וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיירים לא חוששים לבוא לצפון: "בטוח כמו בניו יורק"

23.6.2014 / 23:33

הקרבה לגבול הסורי, והאירוע החריג אתמול בו נהרג נער בן 13 מפגיעת טיל נ"ט בתל חזקה - לא מרתיעים את המבקרים בגולן, שממשיכים להגיע לאזור. "השקט והנוף כאן מדהימים"

צילום: אדריאן הרבשטיין, רויטרס, יותם אסרף; עריכה: יאיר דניאל

שעות ספורות לאחר תקיפת חיל האוויר בסוריה ויממה לאחר האירוע הקשה ביותר שאירע ברמת הגולן מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה – מותו של מוחמד קראקרה, תושב עראבה בן 13, מירי טיל נגד טנקים – נראה כי השגרה ברמה נמשכת כרגיל. בהר בנטל, שבדרך כלל מושך אליו הרבה מאוד מטיילים, ניכרה היום (שני) תנועה דלילה, אולם מפעילי האתר הסבירו כי מדובר רק בשעות של מיעוט מטיילים.

שאול זרנאיסקי, מדריך טיולים שהגיע למקום עם מטיילים מארצות הברית, סיפר לוואלה! חדשות כי הוא לא חשש להביא את התיירים סמוך לתל חזקה, המקום בו נהרג אתמול הנער מאש סורית. "הערכתי שאחרי התקיפה של צה"ל יהיה פה דווקא שקט מאוד ולא התבדיתי", אמר, "זה נכון שיש מציאות חדשה ברמת הגולן אבל היא עדיין לא חלחלה".

עוד בוואלה! חדשות:
סוריה מגיבה לתקיפת ישראל: הפרה בוטה של ריבונותנו
נטמן ההרוג מאש סורית: "לא הספיק ליהנות מהחופש"
דיווח בסוריה: 10 חיילים נהרגו הלילה בתקיפת צה"ל

חייל צה"ל באלוני הבשן – רמת הגולן, יוני 2014. רויטרס
חייל צה"ל ברמת הגולן, היום/רויטרס

זרנאיסקי הוסיף: "מגיעים לכאן מטיילים רבים שמרגישים בטוחים, אבל אני חושש שאם האירועים האלה ימשיכו, המציאות הזו תחלחל גם לתודעה של האנשים, לאט לאט". מדריך טיולים נוסף סיפר: "המציאות לא משתנה. אנחנו אלה שיוצרים מציאות. יצרנו מציאות בכביש הבקעה כשהפסקנו להשתמש בו, ואנחנו צריכים להיזהר לא לייצר מציאות רעה כמו במקומות כאלה גם ברמת הגולן".

ג'ק ויאדרו ואישתו ננסי, תיירים אמריקנים שטיילו באזור יחד עם משפחתם, אמרו כי הם מרגישים בטוחים ברמת הגולן "בדיוק כמו בניו יורק". לדבר ננסי, "אין לנו חשש לטייל ברמת הגולן, השקט והנוף כאן מדהימים".

שפי מור, מנהל תיירות בקיבוץ מרום גולן, אמר: "המתיחות היא משום שאנחנו קרובים למקום שבו קורה אסון לעם (הסורי). אנחנו שומעים 'בומים' כל הזמן לאורך תקופה ארוכה מאוד, אבל גם האירוע הקשה והחריג שקרה אתמול לא משפיע על שגרת החיים השוטפת שלנו, וגם לא על שגרת החיים התיירותיים כאן. זה אירוע חריג ומצער, ואנחנו משתתפים בצער המשפחה. זו טרגדיה, אבל אם וכאשר יקרה משהו, אנחנו מאורגנים, ערוכים ויודעים מה צריך לעשות".

מור מסר שחודש יוני הנוכחי מתאפיין בתפוסות הגבוהות ביותר של הצימרים במרום גולן. "בעוד שהממוצע הרב-שנתי לחודש יוני עומד על תפוסה של כ-65% אז השנה הממוצע עומד על 75%, הלילה התפוסה הגיעה ל-100% ובלילה הקרוב 87%, וזה כולל תיירים מחו"ל ואורחים ישראלים", הוסיף.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully