וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב עבודת הנמלים

דן מרגלית

25.6.2014 / 8:06

חלפו יותר מעשרה ימים מאז ליל הבלהות שבו נחטפו שלושה הנערים "ואין אות אם חיים הם או אם ירויים", לשון נתן אלתרמן. אמו של נפתלי פרנקל עמדה על אמונתה כי הבנים חיים, אבל הוסיפה באחריות רבה כי "השם אינו עובד אצלנו", ועל הציבור אשר בא לחזקה להתכונן לרע ביותר בלי להישבר.

אתמול הצטרף אליה הרמטכ"ל בני גנץ. הנחת העבודה של הצבא שהם בחיים. אך שככל שנוקפים הימים, הוסיף, גובר החשש לחייהם. מין "קול דמי אחינו זועקים אלינו מן האדמה" - כאופציה נוראה, דחוקה בתודעה, אבל אחת האפשרויות. כרגיל, כל אירוע כזה "מתגלגל". צה"ל יצא בכוחות חסרי תקדים בהיקפם למצוא את השלושה וניצל את ההזדמנות כדי להיפרע מחמאס המתבסס ביהודה ובשומרון. אם נתפסו אמצעי לחימה דלילים, ובהנחה שלא נעשתה עבודת חיפוש שטחית, כי אז חשוב לדעת שבשנים אשר חלפו מאז מבצע חומת מגן עלה בידי ישראל לסכל רבות ממזימות חמאס. במבצע "שובו אחים" נתגלה בדלותו. גם זה חשוב.

עתה הגיע המועד לתסמונות המאוחרות של מבצע "שובו אחים" בהנחה - והיא צריכה בדיקה בוועדות סגורות - שצה"ל לא נרתע מלהגיע לכל פינה נידחת אשר יכולה לשמש מקום מסתור לכליאת הבנים - אין עוד צורך בכוחות כה גדולים.

תועלתם פוחתת במהירות של טור הנדסי. ישראל לא חסכה בחיפושים, אבל אין טעם להמשיך בהם במלוא העוצמה כדי לחזור לבורות מים ולמקומות מחבוא שכבר נסרקו.

הזעם רב והנפש רותחת, אבל יש שלבים שבהם נחוצה עבודת נמלים שאינה מסוקרת בהתמדה על ידי כלי התקשורת בארץ. הכל מבינים כי הדרך אל הבנים שנעלמו מנוף החיים של משפחותיהם וחבריהם היא בפריסת אמצעי שמע טכנולוגיים ואנושיים, ובעיקר בלכידת אנשי חמאס אשר ביצעו את הפשע.

ישראל יודעת במי מדובר. גם הפלשתינים. כלי התקשורת הערביים מתפארים בפרסום תצלומי מי שהם מציגים כחוטפים. אם אכן מדובר בהם - כי אז ברור שבנימין נתניהו מדייק באומרו בנחישות כי הפשע בוצע בידי אנשי חמאס. סדר העדיפויות משתנה, אפוא, לחשוף בראש ובראשונה - כמעט אך ורק - את חוטפי הנערים, ומשם הדרך למקום מחבואם קצרה.

במצב דברים זה חל שינוי מהותי ביחסי הכוחות. ישראל עצרה עשרות אסירים ביטחוניים ששוחררו בעיסקת גלעד שליט. בעבר נמנעה מלעשות כן. אמש נודע כי היועץ המשפטי יהודה וינשטיין ביקש מבית המשפט אישור להשאיר עשרה מהם בכלא לריצוי מלוא מאסר העולם שהושת עליהם.

כל אדם מודע לקושי שבדבר. האם תיפגע אמינותה של ישראל, שעושה עיסקה כואבת ומבטלת אותה בהזדמנות הראשונה? לפיכך נכון נוהג וינשטיין בבקשו מבית המשפט היתר לבטל את השחרור לגבי מי שלדעת ישראל הפרו את התנאים להוצאתם מהכלא. לקח חשוב, אות לבאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully