וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג מפתיע באו"ם: נציג ישראלי מונה לתפקיד בכיר

20.6.2014 / 3:22

מדינות אירופה תמכו פה אחד במינוי דיפלומט ישראלי לסגן יו"ר הוועדה הפוליטית של האו"ם, שאושר חרף התנגדותן של מדינות ערב. שגריר ישראל באו"ם: "לא זוכר כזו תמיכה גורפת"

היכל עצרת האו"ם בניו יורק. AP
מוטי עמיחי מונה לסגן יו"ר הוועדה הפוליטית של האו"ם, אחת משש הוועדות המרכזיות בארגון/AP

הישג מפתיע לישראל באו"ם: בהצבעה חשאית שנערכה ביום רביעי בעצרת הכללית של האו"ם, אושר מינויו של דיפלומט ישראלי לתפקיד בכיר בארגון, בניגוד לעמדתן של מדינות ערב, שניסו לעצור את המינוי. באופן נדיר, ישראל זכתה בהצבעה החשאית לתמיכתן של כלל מדינות אירופה והמערב, וכתוצאה מכך המינוי אושר למרות ההתנגדות הערבית.

העצרת הכללית אישרה למנות את מוטי עמיחי לתפקיד סגן יו"ר הוועדה הפוליטית של האו"ם, שהיא אחת משש הוועדות המרכזיות של הארגון. ההתנגדות הערבית למינוי החלה בשבוע שעבר, כאשר קבוצת המדינות הערביות הודיעה שישראל אינה ראויה למנות נציג מטעמה תפקיד זה, והמועמדות מטעמה אינה לגיטימית. לקריאה הזו הצטרפה גם סוריה, שהושעתה מחברות בקבוצת המדינות הערביות בעקבות מלחמת האזרחים.

עוד בוואלה! חדשות
בעקבות הירי לדרום: חיל האוויר תקף יעדי טרור בעזה
אישום: הפילו סלע על ראשו של שוטר במזרח ירושלים
חיסול בחיפה: הרוג ושני פצועים מירי מרכב חולף

מדינות ערב ניסו לגייס תמיכה לעמדתן בקרב מדינות אירופה, אך מאמץ דיפלומטי שהובילה משלחת ישראל באו"ם, הוביל לתמיכה גורפת של מדינות המערב במועמד הישראלי בהצבעה החשאית. תוצאת ההצבעה התקבלה בהפתעה, ושגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, אמר לוואלה! חדשות בעקבות ההצבעה כי "במשך תקופת כהונתי כשגריר ישראל באו"ם, לא זכור לי מפגן תמיכה כה רחב בישראל. מדינות העולם עמדו על רגליהן האחוריות ונלחמו בנחישות מול הקבוצה הערבית עד להבקעה".

פרושאור הוסיף כי "עמידתן האיתנה של מדינות העולם לצדה של ישראל ומאבקן העיקש למעננו משדרות מסר ברור. ההצבעה היום לא נגעה רק לבחירה בישראלי לתפקיד בכיר באו"ם. היא עסקה בשאלה המהותית האם לאפשר לאו"ם להתבזות על ידי גחמות פוליטיות של קבוצה בעלת אינטרס. אני שמח שהאו"ם שמר על הכבוד העצמי שלו ולא נכנע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully