וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד במתקפה בבנגזי הגיע לבית משפט בארה”ב

29.6.2014 / 4:46

אחמד אבו חטאלה הובא לפני שופט בוושינגטון, שהקריא לו את האישומים נגדו. הוא טען לחפותו כשהוא אינו אזוק וידיו מאחורי גבו. לאחר הדיון נלקח בשיירת רכבים למיקום לא ידוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צפוי לאישומים נוספים בקרוב. אחמד אבו חטאלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שימוע לפני משפט נערך אמש (שבת) בארצות הברית לנאשם במעורבות במתקפת הטרור על הקונסוליה האמריקנית בבנגזי ב-2012, אחמד אבו חטאלה. אבו חטאלה הובא בפני שופט שעות לאחר שהגיע לוושינגטון בספינה צבאית תחת אבטחה כבדה. לאחר שהשופט הקריא לו את האישומים נגדו, טען אבו חטאלה כי הוא אינו אשם. לפני הדיון הוא הוחזק בבית משפט פדרלי תחת אבטחה כבדה.

השימוע, שנערך בשעות אחר הצהריים (שעון ארה"ב) ארך כ-10 דקות בלבד, שבמהלכן הוקראו האישומים, בהם בעבירות של סיוע לטרור ושימוש בנשק חם במהלך ביצוע פשע. כתב האישום היה מוכן מבעוד מועד על ידי משרד המשפטים בארה"ב עוד ביולי 2013, אולם הוא נחשף רק החודש לאחר שנודע על לכידתו של האיש. במחלקת המשפטים של ארה"ב אמרו כי אם יורשע, אבו חטאלה צפוי לבלות את שארית חייו בכלא. לדבריהם, אישומים נוספים יוגשו נגדו בקרוב.

אבו חטאלה לא היה כבול באזיקים בבית המשפט. ידיו היו מאחורי גבו כשענה לשאלות השופט באמצעות מתורגמן. "השתתפת במזימה לספק תמיכה ואמצעים לטרוריסטים, בהם אתה עצמך, בידיעה שתמיכה ואמצעים אלה ישמשו להרג בני אדם במהלך מתקפה על מתקן פדרלי", אמר השופט לנאשם. לאבו חטאלה מונה סניגור ציבורי, ולאחר שהוקראו לו האישומים שבהם כפר, הוא נלקח מבית המשפט בשיירת כלי רכב לעבר מיקום לא ידוע.

אבו חטאלה נלכד ב-15 ביוני בלוב במבצע חשאי של הבולשת הפדרלית (FBI) וכוחות מיוחדים של צבא ארה"ב. בתקיפת הקונסוליה בלוב נהרגו ארבעה בני אדם, בהם השגריר האמריקני כריסטופר סטיבנס.

עוד בנושא:
”החשוד במתקפת הטרור בבנגזי הגיע לוושינגטון”
מיהו האדם האחראי על הפיגוע בשגרירות ארה”ב בבנגזי?
ארה”ב: נעצר חשוד מרכזי במתקפה על השגרירות בבנגזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully