וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבוד האבוד של מוסד הנשיאות

מרדכי גילת

8.6.2014 / 9:47

מה שבנימין (פואד) בן?אליעזר לא הבין בעצמו בחודשים האחרונים, עזרה לו המשטרה להבין כבר בחקירתו הראשונה: שהוא לא יהיה נשיא. שהוא נגוע בקבלת שלמונים. שיש נגדו ראיות לכאורה ושהוא בצרות. שבמקום להעניק חנינה לאחרים הוא אולי יצטרך יום אחד לבקש חנינה לעצמו.

עד שיתפזר העשן מהסיפור שלו, צריך לעצור לרגע ולהודות על האמת: ההצגה הכי טובה בעיר בחודש האחרון היא המירוץ לבית הנשיא. העלילה מרתקת. אין בה רגע משעמם. השחקנים מצוינים. התפאורה היא תמונה אחת גדולה של תעלות ביוב פתוחות. הצחנה חריפה, חונקת, מפחידה. שומר נפשו ירחק ממנה.

בהצגה הזאת אין ירידת מתח. אין שבוע בלי הפתעות. הבמאי האלמוני מלהק לנו בכנסת רעים עם טובים, טיפשים עם חכמים, תמימים עם תחמנים - אנשי אור שתומכים באיוולתם במועמדי מחנה החושך ולהפך. טירוף מערכות אמיתי.
תודו על האמת: איש מחברי הכנסת המבקשים לשבת בבית הנשיא אינו כוס התה של רבים מכם. לכל אחד מהם עלולים להיות שלדים בארון. ספק אם להם פיללתם - בוודאי לא כאשר מתמודדים מולם אנשים נשואי פנים דוגמת השופטת בדימוס דליה דורנר וחתן פרס נובל לכימיה, פרופ' דן שכטמן.

תחשבו לרגע: השניים האלה נאלצו לקושש קולות מול בן אליעזר ממגרשי השחיתות השלטונית? מול מאיר שיטרית מתעלומת רבע מיליון השקלים ששולמו בחשאי לעוזרת הבית? מול מלכת התככים והאינטריגות, דליה איציק - ההיא מפרשת הבלטות בדירתה, משערוריית הסוויטה המפוארת בפאריס (שלא סיפקה אותה ולכן ביקשה לשדרג אותה במלון יוקרתי אחר) ומאירועים מבישים אחרים?

למקום הזה הגענו? איש מהשחקנים בהצגה המרתקת הזו אינו מבין עדיין שהקהל נהנה ממנה, אבל בז לרוב השחקנים? הגרציות שגייסה איציק לעזרתה אינן קוראות את הסקרים של הציבור הרחב שבהם המועמדת שלהן נראית כקוריוז בלבד עם שני אחוזי תמיכה? הן אינן מכירות את היצירה?

הכנות בבית הנשיא לקראטת ביקור האפיפיור. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
המרוץ לנשיאות - ההצגה הכי טובה בעיר. בית הנשיא/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

לטובתן אני מקווה שהן מכירות. שהן עשו שיעורי בית. שיום אחד לא נשמע אותן מגלגלות עיניים וטוענות בגמגום, כמקובל במחוזותינו: צדקתם, התרשלנו, לא ידענו.

אני חוזר כאן אל השר לשעבר בן?אליעזר - אל גיבור המערכה האחרונה בהצגה. אל הקטע הדרמטי שיש בו שלמונים, צ'קים, קשרים מסתוריים עם מיליונרים, תחנה להמרת כספים, וגרסאות המזכירות את אלה של נחקרים אחרים מהכנסת ומהממשלה. כבר היינו בסרט הזה. שום דבר אינו חדש כאן. ובכל זאת: אם צריך יהיה להעמיד לדין פלילי את בן?אליעזר, ייעשה הדבר לפני הכל מחמת הטיפשות. זה יהיה סעיף האישום הראשון. נעדן מעט את המילה: מחמת חוסר תבונה. פואד לא חכם כמו שחשבו רבים.

אדם חכם לא היה מעז לפני שנתיים וחצי, אחרי חשיפת פרשת מעטפות הכסף של טלנסקי לטובת אולמרט, לבקש ולקבל מאות אלפי דולרים מאיש עסקים החי בארץ; אדם חכם לא היה יוצא לשמש עם חמאה על הראש; אדם חכם היה מתנהג כמי שמבין שהזמנים השתנו: שר אוצר לשעבר ישב בכלא, נשיא לשעבר יושב בכלא, ראש ממשלה לשעבר הורשע ונשלח לכלא - אין יותר עופות מוגנים.

אבל העיקר: אדם חכם לא היה רוכש דירת פאר ב?9 מיליוני שקלים בהיותו ח"כ מטעם מפלגת הפרולטריון וממהר להציג את מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה. מה הטירוף הזה? מה האטימות הזאת? מה ניקור העיניים הזה במדינה שבה מפלגתו אמורה לייצג את אנשי המחאה החברתית?

מה בדיוק הוא חשב - שלא ישאלו אותו מהיכן הכסף? שהוא יצליח למרוח את כולם כפי שמרח את חבריו בסיעה? שהסיפור של הבית לא יצוף מחדש? שהזרמת חלק מהכספים לחשבונות קרובי משפחה תפתור לו את הבעיה?

הערה לסיום: פואד לא יוכל להסתתר מאחורי משפט הנצח של סגן נשיא ארה"ב בעת פרשת ווטרגייט, ספירו אגניו (שהורשע בקבלת שוחד במאות אלפי דולרים ובהלבנת הון): "הממזרים שינו את הכללים ושכחו להודיע לי".

הכללים השתנו, אבל כבר לפני 10 שנים ויותר. שר הביטחון לשעבר מכיר אותם היטב. הוא האחרון לטעון: לא ידעתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully