החקירה העלתה שאין ראיות הקושרות את העצור לאירוע. עורך דינו של החשוד, ערן אמרני, אמר בתגובה כי "טוב שהמשטרה ירדה מהעץ הגבוה שטיפסה עליו. אני מקווה שהתיק ייסגר כליל ומרשי יוכל לחזור לחייו הנורמטיביים".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully