וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו"מ? לא כל עוד גורל החטופים לוט בערפל

דן מרגלית

23.6.2014 / 8:52

ראשי הרשות הפלסטינית ומשתפי הפעולה הישראלים העושים יד אחת איתם יודעים בבירור כי חמאס חטף את שלושת הנערים מגוש עציון. אבו מאזן ושריו, המיתממים עתה כאילו לא ברור כלל ועיקר שהיתה חטיפה, ידעו עליה ושמעו על זהות הטרוריסטים עוד לפני בנימין נתניהו.

מקובל עלי כי נתניהו לא היה צריך להטיל על אבו מאזן את האחריות לחטיפה. היה עליו להוקיר את התבטאותו בגנותה. אך גם אם לא הגיב כמצופה - על מה ולמה מאיים אבו מאזן לפנות למועצת הביטחון? על כך שצה"ל "הופך כל אבן" ומתהלך בכל נקיק כדי למצוא את הנערים? בפועל, על פי הצהרתו, היה מקום שיושיט יד ויציע את השתתפותו ואת סיועו למחפשים כדי להשלים את "שובו אחים" מוקדם ככל האפשר.

למודי אכזבה מהיעדר ההתמדה של העולם המערבי ומה שקרוי בטעות "מדינת תל אביב" היתה כתובת על הקיר כי יחלפו ימים ספורים ותמיכתם ב"שובו בנים" תימוג ותפוג, וממרצ עד לאיחוד האירופי הכל יחזרו לעמדתם המקורית כאילו ישראל אחראית. יש להם גם תנא דמסייע בצורת אגד של מאמרים בעברית. לכן הוצע כאן לסיים את "שובו אחים" מוקדם יותר, וכדי להצליח היה מקום להפעיל יותר כוח בדחיסות גבוהה.

בפועל צה"ל נהג אחרת. הוא התנהל באיטיות. אפילו בכבדות. יש מי שטוענים כי לא מצא מנוח לכף רגלו במרכזים הצפופים, אשר הדעת נותנת כי החוטפים מעדיפים להסתיר את הנערים שם ולא בכפרים, שסביבם מרחבים פתוחים.

יש פנים לכאן ולכאן מה הטקטיקה הנכונה, אבל אי אפשר להתעלם מכך שצה"ל פעל בזהירות, בשיטת המלקחיים, באורח נקודתי, ומי שיברר יגלה כי לבד מכמה יישובים בעייתיים אשר הוטרדו למשך שעות או יממה, לא נפגע אורח החיים התקין של הפלשתינים. אין גם סכנה של ממש שייפגע החופש הדתי המלא לקיים את מצוות חודש הרמדאן.

עכשיו באים ציפי לבני ויאיר לפיד וזהבה גלאון ותובעים לחדש את המשא ומתן עם אבו מאזן. איך? כאשר הנערים בידי הטרוריסטים? כשצה"ל תר אחריהם? כשיוותר על החיפושים אחריהם?

כאשר הם טוענים כי נתניהו לא באמת רוצה במשא ומתן, אני נוטה לחשוב כי יש הסתברות גבוהה שהערכתם נכונה. אך כשהם מצביעים על אבו מאזן כשותף - הם יודעים בוודאות, לא רק בהסתברות, כי הוא סתם את הגולל על המשא ומתן, ורק בכוחו להרים את האבן מעל הבאר.

אי אפשר אפילו להחזיר את השיחות לצומת שבו נבלמו, כל עוד גורל השלושה לוט בערפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully