וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תטעו בכוונות פתח וחמאס

איזי ליבלר

22.6.2014 / 8:45

החשש לשלומם של הנערים החטופים תופס מקום במודעותנו ובתפילותינו, ואנו חולקים את כאבן של משפחותיהם. העם הישראלי מפגין אחדות מרשימה, כהרגלו במצבים כאלו. יש כמובן כמה ישראלים, גם בתקשורת, המפנים אצבע מאשימה אל המתנחלים, וטבעה ההזוי של הדמוקרטיה שלנו מאפשר גם לח"כ חנין זועבי להצדיק את החטיפה ולטעון שהחוטפים אינם טרוריסטים. אפילו אברום בורג טען ב"הארץ" שהגורם לחטיפה הוא "מצוקותיה של חברה שלמה, זעקתה וגורלה של אומה שלמה החטופה על ידינו". אך רובם המוחלט של הפוליטיקאים מפגינים אחדות וחמלה בהתייחסותם למשבר.

מאז הקמת המדינה ספגנו אינספור מתקפות כלפי ישראלים חפים מפשע מכל הגילים. ואולם התקשורת הגלובלית מתארת את החטיפה כמתקפה נגד "מתנחלים". עובדה זו אירונית במיוחד בהתחשב בהיסטוריה של גוש עציון - שנבנה מחדש על ידי ניצולי מעשי הזוועה הערביים ב?1948.

לוחמי הארגון האיסלאמיסטי "המדינה האיסלאמית של עיראק וסוריה" בעיראק, יוני 2014. AP
הטבח בסוריה ובעיראק צריך היה לשמש קריאת השכמה לעולם המתכחש לברבריות של הפונדמנטליזם האיסלאמי, מורדי דעא"ש בעיראק/AP

עלינו להכיר במציאות: העולם אדיש כלפי המתרחש בישראל, כפי שהומחש בהימנעותו של האיחוד האירופי משחרור הצהרה במשך חמישה ימים לאחר החטיפה. כשזו פורסמה לבסוף, היא לא נחתמה על ידי קתרין אשטון, שבדרך כלל אינה מהססת לגנות בנייה ישראלית במזרח ירושלים. ובזמן שהסאגה מתפתחת, בניו יורק מתקיים דיון סוער בנוגע להפקת האופרה של המטרופוליטן "מותו של קלינגהופר", דרמה מבחילה המבצעת הומניזציה לטרוריסטים שרצחו את ליאון קלינגופר המרותק לכיסא גלגלים ב?1985 במהלך תקיפת האונייה "אקילה לאורו".

הטבח בסוריה ובעיראק צריך היה לשמש קריאת השכמה לעולם המתכחש לברבריות של הפונדמנטליזם האיסלאמי. התנהגותם של הג'יהאדיסטים בכיבוש מוסול, שבמסגרתו נערפו ראשיהם של מאות לוחמים, מסבירה מדוע חצי מיליון מתושבי העיר נמלטו ממנה. דוגמאות נוספות הן 185 אלף הנטבחים במלחמת האזרחים בסוריה ו?300 הילדות שנחטפו, וכפי הנראה נמכרו לעבדות בניגריה.

אך באזורנו נוח יותר לתאר את העימות במונחים של הפלשתינים המבקשים "סוף לכיבוש". העובדה שהם דחו בבוז הצעות להקמת מדינה מדגישה את שאיפתם האמיתית - השמדתה של ישראל.

האזור כולו הוא מאורת עקרבים של פעילות ברברית. חמאס ופת"ח אינם שונים מעמיתיהם הרצחניים והברוטליים בסוריה ובעיראק. השיעים, שאותם הם מבקשים להשמיד, אכזרים באותה מידה כלפי הסונים. אם כך הם נוהגים כלפי אחיהם, אפשר רק לדמיין כיצד היו מתייחסים אלינו.

ישראל - חזית המאבק בפונדמנטליזם האיסלאמי

ישראל היא אי של שלווה יחסית. אנו מספקים ללא היסוס סיוע לפצועים הסורים ושירותים רפואיים לפלשתינים - ובהם גם נכדתו של הנייה ואשתו של עבאס. ואולם כשאזרחים ישראלים מטווחים, עבאס מצהיר שמתקפות כאלו אינן משרתות כרגע את האינטרס הפלשתיני. לאחר החטיפה נדרשו לו ארבעה ימים להגיב, והוא שילב בכך מחאה על ההפרעה לחיי הפלשתינים בעת החיפושים אחר החוטפים.

ובינתיים, הפלשתינים פירסמו קריקטורות מחליאות בעיתונים הרשמיים של הרשות ושל פת"ח. מדובר בהמשך ישיר להצהרה של ג'יבריל רג'וב בטלוויזיה הממלכתית מוקדם יותר השנה, ש"אם חמאס רוצה לחטוף חיילים… אנו מעודדים אותו".

למרות זאת, בחודש שעבר ממשל אובאמה אימץ את האיחוד בין הרשות לחמאס. ה"פרטנר לשלום" שלנו מושך באדישות בכתפיו כשחברי הממשלה שלו קוראים להשמדתנו.

אובאמה מתרברב על כך שהרג את בן לאדן, אך הפונדמנטליזם האיסלאמי חזק מאי פעם. ח'ליפו?ת לייצוא טרור עלולה להתמסד בקרוב בסוריה, עיראק, תימן, לוב, אפגניסטן ועוד. אם המנהיגים הגלובליים יסרבו להתעמת עם הפונדמנטליזם האיסלאמי, יהיה זה קשה הרבה יותר לעשות כן בעתיד.

ישראל נמצאת בחזית. עליה להגיב בחומרה אם החטופים לא ישוחררו בשלום. אין לחזור על טעויות העבר כמו שחרור המוני של רוצחים. כמו כן, עלינו להבטיח שתנאי מאסרם לא יהיו חופשה בתשלום עם אופציה לחינוך אקדמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully