וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנאת השמאל הקיצוני

דרור אידר

16.6.2014 / 9:43

יש משהו מטהר בכמויות הרעל והשנאה שהשמאל הקיצוני מרעיף עלינו בימים האחרונים ביחס לחטופים. מלחמות היהודים בעיצומה של מערכה חיצונית הן מסורת עצובה בהיסטוריה הארוכה שלנו. אני מציע לאחיי ולאחיותיי מההתיישבות להפסיק לחפש אמפתיה והיגיון בקרב הכת הקטנה שהשתלטה על יותר מדי שופרות, ולהתייחס אליה כתופעת טבע, שבט האוחז בשנאתו לבני עמו כדי לסמן את גבולות הגדרתו שלו ("אנחנו לא הם").

לפתע מגיחים תומכיה הקולניים של עיסקת שליט ומטיפים לנו מוסר. במשך שנים הוביל "ידיעות אחרונות" את התעמולה לשחרור בכל מחיר, גם אם "יעודד חטיפות נוספות", כדברי נחום ברנע באוקטובר 2009.

עכשיו מגיע בן זוגו לחוכמה, שמעון שיפר, ומצביע על האשם העיקרי בחטיפה: בנימין נתניהו. כה אמר שיפר בערוץ 10 (רק בני מינו הפוליטיים מוזמנים לשם): "אבו מאזן, אין לו שום אחריות"(!) הוא כינה את הטלת האחריות על הרשות הפלסטינית: "גישה תועמלנית זולה". לא ייאמן.

אין בכוונתי להגן על שחרור המחבלים. בניגוד לקו שהוביל "ידיעות", התנגדתי לזה וחשבתי שזו טעות חמורה. אבל "אבו מאזן, אין לו שום אחריות"?! נשתבשה דעתו של ה"כתב הבכיר", או בלשונו של אהוד יערי לרינה מצליח: "אתה רציני?".

בכיר נוסף ב"ידיעות", רענן שקד, כתב בליל שבת בדף הפייסבוק: "ברגעים אלה ליבו של כל הורה בישראל אומר לו אותו דבר: פאק, המטורללים האלה לוקחים איתם את הילדים שלהם לגור איתם בשטחים". עכשיו, כשמכירים את משפחות החטופים, חישבו שוב על הכינוי "המטורללים האלה" ועל האמירה המנוכרת "הילדים שלהם" ולימדו מהם על הכותב.

חכמינו אמרו: "בשעה שהציבור בצער, יחיד הפורש מדרכי ציבור - שני מלאכי השרת המלווים לו לאדם מניחים ידיהם על ראשו ואומרים, 'פלוני שפרש מן הציבור אל יראה בנחמת ציבור'". אחד מגדולי חכמינו בימה"ב (ריא"ז) הגדיר מי האנשים הללו: "הם שאינם עומדים בצרת ציבור ופורשים מתעניותיהם ומצרותיהם, וכאילו אינם מישראל".

והנה בכיר נוסף ב"ידיעות", יגאל סרנה, מצטרף למסיבה בפייסבוק ומוכיח מדוע החבורה הזאת מסוכנת: "במקום בו ישבתי, טישטשו את המקרן כדי לא לצפות בין המשחקים במראהו המביך של האיש שהביא עלינו אסון, והוא רוקד כדרכו על הדם. יבוא יום ויטשטש גם זכר האיש הזה וכל שהמיט עלינו עם חבר נבליו, בסרבו לדבר עם הצד האחר על שלום". מכעיס? מטורלל כדבעי? אלו (ורבות אחרות) אינן פליטות פה או מקלדת; כך חושבים בגלוי בכירי העיתון שפעם היתה לו מדינה. עכשיו זוזו, אל תפריעו לצפות במונדיאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully