וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף אחד לא שמע על מהפכה שקטה

לי פלורנטין

1.6.2014 / 12:15

אין מהפכות שמתחוללות בדרכי נועם. אף אחד לא שמע על מהפכה שקטה. כדי לגרום לשינוי יש לתהות על ערכים ועל מוסכמות, לערער על צדקתם, לקום ולחולל שינוי. לא מספיק לצקצק. ובכל זאת, מהפכת הטבעונות היא הכי פחות אלימה בהיסטוריה של המהפכות. ראשי פרות במזרקות? חתולים על גרילים? זו לא עבודה שלנו, ראש הפרה שייך לסטייק שאכלתם בצהריים, החתולים הורדמו כי בישראל מונהגת מדיניות המתה לבע"ח ללא בעלים. אנחנו חושפים את המציאות, אבל היא אלימה מדי בשבילכם. מעשים נבזיים קשים לצפייה, בעיקר כי לא נעים להביט במראה ולגלות את השטן.

לדוד משה היתה חווה ואז הגיע הקפיטליזם. הייתי רוצה לפגוש את ממציאי מכונות החליבה, כלובי הסוללה ומכונות החיתוך, וגם את שותפיהם לעסקים שאמרו "רעיון מצוין". אף אחד מהם לא חשב על האינדיבידואלים שישועבדו? הייתי גם רוצה לפגוש את הראשון שחשב לשתות חלב פרה, איזה רעיון מעוות. חשבתם פעם לטעום את חלב האם שמיניקה לידכם על ספסל בשדרה? משחר ההיסטוריה אנחנו מנצלים בעלי חיים

על חשבונם בלבד, מכל המינים והסוגים, בכל התחומים: תחבורה, עבודה, ניסויים, מזון, ביגוד, בידור. ניצלנו וניצלנו. וזהו. מהפכות מתחוללות במקומות שקיים בהם דיכוי וניצול. בעה"ח לא יכולים להעלות תמונות לפייסבוק על מה שמעוללים להם, אבל אנחנו נזעק את הזעקה עבורם ונשים קץ לפשעים האלו.

"תג מחיר" של טבעונים נגד חנויות בשר, דגים וביצים בתל אביב. 23 במאי 2014. פייסבוק, צילום מסך
המהפכה הכי פחות אלימה בהיסטוריה/צילום מסך, פייסבוק

שנים לפני שרגזתם למה נכנסים לכם לצלחת, אני יצאתי מהסיר הנצלני?רצחני, טבעונית ותיקה ואדוקה. יש לי חולשה קשה לחסרי ישע. הטיעון שאכפת לנו רק מבעלי החיים נאמר מבורות, העובדה היא שאנחנו נילחם נגד כל דיכוי שניתקל בו. אני היחידה שקמתי בתור עמוס להתעמת עם גבר אלים שדחף קשיש עם מקל הליכה, כשהחליט שהוא לפניו בתור, והיו המון אנשים סביב. בדיוק כמו שאני היחידה שהתעמתה עם חלאת אדם שבעט לעיני כל בחתול. מה אתם עשיתם? סלפי. זו, אגב, הבעיה הגדולה של האנושות (ולא זה שבאינסטגרם).

לא נועדנו לאכול חלבשר

טבעונות תציל את העולם מבחינה אקולוגית. דו"ח האו"ם ל?2012 קובע כי האנושות חייבת לעבור לתזונה טבעונית, אחרת ישרור רעב. במחקר מ?1970, עדרי הבקר צרכו מזון שערכו הקלורי היה מאפשר להזין 8.7 מיליארד בני אדם.

לפי מחקרים שלא ממומנים על ידי תעשיות החלבשר והתרופות, טבעונות מונעת מחלות. לא נועדנו לאכול חלבשר, ובטח לא את הרעלים שבהם. רוב מגיפות המאה ה?20 התפרצו בגלל תעשיות אלה, ע"ע הפרה המשוגעת ושפעת העופות, ומצד אחר עיינו בתזונת הכושים העבריים ובריאותם. וכמובן הטיעון המוסרי: ברגע שכל ילד יבין שהחיים והחירות של כל יצור חי שווים בדיוק לשלו, סדרי עולם ישתנו. קיראו לי אוטופיסטית, אני מאמינה שנשנה את העולם, אז יבואו כבר כולם. לסטונס יש שיר שנקרא "הרגלים רעים מתים לאט" ולנו נגמרה הסבלנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully