וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: 1.5 מיליון ילדים יוצאים לחופש הגדול

כחצי מיליון ילדי הגנים וכמיליון תלמידי בתי הספר היסודי מצטרפים לתלמידי התיכונים שכבר נמצאים בחופשת הקיץ. השנה תתקיימנה לראשונה הקייטנות המסובסדות של משרד החינוך

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל

כחצי מיליון ילדי הגנים וכמיליון תלמידי בתי הספר היסודי בישראל מסיימים היום (שני) את שנת הלימודים, והחל ממחר יחלו באופן רשמי את החופש הגדול. הילדים יצטרפו אל תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים שיצאו לחופשת הקיץ לפני עשרה ימים, כך שבסך הכול מדובר ביותר משני מיליון ילדים שיימצאו החל ממחר בחופשה עד ל-1 בספטמבר.

ילדי בית הספר בלפור שבתל אביב יוצאים לחופש הגדול. דרור עינב
ילדי בית הספר בלפור בתל אביב, היום/דרור עינב

לצד הקייטנות הפרטיות והעירוניות הפועלות בכל שנה, תחלנה מחר לראשונה בכ-250 רשויות מקומיות קייטנות קיץ בפריסה ארצית בסבסוד משרד החינוך, בכפוף לתנאים הסוציו-אקונומיים של הרשות המקומית. "בתי הספר של החופש הגדול", מגדירים אותן במשרד. עד כה נרשמו אליהן כבר 160 אלף ילדים, וממוצע התלמידים בכיתה יהיה 28 ילדים בחינוך הרגיל ושבעה בחינוך המיוחד. קייטנות אלו תתקיימנה בשלושת השבועות הראשונים של יולי, משעות הבוקר ועד הצהריים והן תועברנה על ידי כ-5,000 מורים ומנהלים אשר מתוגמלים על כך בתוספת שכר, ועל ידי כ-5,000 סטודנטים לחינוך. ככלל, הקייטנות מיועדות לתלמידי כיתות א' ו-ב'. כמו כן, ב-42 רשויות מקומיות חלשות מבחינה חברתית-כלכלית, כמו בית שאן, טירת כרמל, נתיבות וקריית מלאכי, יופעל פיילוט של הפרויקט גם לתלמידי כיתות ג' עד ה'. לצד הקייטנות, הקצו במשרד החינוך מיליון וחצי שקלים לטובת 15 ימי פעילות קיץ לילדי שדרות ויישובי עוטף עזה, שבהם ישתתפו כ-6,500 ילדים ובני נוער.

עוד כתבות בנושא חינוך:
בית הספר הציבורי ביפו ייסגר: "אקט של אפרטהייד"
חרף הסיכומים: סייעות משלבות יפוטרו בחופש הגדול
OECD על ישראל: "קיים מחסור במורים איכותיים"

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ילדי בית הספר בלפור שבתל אביב יוצאים לחופש הגדול. דרור עינב
השנה, לראשונה, תתקיימנה הקייטנות המסובסדות של משרד החינוך/דרור עינב

במשרד החינוך מתחייבים שייכללו בפעילויות החינוך בקייטנות הקיץ תחומים כמו קריאה ותגבור השפה, זהירות בדרכים, מדע וטכנולוגיה. כמו כן, יוגדר נושא מרכזי שישמש ציר לפעילויות ברשויות השונות. השנה נבחר הנושא "משפחה" ופעילויות חברתיות-ערכיות יתקיימו בנושא, בדגש על מעורבות חברתית ו"האחר הוא אני".

בחודשים האחרונים הושמעה ביקורת ציבורית מטעם הורים רבים על כך שלא יהיו בקייטנות פעילויות חווייתיות עבור הילדים, כמו יציאה לבריכה ולימי כיף מחוץ לכותלי בתי הספר. עם זאת, אתמול פרסם משרד החינוך רשימה של פעילויות חווייתיות כמו יציאה למוזיאונים, יציאה לטבע ולגן חיות, מופעי ליצנות, חוגי ספורט, חוג הישרדות ועוד.

ילדי בית הספר בלפור שבתל אביב יוצאים לחופש הגדול. דרור עינב
עלות תכנית הקייטנות נאמדת בכ-250 מיליון שקלים. תל אביב, היום/דרור עינב

תכנית הקייטנות החלה את דרכה במימון של 40 מיליון שקלים מטעם ה"קרן לידידות" בראשות הרב יחיאל אקשטיין, אולם אתמול נמסר ממשרד החינוך כי בוטל שיתוף הפעולה והקרן תסיט את כספה למימון תכניות לימודים לבעלי מוגבלויות. ממשרד החינוך לא נימקו את סיבות פירוק השותפות בפרויקט, אך נגד המשרד עומדת עתירה לבג"ץ שהגישה עמותת "מרימים את הדגל" בשיתוף עמותות נוספות והורים מהפלג הציוני-דתי. לטענת העותרים, ההתקשרות של הקרן עם משרד החינוך נעשתה ללא מכרז. כמו כן, הם העלו חשש כי הקרן, הפועלת ממניעים מיסיונריים-נוצריים לטענתם, תשפיע על תוכני הקייטנות. בסופו של דבר נקבע כי התכנית, שעלותה נאמדת בכ-250 מיליון שקלים, תפעל במימון משרד החינוך ובשיתוף פעולה עם השלטון המקומי.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד:revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully