וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: שני ישראלים יועמדו לדין באשמת ריגול

לפי התביעה במצרים, תושב צפון סיני נאשם שהעביר מידע על פריסת כוחות הצבא ועל מיקומי מפקדות בתמורה ל-21 אלף דולרים. הישראלים, בהם קצין מודיעין לכאורה, יישפטו בהיעדרם

צבא מצרים סמוך לאל-עריש. סיני, יולי 2013. AP
כוחות צבא מצרים בצפון סיני/AP

התביעה במצרים הודיעה היום (ראשון) כי שני אזרחים ישראלים יועמדו לדין באשמת ריגול לטובת ישראל, בפרשה בה מעורב גם אזרח מצרי.

לפי הדיווח בכלי התקשורת במצרים, אגף החקירות של נציבות ביטחון המדינה חשף לאחרונה פרשת ריגול במסגרתה מסר אזרח מצרי מצפון סיני, בשם סלאמה מוחמד סלימאן בריכאת, מידע צבאי רגיש לשני ישראלים, ג'מעה אדאברי אל-תראבין ושלום סופר – שהספיקו להימלט כביכול ממצרים למקום לא ידוע. בריכאת, שנכלא בידי הרשויות, מואשם בכך שהעביר לשניים פרטים על פריסת הכוחות של צבא מצרים, על מיקומם של מטות מנגנוני הביטחון, ומידע על מארבים ועל תזוזת הכוחות בחצי האי סיני, תמורת תשלום של 21 אלף דולרים, בנוסף לריהוט שהוענק לו בשווי של 19 אלף שקלים.

עוד בוואלה! חדשות
אחותו הלסבית של פירון: "מבינה את הכעס על אחי"
חולדאי: סער מחזיר את ישראל לאחור
המשפחה: "להכריז על הרצח של שלי דדון כפיגוע טרור"

עוד דווח כי האזרח המצרי, אשר שיתף לכאורה פעולה עם הישראלים בין אוגוסט 2011 לפברואר 2014, נכלא וכי הוא יישפט בבית המשפט הפלילי, בעוד ששני הישראלים יישפטו בהיעדרם.

משכורת חודשית מישראל?

על פי הדיווח, שאין לו אישור רשמי בארץ, האזרח המצרי הודה במעשיו וסיפר כי הקשר עם אחד הישראלים, אל-תראבין, נוצר כשעסק בהברחת חשיש וטבק דרך הגבול עם ישראל. אל-תראבין, כך נטען, הציע לו לעבוד עם סופר, לכאורה קצין במודיעין הישראלי, וזאת תמורת סכום כספי. הוא ציין כי סופר אף ביקש ממנו להגיע ארצה כדי לתאם את הפעילות המשותפת.

בריכאת סיפר שהיה בישראל חמש פעמים, לראשונה אחרי חודש הרמדאן ב-2011. לדברי המצרי, הוא הגיע לגבול הישראלי כשהוא לובש מדים, ונלקח לאחד מבסיסי צה"ל שם נפגש עם איש מודיעין. הוא הושם בבידוד עד למחרת היום והתבקש למסור מידע על כוחות צבא מצרים בצפון סיני תמורת 1,500 דולר.

חודשיים מאוחר יותר, כך על פי הדיווח, הוא הגיע פעם נוספת ארצה וסיפק מידע על כוחות גי'האדיסטים בחצי האי – תמורתם קיבל שוב 1,500 דולר. בהמשך העיד שהיה בארץ עוד שלוש פעמים, עד אפריל 2013, וסיפק מידע תמורת כסף. לפי הפרסום, בעקבות סכנה לחשיפתו, הוא הועבר יחד עם אשתו לדירה בבאר שבע וקיבל משכורת חודשית של 4,000 שקלים. הוא ציין כי ב-14 בפברואר 2014 הוא הועבר לגבול הירדני ומשם הוא חזר למצרים.

בהכנת הידיעה השתתף עומר ויקסלבאום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully