וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בוול סטריט בשל המתיחות בעיראק

נדב נוימן

12.6.2014 / 23:22

מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות עלו קלות, המכירות הקמעונאיות עלו פחות מהצפי. המלאים העסקיים עלו ב-0.6% באפריל. מחירי הנפט זינקו בחדות על רקע ההתרחשויות בעיראק

בורסות וול סטריט בניו יורק. AP
בורסות וול סטריט בניו יורק/AP

המסחר בוול סטריט נחתם היום (חמישי) בירידות שערים של עד כ-0.8%, על רקע פרסום נתוני מאקרו, ביניהם המכירות הקמעונאיות, המלאים העסקיים, נתוני הייבוא והייצוא ותביעות האבטלה השבועיות. תסיסה בעיראק הכבידה על המסחר והובילה לעלייה חדה במחירי הנפט.

אתמול ננעל המסחר בירידות, כאמור, על רקע הודעת הבנק העולמי כי הוא חותך את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית ל-2.8% ב-2014, נמוך מהתחזית הקודמת שהוא פרסם בינואר ועמדה על קצב צמיחה 3.2%. הבנק הוריד גם את תחזית הצמיחה של כלכלת ארה"ב לרמה של 2.1% ב-2014, לעומת תחזית קודמת של 2.8%. הבנק עדכן מטה גם את תחזיות הצמיחה של ברזיל, רוסיה וסין. עם זאת, ב-2015 מעריכים כלכלני הבנק כי הכלכלה הגלובלית תתרחב בקצב מהיר יותר ותצמח בשיעור של 3.4%.

התקדמות קבוצות חמושות הקשורות לאל-קאעידה בעיראק מדאיגה את השווקים היום, ומחירי הנפט עולים אל מעבר ל-106 דולר, על רקע דיווחים כי הכוחות השתלטו על מספר ערים בעיראק, ביניהן מוסול ותיכרית.

אלעד שמש מבית ההשקעות קולמקס מציין היום כי "בניגוד לסברה כי הכסף ימשיך לזרום לשווקים ללא הבחנה נראה כי הפחד מבועה שולח את המשקיעים למדד את רמת הסיכון באמצעות מימוש רווחים וגידור חשיפות. חשש הינו מפני כניסה למהלך מימוש זינוק בפרמיות הסיכון אשר נמצאות במגמת עליה. נתון המכירות הקמעונאיות יפורסם לפני המסחר ובמידה ויכה את ציפיות האנליסטים העומדות על 0.6% נראה בלימה זמנית לפחות של מומנטום המימוש המתהווה".

ב-15:30 התפרסמו מספר נתוני מאקרו. המכירות הקמעונאיות לחודש מאי עלו ב-0.3% בעוד הצפי בשוק עמד על עלייה חדה יותר של 0.7%. תביעות האבטלה בשבוע שהסתיים ב-7 ביוני עלו ב-4,000 לרמה של 317 אלף, בעוד בשוק ציפו לירידה לרמה של עד כ-310 אלף, לאחר שבשבוע הקודם התביעות עלו לרמה של 312 אלף. מחירי הייבוא עלו בשיעור של 0.1% בלבד במאי, בעוד בשוק ציפו לעלייה של 0.2%.

לאחר פתיחת המסחר התפרסם נתון המלאים העסקיים, שהצביע על עלייה של 0.6%, לעומת הצפי לעלייה מתונה יותר בשיעור של 0.4%.

אמזון ריכזה עניין על רקע חשיפת שירות מוזיקה חדש שהשיקה אתמול, Prime Music.ענקית הביטוח AIG הודיעה כי מנכ"ל החברה רוברט (בוב) בן-משה יפרוש מתפקידו בתחילת ספטמבר אך ימשיך לשמש כיועץ מיוחד של החברה. פיטר הנקוק יחליף את בן משה בתפקידו. הנקוק הצטרף ל-AIG בתחילת 2010 בתפקיד סגן נשיא החברה וכיהן בעבר כסגן יו"ר חברת KeyCorp.

סמנכ"ל התפעול של טוויטר, עלי רוחאני, התפטר מתפקידו, וישמש כיועץ אסטרטגי למנכ"ל. בית המשפט העליון של האיחוד האירופי דחה את ערעורה של אינטל, והיא תאלץ לשלם קנס בהיקף של 1.43 מיליארד דולר על כך שניצלה את מעמדה המונופוליסטי בשוק השבבים העולמי.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully