וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישורת האחרונה בדרך לסיום החקירה

דן מרגלית

13.6.2014 / 6:07

הבת החורגת בסידרת הפרשיות בעלות האופי הפלילי לכאורה - החתירה החמורה כביכול של לשכת הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי תחת מרות הממשלה החוקית - נכנסה אתמול לישורת האחרונה, ארבע שנים פחות 55 ימים מאז יצאה לאוויר העולם. אז העבירה לשכת הרמטכ"ל לשידור בערוץ 2 מסמך מזויף, שנועד להעליל על האלוף יואב גלנט ובמשתמע גם על שר הביטחון אהוד ברק ויד ימינו יוני קורן, כאילו פעלו בצה"ל כבשלהם.

מאז התהפכה הקערה, אך רק אתמול בבוקר נקראו שלושה מהמעורבים בצעד החתרני לחקירה משטרתית בלהב 433. זו תחילת הסוף.

פרשה זו נידונה להיזרק אל תהום הנשייה. היועץ המשפטי יהודה וינשטיין וראש אגף החקירות יואב סגלוביץ' סברו כי אינה מגיעה כדי כתב אישום פלילי. לשווא זעק מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס במאי 2012 כי יש להאזין לפירוט העולה ממכתבו של מחבר המסמך בועז הרפז, שמעולם לא הועמד לדין אף כי תלוי ועומד נגדו כתב אישום. וינשטיין סירב.
האמת היתה נקברת אלמלא העלה הפרקליט הצבאי החדש דני עפרוני את ההקלטות בלשכת הרמטכ"ל על שולחנו של וינשטיין וכפה את המשך החקירה שהוזנחה. אך עדיין קיים חשש שהיועץ המשפטי ופרקליטות המדינה יסרבו להכיר בטעותם, והחקירה תהיה בבחינת הר המוליד עכבר.

חקירת אשכנזי תהיה ממושכת. גיא פלג חידש אתמול בערוץ 2 באומרו כי אשכנזי טען כי ברק לא רצה להאריך את כהונתו. הדבר נכון וידוע, אך עד כה טען אשכנזי כי לא רצה כלל בהארכה כזאת. רק שהפרק הנוכחי אינו קשור בגירסת אשכנזי ורעייתו בלבד אלא דווקא במשמעותו כלפי הפצ"ר הקודם אביחי מנדלבליט, שלאורך כל החקירה לא התנדב לסייע למבקר המדינה בחומרים, שנמצאו ברשותו. המשטרה תוהה מדוע.

האם ידע מנדלבליט כי אשכנזי מחזיק במסמך ונתן לו אישור לדחות את מסירתו למשטרה? האם היטעה את וינשטיין כאילו לא ידע? ובעיקר, האם התעלם מאזהרת ניצב יואב סגלוביץ', שלא לספר לאיש על הדיונים בצמרת בפרשת אשכנזי?הרפז, אבל תידרך את ידידו הרמטכ"ל אשכנזי?

לפי ערוץ 2, התגונן מנדלבליט מפני הטענה של הפרת אמונים ושיבוש הליכי חקירה בהסבר כי שימש פרקליטו של אשכנזי, אבל לא היא. אילו התייחסו אליו כך, לא היו מניחים לו להשתתף בישיבה העוסקת בלקוחו (ליודעי ח"ן מוצע לעקוב אחרי מה שמוכר כ"תקדים יהושע שדיאל" שניהלו עוה"ד דב וייסגלס ואלדד יניב, שם נקבע בשנות ה?90 המעמד הנכון של הפצ"ר כפרקליט הצבא ולא הרמטכ"ל).

ההתנהגות האישית לכאורה של המעורבים בפרשת אשכנזי?הרפז והפסיכולוגיה שהם מאמצים לעצמם הן כמעט חזרה מדויקת על המהלכים שנקטו האשמים בפרשת עסק הביש של שנות ה?50 וה?60, אם כי התסריטים אינם זהים. שני המקרים הם מורסה פוליטית ומשפטית ומוסרית, והם לא יגוועו אלא יצוצו מחדש פעם אחר פעם עד שיתברר מי כתב את המסמך ואיזה שימוש נעשה בו, ובעיקר מדוע.

הישורת האחרונה בדרך לסיום החקירה נפתחה, אך תהיה ארוכה ורווית מאבקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully