וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני החג: עשרות אושפזו כתוצאה מחלב לא מפוסטר

2.6.2014 / 19:17

כ-30 בני אדם הובאו בשבועות האחרונים לבית החולים בנהריה לאחר שלקו במחלת הברוצילוזיס. מדובר במספר גבוה פי 3 מזה של החולים ב-2013 כולה. התסמינים: כאבי פרקים וחום גבוה

המרכז הרפואי לגלילאתרהוראות הגעה, נהריה. אוגוסט 2013. אדריאן הרבשטיין
בין המאושפזים ילדה בת חמש. בית החולים בנהריה/אדריאן הרבשטיין

דווקא לפני חג השבועות: לבית החולים בנהריה הובאו בשבועיים האחרונים כ-30 בני אדם שלקו במחלת הברוצילוזיס, הפוקדת אנשים הצורכים מוצרי חלב שלא עברו הליך פסטור. מדובר בעלייה משמעותית ביותר: לאורך כל השנה שעברה טופלו במרכז הרפואי כעשרה בני אדם בלבד, ואילו במחצית הראשונה של 2014 נרשם מספר גדול פי שלושה מזה של 2013 כולה.

מנהל השירות למחלות זיהומיות בילדים בבית החולים בנהריה, ד"ר דני גליקמן, הסביר כי במקרה האחרון, מדובר בתושבי הכפר הדרוזי ירכא וסביבתו, מחציתם ילדים שצרכו גבינות לא מפוסטרות. צעירת המטופלים היא ילדה בת חמש שטופלה בתחילה במחלקת טיפול נמרץ ילדים לצורך ייצוב מצבה. "המחלה קיימת בכל ימות השנה בעיקר בגליל, בנגב ובאזור אום אל-פחם", אמר גליקמן. לדבריו, "הסימנים למחלה הם בדרך כלל כאבי פרקים ועצמות מלווים לעתים בחום גבוה. חשוב להבין כי תקופת הדגירה של המחלה יכולה להימשך שבועות ובחלק מהמקרים חודשים עד שהמחלה מתפרצת".

בבית החולים הצפוני מדגישים כי המחלה היא אינה מדבקת וכי הסובלים ממנה מטופלים בעיקר באמצעות אנטיביוטיקה ומאושפזים כמה ימים במחלקות הפנימיות ובמחלקות הילדים. בית החולים דיווח על המקרים למשרד הבריאות.

עוד בוואלה! חדשות:
טרגדיה בשרון: בן שנה וחצי נחנק למוות במיטתו בגן
חיילת תובעת: "נגד קרא לי זנזונת ושפך עליי אקונומיקה"
האישה מקריית גת: "אני תמימה, עברתי המון בחיים"

לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully