וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פירון צעק על הורים: "עשיתם לי אמבוש, חוצפנים"

שר החינוך נאם בכנס באוניברסיטת בר-אילן ותקף את מובילי "מחאת הסרדינים" נגד הצפיפות בכיתות, כאשר ראה שהוא מצולם. "מתנהגים באלימות. אי אפשר לנהל דיאלוג שיועלה לרשת"

צילום: עומר מירון, מור שאולי, גדעון צנטנר, אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

יצא משלוותו: שר החינוך שי פירון תקף אמש (רביעי) בחריפות את מובילי "מחאת הסרדינים" והאשים אותם: "אתם עושים עליי אמבוש, מתנהגים באלימות, אסור ללמוד מההתנהלות שלכם". הוא צעק על נוכחים באולם שניסו לצלם או להקליט את דבריו וכינה אותם חוצפנים.

"אני רק רוצה לומר משהו על הכוחנות הישראלית", אמר השר בכנס של "הגילדה", אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בר-אילן, שנערך בשיתוף תא "יש עתיד" במוסד. זאת, לאחר שהבחין כי מובילי המחאה נגד הצפיפות בכיתות הלימוד יושבים בקהל. "אני רוצה להסביר לכם איך זה עובד בישראל, זה חשוב שזה פה לשירות הסטודנט. בואו נדמיין שכל התלמידים בחולון - יש להם בעיה, ושר החינוך ביוזמתו מזמין שני הורים לשיחה ביום חמישי האחרון, מסביר מה הוא יודע לעשות, מה ניתן לעשות מבטיח שיחזור עם תשובה. אי אפשר לנהל חינוך מכוחנות ולחצים. אי אפשר לנהל דיאלוג כאשר הוא יצולם ויעלו אותו לרשתות בישראל להראות מה השר אמר. סטודנטים, תראו איך מתנהלים באלימות במדינת ישראל. חשוב שתבינו ואל תתנהלו כמו שהם מתנהלים עכשיו", אמר בכעס בהתייחסו לנוכחים שתיעדו אותו.

עוד על שר החינוך:
הורים נגד פירון: "כופה אג'נדה, לא דמוקרטי"
שר החינוך: "אסור שפוליטיקה וחינוך ילכו יחדיו"
סטודנט למשפטים התלונן: "השר צרך ריטלין ללא מרשם"

שי פירון בכנס של אגודת הסטודנטים באוניברסיטת בר אילן, יוני 2014. נועה אורן, גילה - אגודת הסטודנטים של בר אילן,
"אסור ללמוד מההתנהלות שלכם". פירון, אמש בכנס/נועה אורן, גילה - אגודת הסטודנטים של בר אילן

פירון הצהיר באירוע כי עד ספטמבר 2015 תפורסם תכנית לימודים חדשה, ואישר את הדברים שפורסמו לראשונה בוואלה! חדשות – כבר בשנה הקרובה יוחזרו "שעות הרוחב", שעות תגבור ותרגול שהתקיימו במסגרות לימוד קטנות יותר בכיתות הנמוכות בבתי הספר היסודיים. מדובר בעשר שעות רוחב שבועיות שיוחזרו לתלמידי כיתות א' ובחמש שעות שבועיות שיוחזרו לתלמידי כיתות ב'. הדבר יעקוף למעשה את הטענה שלפיה צפיפות התלמידים בכיתות גורמת למורים "לפספס" את התלמידים המתקשים. על הקיצוץ בשעות הרוחב הכריז בשנה שעברה יו"ר סיעתו של פירון, שר האוצר יאיר לפיד, במסגרת תכנית קיצוצים של מאות מיליוני שקלים. כעת מתחייב השר כי יבטל את הקיצוץ.

בכנס נכחו 40 סטודנטים, 12 מהם מפעילי המטה הארצי של "מחאת הסרדינים". ראשי המחאה הסבירו כי התנהגותם דווקא הייתה מתורבתת מאוד והם הופתעו מתגובת השר. "נרשמנו אתמול להרצאת שאלות תשובות של השר, קיבלנו אישור הגעה", סיפרה אורטל שניצר, ממובילות המחאה. "הוא סיפר שהקדנציה הזאת תהיה פדגוגית, שמייצרים חשיבות לתפיסה חינוכית חדשה בישראל. נתנו לסטודנטים לשאול שאלות והתחלנו לשאול אותו בנושא הצפיפות. אין ספק שהוא לא אהב לראות אותנו שם, או את העובדה שאנחנו יוצאים מהפייסבוק לרחוב. הוא קרא לנו אלימים, אמר שעשינו עליו אמבוש. אבל נרשמנו וישבנו בצורה מתורבתת במהלך כל ההרצאה. שאלנו שאלות כשקיבלנו את זכות הדיבור. והוא אמר לסטודנטים שנכחו שם 'אל תלמדו מהם איך מנהלים מאבקים, הם מתנהלים בצורה אלימה'. זה ממש לא מה שהיה שם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"לילדים שלנו אין עשר שנים לחכות"

יפעת תורנין, גם היא ממובילות המחאה שהייתה אמש בכנס, אמרה: "רצינו להבין מה בדיוק התכניות שלו. השר דיבר שם בצורה מאוד יפה, פרש את משנתו – הוא רוצה להגדיר מחדש את המושג בית ספר. על פניו, זאת מטרה נאותה, רק שהוא הגדיר שם תקופה בת עשר שנים לעשות את השינוי הזה ולילדים שלנו אין את העשר שנים, הם נמצאים שם עכשיו". פירון אף הוסיף כי הוא מתכוון להביא את הדברים לחקיקה על מנת שלא תהיה פגיעה בתכנית שהוא עתיד להציג במלואה בקרוב על ידי שר החינוך הבא, דבר שנעשה מקובל בקרב שרי חינוך נכנסים והושמעה כלפיו ביקורת מאנשי חינוך בכל עת.

"התכנית שלו מאוד יפה, הוא דיבר להביא את זה לידי חקיקה בעתיד", הוסיפה תורנין. "אבל אנחנו מדברים על מצוקות שקיימות כיום. הוא מדבר על הקטנת הצפיפות בתקציב של 2015, אבל גם לזה אנחנו לא יכולים לחכות. מעבר לכך, כבר יש החלטת ממשלה שהתקבלה ב-2008 שהוגדרה כיעד לאומי להקטנת מספר הילדים בכיתות ולא נעשה עם זה דבר כמעט שבע שנים וחצי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אם מוחה נגד הצפיפות בכיתות, החודש/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אמרתי שעד ינואר אני אגיש תכנית, כי מדובר במאות מיליוני שקלים, ובשנת הלימודים שאחרי איישם אותה", אמר פירון באירוע. "עכשיו אשאל אתכם, הצעירים, שאלה: נראה לכם הגיוני שיבוא מנהיג ויגיד 'אני מתחייב' בקולו? כי הרי הדבר הראשון שאומרים לפוליטיקאי זה לא להתחייב. ואם כבר להתחייב, אז לא להתחייב על תאריך ועל מסגרת. אני באתי למפגש עם סטודנטים ואני שמח שבאתם, אבל עכשיו במסגרת המיני אמבוש... אני מתחנן בפניכם, צעירים, אל תבנו לנו מדינה עם כוחנות".

עוד דיבר השר בכנס על בעיות טכניות, לדבריו, שמקשות עליו לבטל את ההנחיות לאיחוד הכיתות. "הוא הגדיר שם שגם אם הוא רוצה לענות לדרישות שלנו יש לו מחסור במורים, הוא לא יכול להביא", הוסיפה תורנין. "אין כרגע מספיק מורים שהוכשרו כדי למלא את המחסור. הוא גם אמר שיש בעיה של הכשרת מורים מהתחום החרדי, כי כל שנה קרוב ל-10,000 מורים יוצאים מבית ספר להוראה ולא משתלבים במערכת. אבל מבחינתו הם יכולים להשתלב. ולמה לא לשלב את עשרות המורות מן המניין שיפוטרו עכשיו בגלל הוראת בג"ץ לבטל את הכיתות העל-תקניות, שהרשויות החזקות סבסדו עד עכשיו כדי להוסיף כיתות? אם מחברים בין שני המקרים, כבר מצאנו פתרון". לדבריה, "זה שיעור טוב לדמוקרטיה לילדים, זה מאוד חשוב שידעו שאפשר להשמיע את קולך ושישמעו את זה גם. אני משתדלת לשמור להם את הצד היפה של המחאה".

מתן בר נוי, יו"ר אגודת הסטודנטים בבר-אילן: "קריאות ביניים הן חלק מהשיח הדמוקרטי. אני מברך את שר החינוך על בקשתו לפגוש סטודנטים ומקווה שימצא פתרון למערכת ההשכלה בישראל במהרה".

בקשת וואלה! חדשות לתגובת השר פירון טרם נענתה.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully