וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס פרש מהכנסת; מחליפו נחשד בעבר בפלילים

19.6.2014 / 18:58

יו''ר הסיעה, הנחשב מקורב לדרעי, הוא הראשון להסיק מסקנות מהתרסקות ש"ס אחרי מות הרב יוסף. את מקומו בכנסת יתפוס מנכ"ל מעיין החינוך התורני לשעבר, שנחשד בשוחד ובמרמה

ח"כ אריאל אטיאס מבקר את הרב עובדיה יוסף בבית החולים הדסה עין כרם. נועם מושקוביץ
צפוי לשוב לרשימת המפלגה לפני הבחירות. אריאל אטיאס/נועם מושקוביץ

יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ אריאל אטיאס, הודיע היום (חמישי) לחברי מועצת החכמים וליו"ר המפלגה אריה דרעי כי החליט להתפטר מהכנסת. אטיאס התחייב להמשיך לעמוד לימינה של ש"ס ולהשתלב בפעילות ציבורית למענה גם בהיותו מחוץ למערכת הפוליטית.

לצד הודעת הפרישה פרסם אטיאס הודעה לציבור תומכי ש"ס, ובה כתב "נפלה בחלקי הזכות להיות שליחו של הרב עובדיה יוסף ושל חברי מועצת חכמי התורה, לשרת את הציבור כנציג תנועת ש"ס בכנסת ובתפקידיי כשר התקשורת וכשר הבינוי והשיכון בממשלת ישראל". הוא הוסיף כי השתדל "לפעול כמיטב יכולתי בנאמנות ובמקצועיות לטובת כלל אזרחי ישראל ולמלא את השליחות שהוטלה עליי".

אטיאס, הנחשב מקורב ביותר לדרעי, הוא כנראה הראשון להסיק מסקנות מפטירתו של הרב עובדיה יוסף ומהתרסקותה של ש"ס בסקרים. פרישתו איננה מפתיעה, שכן היא ריחפה באוויר בחודשים האחרונים. אטיאס הרבה לדבר על כך בשיחות סגורות אך סירב לציין את התאריך שבו יפרוש. לאחר הפרישה, הוא ככל הנראה יעבור לעולם העסקים.

יואב בן צור, מועמד ברשימת ש"ס לכנסת. יעקב כהן, מטה הסברה של ש"ס,
גורמים במפלגה מנסים למנוע את כניסתו. יואב בן צור/יעקב כהן, מטה הסברה של ש"ס

ביום ראשון תיכנס התפטרותו של אטיאס לתוקף ומי שצפוי להחליפו הוא יואב בן צור, לשעבר מנכ"ל מעיין החינוך התורני, רשת החינוך שמפעילה ש"ס, ומספר 12 ברשימת ש"ס לכנסת ה-19. כניסתו של בן צור לכנסת עלולה להיתקל בביקורת קשה. דוח על רשת החינוך שבניהולו שפורסם ב-2013 עסק בין היתר בגניבת שעות, המצאת עובדים, תשלום רטרואקטיבי עבור חודשים שבהם עובדי הוראה לא עבדו ואינספור ליקויים בעמותה שניהל. גורמים בש"ס מנסים למנוע את כניסתו של בן צור לכנסת ולהשפיע עליו להתפטר שכן כניסתו לתפקיד עלולה לעלות מחדש את הממצאים שפורסמו אז בדוח ולגרום לו למבוכה גדולה.

נוסף על כך, נגד בן צור התפרסם בעבר דוח חמור במיוחד על תקופתו כמנכ"ל "המשקם", ובו נטען כי הוא דאג לשכר חריג והטבות מנוגדות לנהלים ואף סייע למקורבים לזכות במכרזים לצד מהלכים בעייתיים נוספים. ב-2007, בעת שימש כמנכ"ל החברה, הוא נעצר בחשד לעבירות שוחד, מרמה ורישום כוזב במסמכי החברה.

בהודעת הפרישה היום הסביר אטיאס כי החליט לפרוש לאחר "שנים רבות של פעילות אינטנסיבית, לילות כימים, לטובת הציבור. לאחר פטירתו של הרב עובדיה יוסף הרגשתי צורך לקחת פסק זמן מחברותי בכנסת". הוא הצהיר כי בכוונתו "להמשיך ולעמוד לימין תנועת ש"ס ולעסוק בפעילות ציבורית שתוטל עליי על ידי מועצת חכמי התורה ויו"ר התנועה".

יו''ר ש"ס אריה דרעי אמר בתגובה לפרישת אטיאס "אני מודה לידידי ורעי על תרומתו הרבה לתנועת ש"ס בפרט ולמדינת ישראל בכלל. אריאל סייע בידי בכישרון ובחן לנווט את תנועת ש''ס בשנה וחצי האחרונות. כפי שסיכמנו בינינו, אריאל ימשיך לקחת חלק בהנהגת התנועה, וישוב לרשימה לכנסת לקראת הבחירות הבאות, אנו מאחלים לו הצלחה בכל אשר יפנה. אני מקדם בברכה את הרב יואב בן צור עם תחילת כהונתו בכנסת. יואב, בעל ניסיון רב בעשייה הציבורית, ורגישות רבה לשכבות החלשות, בטוחני כי תרומתו תהיה רבה ומשמעותית למען אזרחי ישראל".

בהכנת הידיעה סייע עמרי נחמיאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully