וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון של שנקר לשביתת המרצים: ציונים ללא בחינות

סגל המרצים מן החוץ שובת במחאה על אי-התקדמות במו"מ להסדרת תנאי העסקתם. ההנהלה הודיעה לסטודנטים שיקבלו ציונים מבלי להיבחן. את מקום השובתים יתפוס הסגל הבכיר תמורת תוספת

יולי תמיר. נמרוד סונדרס
"הסטודנטים לא יסבלו". נשיאת המכללה, יולי תמיר/נמרוד סונדרס

עשרה ימים לאחר שסגל המרצים מן החוץ במכללת שנקר פתח בשביתה, מצאה ההנהלה פתרון יצירתי לבעיה: ציונים ללא מבחנים. ההנהלה הודיעה כי בקורסים של חברי סגל המרצים מן החוץ, המונה כ-330 מרצים, יקבלו הסטודנטים ציונים מבלי להיבחן. את מקומם של המרצים השובתים יתפסו חברי הסגל הבכיר, שיקבלו על כך תוספת שכר.

ההנהלה הודיעה על ההסדר החדש במכתב שנשלח לתלמידי החוג לטקסטיל. "הקורסים שהועברו על ידי מרצים מן החוץ הסתיימו באופן רשמי בשיעור האחרון שהמרצה העביר", נכתב. "בתום השביתה מרצים מן החוץ ייתנו ציונים על העבודה שנעשתה בקורס עד תחילת השביתה". כמו כן, נכתב במכתב כי סטודנטים הלומדים בשנים א' עד ג' יגישו תיקי עבודות לסגל המחלקה, שיבדוק וייתן ציון עובר או לא עובר.

עוד בנושאי חינוך:
למורים נמאס: "במקום קביעות מקבלים מכתב פיטורים"
הורים נגד מנהלת: "משפילה מורים ומזניחה תלמידים"
"נשבית את הלימודים בגלל הצפיפות"

"התחושות קשות, אנחנו מרגישים פשוט מושפלים", התלוננה ד', מרצה מן החוץ ותיקה במכללה. "מצד אחד, ניהלו איתנו משא ומתן, ומנגד מגייסים את הסגל נגדנו. אנחנו מלמדים עם הסגל, וצריכים אחרי זה להמשיך לעבוד איתם". ד' הוסיפה שלא כל חברי הסגל מסכימים עם המהלך. "אבל במקביל חלקנו מקבלים בימים האחרונים טלפונים באופן גלוי מהסגל, שמברר אתנו עד איפה לימדנו את הסטודנטים כדי שיוכלו להמשיך משם".

"זה לא רק הדחיפה של הסגל למצב לא קולגיאלי", הסביר יאשה רוזוב, מרצה לעיצוב גרפי במחלקה לעיצוב אופנה. "שכן גם אם ניתן ציון בסוף כל המאבק הזה, זה לא לכבודה של שנקר שמבחינה אקדמית סטודנטים לא מקבלים את המגיע להם, רק כי לא מתקיים משא ומתן מספיק אינטנסיבי כדי לפתור את הבעיה".

"אי אפשר להפוך את הסטודנטים לשבויים"

בתחילת השבוע יצאו 160 סטודנטים וכמה מן המרצים במפגן תמיכה שקט בקמפוס. חן, סטודנטית לעיצוב טקסטיל שנה ג' בשנקר ומי שיזמה את מפגן התמיכה, הסבירה שהוא נועד כדי "להראות למרצים שלנו שאנחנו לא אדישים ותומכים בהם". לדבריה, "הרבה סטודנטים רוצים את הכסף בחזרה. יש הרבה כעס ותסכול, בעיקר תסכול כלפי ההנהלה".

המשא ומתן בין המרצים להנהלה מתנהל זה שנה. סגל המרצים מן החוץ דורש השוואת שכר לגובה שכרם של מרצים מן החוץ באוניברסיטאות, התאמת מדרגות ותק ורצף תעסוקתי. כמו כן, המרצים דורשים כי הסכם העסקתם יהיה לתקופה בת שלוש שנים ולא חמש, כפי שההנהלה דורשת מהם, עם התחייבות מצד המרצים לשקט תעשייתי. המרצים קובלים גם על הקיצוץ בשכרם שנעשה לפני כשנתיים, במסגרתו יקבלו רק 75% שכר על שעת עבודה בסדנאות הסטודיו של המכללה, שהם רוב השיעורים אותם מעבירים המרצים מן החוץ.

נשיאת המכללה, יולי תמיר, אמרה בתגובה: "אני לא מכירה מכתב מכללתי שמודיע על החלפת מרצים מן החוץ על ידי הסגל הבכיר, אבל כל מחלקה נערכת לסוף השנה ונערכת לא לפגוע בסטודנטים שלה, כאשר היא רואה קודם כל את טובתם. מי שהשקיע שנה שלמה לא יסבול בגלל שביתה שנפלה על סוף השנה שלו. אנחנו מכבדים את שביתתם של המרצים אבל אנחנו עושים מאמץ, כי אי אפשר להפוך את הסטודנטים לשבויים באמצע במאבק הזה. אני אעשה הכל כדי שהם לא יפגעו, למענם המכללה קיימת".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד - revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully