וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עת להקשיב עכשיו לאבו מאזן

יוסי ביילין

22.6.2014 / 8:38

מה עוד נבקש מהמנהיג הפלשתיני? הוא מגולח, הוא מעונב, הוא מדבר אנגלית סבירה, הוא מתנגד בכל תוקף ובכל פורום לשימוש באלימות, הוא אומר בכל מקום שהאינטרס הפלשתיני הוא עשיית שלום עם ישראל. הוא אינו מבקש לשוב לביתו בצפת, אשר משם גלה כפליט. הוא מוכן לכך שישראל תספח לעצמה את גושי ההתיישבות הסמוכים לקו הירוק. הוא מציג את שואת יהודי אירופה כאסון הגדול ביותר בהיסטוריה, ואנשי הביטחון שלו מקיימים תיאום שלא התקיים מעולם ברמה שכזו, עם צה"ל.

כשאמרנו לו שהוא אינו מייצג את עזה אלא רק את מחצית העם הפלשתיני, ניסה להגיע להסכם עם חמאס, שבמסגרתו הוקמה ממשלה ללא אנשי חמאס, המחויבת להכרה בישראל, להכרה בהסכמים הבינלאומיים שאש"ף חתום עליהם, ולהתנגדות לאלימות. וכאשר אמרנו לו שמה שהוא אומר באנגלית לאמצעי התקשורת במערב הוא אינו אומר בערבית לערבים, עשה את המהלך המדהים ביותר שלו:

אבו מאזן – ראמללה, 26 באפריל 2014. רויטרס
אינו מבקש לשוב לביתו בצפת, אשר משם גלה כפליט, אבו מאזן/רויטרס

ביום רביעי האחרון הופיע אבו מאזן בכנס שרי החוץ של המדינות האיסלאמיות בג'דה שבסעודיה, ובנאום בערבית צחה, לנוכח כל אמצעי התקשורת של העולם המוסלמי, דיבר על חוסר התוחלת שבמאבק אלים נגד ישראל, דיבר על התיאום הצבאי החשוב עם ישראל, אמר שבעבורו כל נער הוא נער - ישראלי, אמריקני או ערבי - קרא לשחרר את החטופים ואמר שהחטיפה ממיטה הרס על הפלשתינים. כצפוי - ניתכה עליו ביקורת קשה מאוד בתקשורת הערבית וברשתות החברתיות, ומייד הוא הוצג כבוגד וכעושה דברה המובהק של ישראל.

ואצלנו? לשכת ראש הממשלה לא הצליחה להתרגש מדבריו של הנשיא הפלשתיני, והודיעה כי המבחן האמיתי הוא במעשים ולא בדיבורים, והמעשה הרצוי הוא ביטול ההסכם עם חמאס. הגדיל לעשות סגן שר הביטחון שלנו, דני דנון, שהכריז בראיון ל"יומן הבוקר" בקול ישראל כי הוא מאמין לאבו מאזן הקודם (למה בדיוק הוא מתכוון?).

מנהיגות אמיצה

העובדה שהמנהיג הפלשתיני התייצב באומץ מול כל מדינות האיסלאם ואמר את דברו, אינה מרגשת את דנון. בכל דבר כזה הוא רואה תרמית או מזימה. שהרי אם בכל זאת יש משהו מיוחד במעשהו של עבאס, עלול מישהו לחשוב כי יש לנו פרטנר, ואם יש לנו פרטנר אפשר לקיים איתו משא ומתן, ואם אפשר לקיים איתו משא ומתן יהיה צורך לוותר על רוב הגדה המערבית ולהקים שם מדינה פלשתינית, כי לעיקרון הזה כבר הסכמנו, ומי שאינו מוכן לשלם את המחיר הזה אינו יכול להודות שיש פרנטר, כי משם יהיה זה מדרון חלקלק אל הפתרון שאינו רצוי לימין הקיצוני בתוכנו.

אבל מי שאינו שייך לזרם של אלו שאינם מוכנים בשום דרך להאמין לאבו מאזן, אסור לו להפחית בחשיבות הופעתו של היו"ר הפלשתיני בכנס שרי החוץ בסעודיה. הוא אמר דברים שערפאת לא אמר מעולם, ואשר יארך הזמן עד שמישהו מיורשיו יאמר בעתיד.

מי שמאמין שעתידה של מדינת היהודים הדמוקרטית כרוך בהסכם עם הפלשתינים, חייב לנצל את הנאום, לראות היטב את פירות התיאום הביטחוני בגדה המערבית בימים אלה ממש ולהתחיל לדבר ברצינות על פתרון מדיני.

  • עוד באותו נושא:
  • אבו מאזן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully