וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בתוך המשטרה: "איך טוענים שלא היה מחדל?"

16.6.2014 / 14:16

צילום: עומר מירון, יוסי ציפקיס, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

בתוך המשטרה ממשיכה לעלות ביקורת חריפה על התנהלות משטרת מחוז ש"י סביב הדיווח על חטיפת שלושת הנערים בליל חמישי. "זאת טראומה לכל המשטרה, חטפנו סטירת לחי", אמר היום (שני) קצין בכיר במשטרה. "הארגון בשפל, והבעיה היא שהפיקוד הבכיר שלנו לא מבין את גודל החומרה של האירוע הזה".

קצין אחר סיפר על שיחת הטלפון של אחד הנערים למוקד 100 של המשטרה, שבה הודיע שנחטף, אולם היא סווגה כמטרד ולא זכתה למענה. "השיחה בין החטוף למוקד נמשכה כשתי דקות", סיפר הקצין. לדבריו, הנער גילה תושייה, הותיר את קו הטלפון פתוח ולא ניתק. "אם כל זה לא מספיק, אני לא יודע מה צריך להיאמר כדי להדליק את האורות האדומים במוקד", אמר.

לדברי גורם בכיר במשטרה, אנשי המוקד יצרו פעמיים קשר טלפוני עם המתקשר. לטענתו, מפקד המוקד היה אמור לבצע איכון או בדיקה של הטלפון הנייד, לבדוק מי הבעלים של המכשיר ולנסות ליצור קשר עם בן משפחה של בעלי הטלפון הנייד או לחפש את הטלפון שלו בבית – בדיקה פשוטה שאורכת כמה דקות שהייתה יכולה לחשוף שמדובר בנער שדווח כנעדר.

על פי אחד הקצינים, בהיות מוקד 100 הוא מוקד החירום של ישראל, הוא מוכרח לפעול ברגישות רבה, גם בשיחות הנשמעות לא ברורות או הזויות. "איך השר והמפכ"ל אומרים שלא היה כאן מחדל? איך אנחנו יכולים להסתכל לאימהות בעיניים ולהגיד דברים שכאלה?", שאל הקצין. "אם זה היה הבן שלי, חטוף ומתקשר למוקד 100, הייתי הופך את השולחנות של השר והמפכ"ל גם בהיותי קצין בכיר. זה לא נתפס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully