וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתלי בנ"ט בחור נחמ"ד

יו"ר הבית היהודי האדיר את הערכים הנלמדים בחינוך הממלכתי-דתי, בהנגדה ברורה לחינוך החילוני. אבנר הופשטיין מציע שישלח את ילדיו ללמוד עם חילונים, שילמדו שיעור בפתיחות

אני מודה שלא השתגעתי על העליהום המתוזמר שביצעה העיתונות בנפתלי בנט שנייה לפני הבחירות, תחת הז'אנר השחוק "פרצופו האמיתי של...". בשיאה של האורגיה ההיא, המלאה בשביעות רצון עצמית, (הידעתם? בנט מתנגד להסכמי השלום! אורית סטרוק ברשימה שלו!! הוא תומך בהתנחלויות!!!), הוזמן בנט לערב בקצביה של נסים משעל, שהפך לאחד הראיונות המתלהמים בתולדות הטלוויזיה בישראל, כולל השפלות, צעקות וחוסר כבוד בסיסי אל המרואיין, שדווקא ענה על השאלות בכנות מפתיעה, והיה זכאי למענה אינטליגנטי יותר מצד העיתונאים באולפן שחבטו בו ללא רחם כאילו היה אויב האנושות.

אבל השבוע בנט הוכיח שהוא מסוגל להתאים את עצמו היטב אל מבקריו ולספק להם (ולסטיריקנים) חומרים אותנטיים. בסטטוס אווילי במיוחד בפייסבוק, הוא השתמש בילדיו ("הגמדים שלי", כפי הוא מכנה אותם) בכדי להפיץ שנאה, והצליח לשדרג אפילו את האנציקלופדיה של יאיר לפיד לקשקשנות פייסבוקאית.

נפתלי בנט נפגש עם תלמידי מכינה קדם צבאית במרכז שפירא, ינואר 2013. דייב בוימוביץ'
למד מחברו לפיד קשקשנות בפייסבוק. בנט/דייב בוימוביץ'

אז בדרך לאיסוף רביעיית הגמדים שלי מהגן ומבית הספר", כותב הפייטן, "פגשתי כרגע את הנערות המתוקות האלו שמוכרות עוגות ועוגיות כדי לגייס כסף למימון בת מצווה לילדה נזקקת. חשבתי על ההבדל בין החינוך שלהן לזה של הנערים בני ה-14 שקיימו יחסים עם האישה ההיא ושיתפו ברשת. אני כל כך גאה בחינוך הממלכתי-דתי (חמ"ד) שמגדל צעירות וצעירים לערכים, לתרומה ולאהבת המדינה שלנו... בשמחה גדולה אני שולח את ילדיי לחמ"ד, ואני ממליץ לכל הורה: חילוני, מסורתי ודתי, לשקול זאת ברצינות".

"אכן, טיפוס חמ"ד כבוד השר וראש סיעת "הבית היהודי". בהינף קולמוס, וללא קורטוב של בושה, הוא הוציא את דיבתם של החילונים כולם, תלמידי מסגרות החינוך שאינם ממלכתיים-דתיים, כולל ילדיי שלי. אבל כדי שלא נחשוב שחלילה התכוון שכל מי שלא לומד בחינוך הממלכתי-דתי הוא אנס בפוטנציה, ממהר השר לתקן, ומוסיף חטא על פשע: "אבהיר, אינני טוען כלל ש'דתיים טובים מחילוניים' או שטות מעין זו, כי זה פשוט לא נכון. אני מתייחס לרשת החינוך חמ"ד שהיא רשת מעולה".

לבנט הגאה זיכרון סלקטיבי במיוחד. הוא כבר הספיק לשכוח שבשורות החינוך הממלכתי-דתי גדלו בנוסף לאופי-עוגיות רחמניים גם רוצח של ראש ממשלה, ועוד כמה טרוריסטים קטנים, שבמסגרת "אהבת המולדת" ו"התרומה למדינה" הפכו לחובבי "תג מחיר". ואם באונס-קטינים עסקינן, נזכיר את המורה בתיכון הדתי שהואשם בתקיפה מינית של תלמיד ובמעשה סדום בתלמיד אחר (ועומד למשפט), ואת הרב מוטי אלון, מגדולי המחנכים בחינוך הדתי, שהורשע בביצוע שני מעשים מגונים בכוח.

אם הייתי כותב שבחמ"ד מחנכים לרצח ראשי ממשלות, בזמן שה"גמדים הקטנים שלי" לומדים ערכי דמוקרטיה, אזרחות טובה וסובלנות – בנט היה מן הסתם מזדעק עד לשמיים, ודורש מוואלה! להסיר את המאמר לאלתר. אם היינו טוענים שכל המורים בחינוך הדתי אוהבים לגעת באופן בלתי-נאות בתלמידיהם, הוא היה מכנה אותנו "אנטישמים". אבל הוא שר, ולכן מותר.

מי המשוקץ?

ובכלל, חוליי החברה הישראלית המתבהמת לא נוצרו דווקא בגלל החינוך החילוני. יש מספיק מקרים מתועדים שבהם דווקא עמותות של חוזרים בתשובה מתנהגים באופן המנוגד לחוק, משתלטים על קרקעות ציבור, מרמים באופן סיטונאי את הרשויות המקומיות, ושודדים את הקופה הציבורית. לבעיה מורכבת, כמו החינוך של הנוער למיניות זהירה ואחראית, דרושים פתרונות מורכבים, מהסוג שכנראה גדול על בנט בכמה מספרים.

את ה"גמדים" שלי אגב, (אני משתדל לא לכנות את ילדיי על שם גבינה מוקצפת בטעמים, אבל נזרום) אני שולח לבית ספר מעורב של עמותת "קשת" ("חינוך משתף" קוראים לזה). שם לומדים ביחד, באותה כיתה, המשוקצים מהחינוך לאונס של החילונות ביחד עם הדתיים שבנט והחינוך הממלכתי-דתי איבדו, אולי בגלל היהירות וההתבדלות שלהם. הם לומדים שכיפה אינה הופכת אדם לרע או טוב, כמו שמכנסיים או חצאית הם רק פריט לבוש, לא ערובה לערכים.

בנט, תתפלא, אבל גם בבית הספר שלנו מוכרים פשטידות למטרות תרומה. אפתיע אותך בעוד סוד כמוס: את הקונספט המבריק של מכירת עוגיות הגמדים הגאונים שלך לא המציאו. בטקס חג שבועות, התלמידים החילונים לא התגלגלו על ערימות החציר באורגיה מטורפת בזמן שהדתיים שרו שירי מולדת. ולא, אין אצלנו עגלה ריקה ועגלה מלאה, כולנו מנסים להתמלא בסובלנות ולהתרוקן מדעות קדומות כמו אלו שאתה מפיץ.

מי יודע, אולי אם בנ"ט ("בוא נכתוב טיפשות") היה שולח את גמדיו ללמוד ביחד עם חילונים, הוא גם היה הופך לאדם יותר נחמ"ד.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

לכל הטורים של אבנר הופשטיין בוואלה! דעות

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully