וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט קבע: הילדה הצוענייה לא תוחזר להוריה

מריה בת החמש, שככל הנראה נמכרה על ידי אמה הבולגרייה, התפרסמה כשנמצאה במחנה צוענים ביוון. בית המשפט שלל הזכויות מהוריה המאמצים ודחה בקשה לאפוטרופסות מהרשויות בבולגריה

זוג צוענים מקהילת בני רומה ביוון שאימצו ילדה בשם מריה. אוקטובר 2013. רויטרס
ככל הנראה, תכננו להפיק באמצעותה רווח כספי. מריה עם זוג ההורים שבביתם היא נמצאה/רויטרס

יותר מחצי שנה אחרי שסיפורה התפרסם ברחבי העולם, נקבע כי הילדה הבולגרייה מריה שנמצאה במחנה צוענים ביוון תישאר במדינה, בחסותה של קרן צדקה בשם "חיוך של ילד". שלשום (שבת) שלל בית משפט בעיר לריסה שביוון זכויות הוריות מזוג ההורים שאימץ את הילדה, כיום בת חמש. לפי הדיווח בכלי תקשורת ביוון, נדחתה גם בקשה הסוכנות הבולגרית להגנה על הילד להפוך לאפוטרופוס חוקי.

ידיעות קודמות בנושא:
הד-נ-א הוכיח: הורי הילדה מריה - צוענים מבולגריה
ילדת המסתורין מריה: ה"הורים" נאשמים בחטיפתה
האב נגד האם: "אמרתי שהילדה זה כמו פצצה"

המשטרה בודקת: האם נמצאה אמה של "מריה"?. צילום מסך
הולידה עוד שמונה ילדים. האם הביולוגית/צילום מסך

הפרשה החלה באוקטובר 2013, אז פשטה משטרת יוון על מחנה צוענים במרכז המדינה במטרה וחיפשה בו כלי נשק וסמים. השוטרים הבחינו בילדה, ובשל שיערה הבלונדיני התעורר חשד שהיא נחטפה מהוריה לצורכי סחר או במטרה להפיק רווח מנדוניה שתשלם משפחתו של גבר שיבקש את ידה בעתיד. בתום חקירה מורכבת אותרו הוריה בכפר של צוענים במרכז בולגריה.

האם, סשה רוסבה, בת 35, סיפרה שהשאירה אותה ביוון השכנה, שם עבדה במשך ארבע שנים, מכיוון שלא היה לה כסף לטפל בה. רוסבה מתגוררת עם בעלה אתנה רוסייב, בן 37. בתמונות שצולמו בכפר שבו היא מתגוררת עם בעלה, אתנה רוסייב בן ה-37, נראו עוד כמה ילדים הדומים במראה החיצוני למריה. דווח אז כי לבני הזוג שמונה ילדים נוספים, שניים מהם לבקנים. לפי דיווחים שונים שהתפרסמו באותה עת, הזוג היווני שבביתו נמצאה הילדה, הריסטוס סאליס בן ה-39 ואלפטריה דימופולו בת ה-40, קנו את מריה תמורת 850 אירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully