וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: התפרצות אדירה של הר הגעש אתנה בסיציליה

17.6.2014 / 3:07

הר הגעש הפעיל ביותר באירופה עשה זאת שוב, ושלח מטחי לבה ואפר לאוויר. שדה התעופה הסמוך נסגר לטיסות, אולם לא נשקפת סכנה לתושבי האזור. לפני שנה הוכרז כאתר מורשת עולמי

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

אתנה, הר הגעש הפעיל ביותר באירופה, התפרץ ביום ראשון ושלח זרמי לבה לוהטת לאוויר. הרשויות בשדה התעופה בעיר קטניה הסמוכה, במזרח האי סיציליה, החליטו להשעות טיסות צפויות, מחשש לענני אפר שעשויה לגרום ההתפרצות. התפרצות נוספת של הר הגעש נרשמה בחודש ינואר האחרון.

הר אתנה מתנשא לגובה 3,329 מטרים. למרות קרבתו לעיר, המונה 300,000 בני אדם, רק לעתים רחוקות הוא גורם לנזק או מעמיד את חיי התושבים בסכנה. ההתפרצות הנוכחית אינה מסכנת את תושבי האזור, אולם הרעש החזק מהפיצוצים וענני האפשר הפכו למטרד עבורם.

עוד כותרות שאסור לפספס בוואלה! חדשות:
מרהיב: ארבע שנים של פיצוץ כוכב - ב-50 שניות
צפו: מה עושה כריש שלא אוהב שמצלמים אותו?
בית עלה באש ונפל מצוק לאגם מול המצלמות

התפרצות הר געש אטנה, סיציליה, איטליה. ShutterStock
הר הגעש אתנה, סיציליה/ShutterStock

ההתפרצות האכזרית ביותר של ההר אירעה בשנת 1669, אז החריבה הלבה עשרה כפרים והגיעה עד לפאתי העיר אך נבלמה בחומותיה. בשנת 1928 נחרב כפר סמוך להר בהתפרצות הקטלנית ביותר שנרשמה לו בעידן המודרני. מאז הוא ממשיך להתפרץ מדי כמה חודשים בעוצמות משתנות ובחודש האחרון גברה מאוד פעילותו. לפני כשנה ההר הוכרז כאתר מורשת עולמי של אונסק"ו, ארגון התרבות והחינוך של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully