וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצועת עזה: לא לפחד לכבוש

תא"ל (מיל') צביקה פוגל

26.6.2014 / 6:55

"אבו מאזן הוא השותף הטוב ביותר שהיה לישראל", כה אמר השבוע נשיא המדינה, שמעון פרס. כך, בלי להניד עפעף, חלפה לה תהילת אנואר סאדאת שהגיע לכנסת, חתם על הסכם שלום ושילם על כך בחייו. כך נשכח חוסיין מלך ירדן שנלחם בטרור כתף אל כתף איתנו וחתם על הסכם שלום. את מאמציהם של הגנרל א?סיסי, נשיא מצרים, שנלחם באחים המוסלמים ופועל כנגד חמאס וארגוני הטרור בסיני, ואת עבדאללה, מלך ירדן שממשיך בדרכו של אביו, שכח כבוד הנשיא להזכיר.

האמירה של מר פרס מתייחסת כנראה בהשוואה ליאסר ערפאת. איך אפשר, כבוד הנשיא, להשוות במשפחת חסרי החוליות בין נחש לתולעת? יאסר ערפאת באופן מופגן וגלוי חיפש להכיש אותנו בכל דרך, כשהוא לבוש מדים המסמנים כי לא תמו מאמצי העם הפלשתיני לגרש אותנו מכאן. לעומתו, הגיש לנו העם הפלשתיני פיתיון בדמותו של אבו מאזן, שיודע ללחוש על אוזנינו באנגלית את מה שאנחנו רוצים לשמוע, אך לא עושה דבר כדי להוביל תהליך של ממש לקיומן של שתי מדינות לשני עמים. על זה נאמר: "ישמרני האל מידידיי, מאויביי אשמר בעצמי".

השבוע היה אחד השבועות העמוסים ביותר של זרועות הביטחון והמודיעין, אך יותר מכך זה היה שבוע שסימן בצורה הברורה ביותר כי אנו נמצאים בעיצומו של תהליך, אשר מוביל למיסודו של המזרח התיכון כחממת טרור.

ביהודה ושומרון החיפוש אחר שלושת הנערים שנחטפו והניסיון לאתר את חוטפיהם ואת שולחיהם המשיכו להיות מרכז העשייה שנוצל בצדק ובחוכמה לפגיעה בתשתיות האנושיות ובאמצעי הלחימה של חמאס.

מרצועת עזה ממשיכים לירות עלינו רקטות ופצצות מרגמה, ועם חדירת המחבל לחבל שלום בנס לא היו לנו נפגעים. אלה צריכים להדליק אצלנו את כל נורות האזהרה.

אם לא די בכך, נאלצנו להיזכר בכאב במתרחש בסוריה כשטיל שנורה, לדעתי, על ידי חיזבאללה מעמדה סורית הרג נער צעיר ביום החופש הראשון שלו.

במעגל הרחוק יותר שמענו השבוע בפעם הראשונה בצורה גלויה נציג ירדני בכיר שאמר, לאחר שארגון דעא"ש, בן טיפוחיו של אל?קאעידה השתלט על מעבר הגבול בין עיראק לירדן, "אתם (ישראל) ואנחנו על הכוונת שלהם". מישהו אמר "מזרח תיכון חדש"?

אפשר לגלגל עיניים, להיתמם ולומר כי אין קשר בין כל האירועים וכי כל זירה מקיימת טרור משל עצמה בעל מאפיינים שונים. אני חושב אחרת. להבנתי, ומתוך ניסיון רב שנים בניתוח תהליכי התנהגות של אויבינו ובהשתתפות בהערכות מצב אסטרטגיות, אני מסיק כי יש מכנה משותף אכזרי וקטלני לכל האירועים - כולם נועדו להרוג בנו, לשבש את שיגרת חיינו ולערער את האמון שלנו בכוח עמידתנו ובצדקת דרכנו.

חמאס הוא עמוד השדרה של חממת הטרור המתפתחת במזרח התיכון. חמאס הוא ארגון טרור שהצליח למסד ברצועת עזה מדינה בעלת אידיאולוגיה קיצונית, השוללת את זכותנו לחיות בארץ ישראל, ומאיים למסד מדינה נוספת ביו"ש. חמאס מתעל ומכוון ארגוני טרור אחרים בעזה ובסיני ומחובר לארגונים איסלאמיים קיצוניים בסוריה ובמצרים. חמאס הוא לא ראש הנחש, הוא ליבו של תמנון הטרור. את חמאס בעזה וביו"ש צריך לחסל!

אני מייחל לחזרתם המהירה של שלושת הנערים החטופים הביתה, בריאים ושלמים. אני יודע בסתר ליבי כי קיימת האפשרות שהם לא יימצאו בתקופה הקרובה. בלי קשר לתוצאות החיפוש וכדי לייצר תנאים של חיי שיגרה שפויים בעתיד הקרוב, אין לנו ברירה אלא לכבוש את רצועת עזה, לחסל את תשתיות הטרור של חמאס ושל הג'יהאד ולחזור הביתה. המילה כיבוש מרתיעה אותנו, ובצדק, אך מציאות של חיים בפחד מהפיגוע הבא - מפחידה יותר. רק בלי חמאס יהיה אפשר לקיים שתי מדינות לשני עמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully